فونیکسریمکسبهتام

مشاور وزیر صنعت

طرح ملی تولید خودرو رنو در ساوه آغاز می شود

عصر خودرو- مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طرح ملی تولید خودرو رنو با ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاه در سال جاری با همکاری شرکت خودروسازی رنو فرانسه در ساوه آغاز می شود.

طرح ملی تولید خودرو رنو در ساوه آغاز می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، بیوک علی مرادلو روز سه شنبه در نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی در اراک افزود :150 هزار دستگاه خودرو برای شروع به کار در نظر گرفته شده که با گسترش ظرفیت، به 300 هزار دستگاه قابل افزایش است.
    وی اظهار کرد: هدف وزارتخانه در این طرح افزایش سطح رقابت است تا قطب سوم صنعت خودرو تشکیل شود و در کنار آن صنعت قطعه سازی گسترش یابد.
    وی گفت: نسبت مشارکت در این سرمایه گذاری 60 به 40 است که داخلی سازی قطعات مورد نیاز در دستور کار جدی قرار می گیرد.
    مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 30 درصد تولیدات این شرکت خودرویی به خارج کشور صادر خواهد شد.
    مرادلو، درباره فراهم شدن زیرساخت های تاسیس این واحد تولید ملی گفت: تامین زمین و تغییر کاربری، امکان دسترسی جاده ای به بزرگراه، صدور مجوزهای لازم، پروانه بهره برداری، موافقت های اصول و تامین آب از جمله نیازهای تاسیس این واحد تولید خودرویی در استان مرکزی است.
    وی گفت: برای اجرای این طرح ملی، 12 مترمکعب آب لازم است و از جمله مشوق های سرمایه گذاری در این طرح می توان به معافیت پرداخت مالیاتی پنج ساله اشاره کرد.
    استاندار مرکزی نیز در سخنانی گفت: با راه اندازی طرح تولید خودروی مشترک در ساوه سه هزار فرصت اشتغال جدید در این استان فراهم می شود.
    محمود زمانی قمی افزود: واحد تولید خودرو رنو با سرمایه گذاری 400 میلیون یورو در شهرستان ساوه قطب اشتغال استان مرکزی است و ارزش افزوده قابل توجهی را نصیب استان و کشور می کند.
    وی اظهار کرد: این طرح اقتصادی در مرحله نیازهای سرمایه گذاری مورد بررسی قرارگرفته و به زودی تولیدات آن روانه بازار می شود.
    زمانی قمی گفت: همکاران و مدیران دستگاه های مربوطه نیازهای استقرار این واحد صنعتی را برای سرمایه گذاری در اسرع وقت برآورده می کنند.
    استان مرکزی با دارا بودن 3000 واحد صنعتی کوچک و بزرگ، بیش از 100 واحد تولید کننده قطعات خودرو، واحدهای تولیدی بزرگ خودرو های سنگین راه سازی و بیش از 120 هزار دانشجو در رشته های مختلف صنعتی و فنی از ظرفیت های مناسبی برای ایجاد و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ خودرو ساز و صنعتی برخوردار است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو