فونیکسریمکسبهتام

در صورت موافقت دستگاه‌های ذیربط؛

استفاده از سوخت‌های زیستی آلودگی هوای تهران را کاهش می‌دهد

عصر خودرو- رییس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری گفت: استفاده از سوخت‌های زیستی نظیر گازوییل و بنزین سوختی آلودگی هوا را کاهش ‌می‌دهد.

استفاده از سوخت‌های زیستی آلودگی هوای تهران را کاهش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، میثم طباطبایی در خصوص عدم اجرایی شدن استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور، اظهار کرد: ستاد توسعه زیست فناوری زمستان سال گذشته طرح پایلوت استفاده از سوخت گازوییل زیستی را با همکاری اتوبوسرانی تهران و انجمن سوختهای زیستی اجرا کرد.

    وی افزود: نتایج به دست آمده از این طرح پایلوت بسیار خوب و قابل توجه بود که این نتایج را به سازمان‌های ذیربط ارائه کردیم؛ ولی هنوز هیچ‌گونه همکاری و یا پاسخی از سازمان‌های ذیربط دریافت نکرده‌ایم و متاسفانه اراده‌ای برای اجرایی شدن این طرح در سازمان‌های متولی وجود ندارد.

    به گفته طباطبایی، ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری غیر از سوخت گازوییل زیستی برنامه‌های دیگری نیز برای استفاده از انواع سوختهای زیستی مانند الکل زیستی و گاز زیستی نیز دارد که متاسفانه به دلیل عدم همکاری دستگاه‌های ذیربط اجرای آنها امکان‌پذیر نشده است.

    وی تصریح کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از این سوخت‌های زیستی استفاده کرده و آلودگی‌های شهرها را کاهش داده‌اند؛ اما در سازمان‌های مرتبط تمایلی برای اجرایی شدن این طرح وجود ندارد.

    بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری، رییس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، معتقد است یکی از بهترین و مؤثرترین راهکارهای کاهش آلودگی هوای کشور به ویژه تهران استفاده از سوخت‌های زیستی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط