فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر بازرگانی :

ثبت سفارش واردات انواع خودرو آزاد شد

عصر خودرو : معاون وزیر بازرگانی در توسعه روابط اقتصادی گفت: متقاضیان واردات انواع خودرو از روز دوشنبه ۱۶ خرداد ماه می توانند با رعایت شرایط چهارگانه مستند به آیین نامه ضوابط فنی خودرو نسبت به واردات انواع خودرو اقدام کنند.

ثبت سفارش واردات انواع خودرو آزاد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۵:۴۳

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایرنا 'حمید صافدل ' شامگاه یکشنبه اظهار داشت: از این پس شرایط برای واردات انواع خودرو توسط متقاضیان دارای سابقه ثبت سفارش به صورت کلی فراهم می شود.
    رییس کل سازمان توسعه تجارت در باره چهار ضابطه واردات خودرو توضیح داد: تاییدیه سازمان بهینه سازی مصرف سوخت ، سازمان حفاظت محیط زیست ، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی و داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش از جمله ضوابط واردات محسوب می شوند .
    همچنین کارشناس خودرو دفتر مقررات سازمان توسعه تجارت ایران به ایرنا گفت: امکان ثبت سفارش و ورود خودروهای موردی نیز برای افراد فراهم شده ، آنها می توانند با طی مراحل ثبت سفارش نسبت به واردات اقدام کنند .
    'علی اصغر شریفیان' در باره سابقه واردات خودرو به کشور گفت: واردات انواع خودرو از سال 1382 با تصویب آیین نامه ضوابط فنی خودرو صورت می گیرد که تا سال 1387 این امر درچارچوب آیین نامه مصوب هیات وزیران توسط وزارت بازرگانی انجام می شد و از آن سال به بعد این مسئولیت به وزارت صنایع و معادن براساس مفاد آیین نامه ماده 11 محول شد .
    یادآور می شود : تا پیش ازاین با موافقت کمیته ای مستقر در وزارت صنایع و معادن امکان واردات خودرو توسط برخی شرکت ها و نمایندگی ها میسر بود .

    کرمان موتوراکستریم