فونیکسریمکسبهتام

اتوبوس برقی چند تکه+ عکس

عصر خودرو: یک شرکت انگلیسی از ساخت اتوبوس برقی جدیدی خبر داده است که می‌توان قطعات آن را مانند تکه‌های پازل به یکدیگر چسباند.

اتوبوس برقی چند تکه+ عکس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱:۰۰
  • اتوبوس برقی چند تکه+ عکس
  • اتوبوس برقی چند تکه+ عکس
  • اتوبوس برقی چند تکه+ عکس

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، اگرچه پروژه ساخت خودروهای برقی جدی‌تر از هر زمان دیگر دنبال می‌شود، ولی هزینه ساخت آن نسبت به خودروهای مبتنی بر سوخت مایع بسیار زیاد است و همین مسئله باعث شده تا کاربران تمایل کمتری به استفاده از این وسیله نقلیه داشت باشند.

شرکت Tesla به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدکننده خودروهای برقی در جهان تصمیم دارد از سال آینده کامیون و اتوبوس برقی را هم روانه بازار کند و شرکت Daimler هم اعلام کرد که کامیون برقی Fuso E-Cell آن از سال آینده وارد بازار می‌شود.

ولی یک شرکت بریتانیایی به نام Charge قصد دارد اقدام متفاوتی را در این زمینه انجام دهد. این شرکت با همکاری کارخانه کامیون‌سازی Formula E نخستین مدل از خودروهای برقی آینده را که از سال بعد در خیابان‌های شهر دیده می‌شوند، در معرض دید عموم قرار داده است.

شکل ظاهری این اتوبوس شبیه به یک مستطیل با چهار چرخ طراحی شده است و با این وجود شرکت سازنده ادعا می‌کند که به واسطه امکانات قابل ملاحظه به کار رفته در آن، از این وسیله نقلیه می‌توان در قالب اتوبوس شهری برای حمل و نقل مسافر استفاده کرد.

 

این اتوبوس کوچک به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند بین 3.5 تا 26 تن بار را اب خود حمل کند، قطعات آن مانند تکه‌های پازل به راحتی از یکدیگر جدا شود، و با هزینه بسیار کم ساخته شود.

زمانی که یک فرد قصد خرید این اتوبوس را دارد، بخش‌های مختلف بدنه آن را به صورت جداگانه در اختیار می‌گیرد و سپس در کمتر از 4 ساعت می‌تواند تکه‌های این پازل بزرگ را به یکدیگر بچسابند تا یک خودرو برقی کامل مجهز را سوار شود. برای این اتوبوس برقی ظرفیت حمل 10 مسافر در نظر گرفته شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط