فونیکسریمکسبهتام

وقتی قدرت موستانگ به ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد

موستانگ افسارگسیخته

عصر خودرو- گروه‌ها و شرکت‌های تیونیگ در زمینه افزایش قدرت و عملکرد خودروها پس از تولید، کارهای عجیب و غریبی انجام می‌دهند و چیزهایی می‌سازند که اصلا نمی‌شود تصورش را کرد. این موضوع زمانی هیجان‌انگیزتر می‌شود که پای خودروهای کلاسیک به میان می‌آید. در میان خودروهای کلاسیک، فورد موستانگ شهرت خاصی دارد، مخصوصا اگر در دهه ۶۰ میلادی ساخته شده باشد که اوج رقابت با کامارو و مدل‌های مشابه بوده است. در جریان یک پروژه حرفه‌ای تیونینگ موستانگ مدل ۱۹۶۵به‌طور کاملا باز‌سازی شده و قدرت و ویژگی‌های خاصی پیدا کرده که رسیدن به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت ملموس‌ترین ویژگی است که بعد از انجام تغییرات به‌دست آمده است.

موستانگ افسارگسیخته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت تایملس کاستومز به‌صورت خاص بر روی این مدل وقت و انرژی و البته پول زیادی صرف کرده تا از موستانگی کلاسیک خودرویی اعجاب‌آور بسازد که شتاب و سرعتش بسیار بالا خواهد بود. این ماشین قدیمی موتور 1/ 5 لیتری و 8 سیلندر را دریافت کرده است که از شرکت فورد پرفومنس رسیده است اما متخصصان شرکت تایملس قدرت و نیروی جادویی به آن بخشیده‌اند که هیچ‌گاه در موتور اصلی دیده نشده است و در حالت عادی هم توان تولید چنین نیرویی در موتور وجود ندارد مگر اینکه تغییرات عظیمی در بخش‌های مختلف آن صورت بگیرد. از جمله این تغییرات پیوند‌زدن یک جفت توربو‌شارژر قدرتمند به قلب تپنده این موستانگ رویایی است که شرایط را برای انفجارهای قدرتمند در داخل سیلندرها فراهم می‌کند تا قدرت موتور به 1000 اسب بخار برسد، اسب‌های وحشی که می‌توانند شما را به صندلی خودرو فرو برند و میخکوب کنند.

    صدای غرش این موتور استثنایی را تنها زمانی می‌توان تصور کرد که در کنارش ایستاده باشید و به صدای سیستم اگزوز مگنا فلو (MagnaFlow) گوش بسپارید. در کنار تمام این موارد سقف خودرو هم سفارشی‌سازی شده و در آن تغییراتی ایجاده شده و البته این تغییرات شامل بدنه خودرو هم شده است و هر‌چه قدرت موتور افزایش پیدا کند، بدنه خودرو هم باید مقاومت و تحمل نیروی عظیم را داشته باشد و البته زیبایی بدنه هم از جمله مواردی بوده است که گروه به آن توجه خاص داشته‌اند. تمام 1000 اسب بخار نیروی موتور می‌تواند از طریق جعبه دنده 6 سرعته به محور عقب منتقل شود. زمانی که نیروی موتور را به 1000 اسب بخار می‌رسانید دیگر نمی‌توان انتظار داشت که گیربکس قبلی جوابگو باشد و بتواند با این نیرو سازگاری پیدا کند، به همین دلیل گیربکس خودرو به‌طور کامل تعویض شده است.

    در بخش طراحی بیرونی تغییرات خاصی در بدنه ایجاد شده است که ظاهر آن را جذاب‌تر کرده است. چرخ‌های 19 اینچی که در قاب بیرون زده‌ای از گلگیر قرار گرفته‌اند، بر جذابیت خودرو افزوده است. ترمز‌ها در این مدل بر اساس آخرین فناوری‌ها انتخاب شده و از نوع دیسکی و کربنی است چرا‌که خودروها با سرعت زیاد نیاز به زمان کمتری برای توقف دارند و از این جهت باید ترمز‌ها نسبت به شتاب و سرعت خودرو انتخاب شوند تا در سرعت‌های بالا بتوان این گلوله آتشین را مهار کرد. در میان رکوردهای سرعت در بخش ترمز گرفتن هم رکوردهایی وجود دارد که خودرو پس از طی کردن چند متر متوقف می‌شود که این موضوع به همان نسبت که رسیدن به سرعت‌های بالا اهمیت دارد، برای توقف هم مهم است. فضای درون کابین قرمزرنگ است و این خود یکی از نشانه‌های اکشن و تهاجمی بودن خودرو است. طراحی موتور و جایگذاری آن در داخل خودرو با ظرافت تمام انجام شده است و همه‌چیز در بهترین شکل ممکن در کنار هم قرار گرفته‌اند.

    بر عکس بسیاری از موتورهای قدیمی که پر از کابل‌ها و قطعات مختلف است، در این خودرو موتور یکپارچه است و توسط کاپوتی با خطوط مشکی که برجستگی روی کاپوت نشان از متفاوت بودن موتورش دارد قرار گرفته است. اطلاعات مربوط به وضعیت خودرو در نمایشگرهای دیجیتال پشت فرمان قرار داده شده و از حالت سنتی خود خارج شده است. با توجه به عملکرد بالای خودرو راننده نیاز دارد تا به‌صورت دیجیتال وضعیت خودرو را مشاهده کند و به همین جهت استفاده از صفحه نمایش دیجیتال کاملا منطقی است و محدودیت فضای داشبورد از این طریق جبران می‌شود. رنگ قرمز از بیرون از خودرو باعث می‌شود رنگ فضای داخلی قرمز کهربایی باشد و زیبایی این موستانگ را خیره‌کننده کرده است. لاستیک‌های پهن در این خودرو پایداری زیادی به آن بخشیده است و البته درباره شتاب و حداکثر سرعت این مدل اطلاعاتی منتشر نشده است اما با توجه به نوع موتور و قدرتش شاید بتوان سرعت و شتابی معادل بوگاتی ویرون را برایش تصور کرد اما شکستن مرز شتاب و سرعت حتی توسط این قدرت عظیم موتور هم بسیار دشوار است و نیاز به تغییرات خاصی در بدنه و وضعیت آیرودینامیک آن دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو