فونیکسریمکسبهتام

لکسوس به فضا می‌رود!

عصر خودرو- همکاری سینماگران با خودروسازان سابقه‌ای طولانی دارد. جنرال موتورز، بارها برای سری فیلم‌های بتمن، خودرو‌ی مرد خفاشی یا همان بتموبیل را طراحی کرده است و آستون مارتین هم یک پای ثابت طراحی بسیاری از خودروهای جیمزباند در سینما بوده است.

لکسوس به فضا می‌رود!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در یکی از جدیدترین این پروژه‌ها، دست‌اندرکاران یک فیلم سینمایی سراغ شرکت خودروسازی لکسوس رفته‌اند تا برایشان نه یک خودرو بلکه یک سفینه فضایی طراحی کند. این فیلم که لوک بسون کارگردان مشهور فرانسوی آن را می‌سازد داستانی علمی – تخیلی داشته و ماجراهای آن در آینده دور و در فضا می‌گذرد. نام این وسیله نقلیه اسکای جت گذاشته شده است و بخش طراحی لکسوس آن را با همکاری تیم جلوه‌های ویژه فیلم طراحی کرده‌اند.

    تاکیاکی کاتو مهندس ارشد بخش طراحی لکسوس، مدیریت طراحی اسکای جت را به عهده داشته است. او به رسانه‌ها گفت: داستان در قرن 28 میلادی می‌گذرد و این کار ما را هم راحت می‌کرد و هم دشوار. دشوار از این نظر که هیچ ذهنیتی در مورد اینکه در آن زمان وضع حمل‌ونقل‌ فضایی به چه صورت خواهد بود نداریم و درست همین موضوع کار را راحت می‌کرد، چون دیگران نیز ذهنیتی در این مورد ندارند. از طرف دیگر ما می‌خواستیم چیزی طراحی کنیم که به‌طور مشخص با آنچه در دیگر فیلم‌های فضایی استفاده شده تفاوت داشته باشد و از طرف دیگر با داستان فیلم هم همخوانی داشته باشد. تیم طراحی لکسوس در طراحی اسکای جت از آبزیان و به‌طور دقیق از بدن نهنگ قاتل الگو گرفته‌اند. این نهنگ در عین حال که بسیار سریع و چالاک است، ظاهری بسیار دوست‌داشتنی هم دارد و همین مساله می‌تواند به برقراری ارتباط بیننده با اسکای جت کمک کند و چالاکی آن را که از طریق جلوه‌های ویژه به آن افزوده می‌شود باورپذیر کند. کل بخش‌های داخلی و خارجی این لکسوس فضایی از فیبرکربن ساخته شده‌اند.

    لکسوس تعداد 5 دستگاه از آن را برای حضور در این فیلم تولید کرده است. طراحی لکسوس برای این کشتی فضایی بسیار جالب توجه است. از این نظر که آنها صرفا از قدرت طراحی خود استفاده کرده‌اند و نه المان‌هایی که در طراحی محصولات و نمونه‌های مفهومی خود به کار می‌برند. از آنجا که این کشتی فضایی برای فیلم طراحی شده و نیازی به حرکت ندارد، برای آن هیچ گونه سیستم پیشرانه‌ای در نظر گرفته نشده است و کل عملیات به حرکت در‌آوردن آن باید به وسیله جلوه‌های ویژه تصویری انجام شود. فیلم لوک بسون قرار است در سال 2017 به اکران عمومی برسد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو