فونیکسریمکسبهتام

فرماندار شهرستان شمیرانات:

جاده عبوری جدید جایگزین جاده رانشی دهستان لواسان بزرگ می شود

عصر خودرو- فرماندار شهرستان شمیرانات با بیان اینکه ساماندهی جاده رانشی بخش لواسانات در این شهرستان دغدغه مردم دهستان لواسان بزرگ است، گفت: با احداث جاده جدید در این محدوده، دغدغه مردم رفع می شود.

جاده عبوری جدید جایگزین جاده رانشی دهستان لواسان بزرگ می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایرنا، عزت الله خانمحمدی خاطر نشان کرد: هرساله عملیات ترمیم جاده رانشی بخش لواسانات در این شهرستان به عنوان راهکار موقتی انجام می شود.

    وی گفت: ازسال گذشته ساماندهی نهایی این محور با احداث جاده جدید در دستور کارفرمانداری قرار گرفته و مقرر شد که اداره کل راه و شهرسازی استان مطالعه ای انجام داده و طرح ساماندهی با احداث جاده جدید را ارائه کند.
    خانمحمدی با اشاره به حضور معاون توسعه روستایی وزیر راه و شهرسازی در منطقه و بازدید از مسیر جاده گفت: پس از انجام مطالعات در سال جاری برآورد اعتبار 120 میلیارد ریالی برای احداث جاده جدید انجام و مقرر شد با اصلاح مسیر و کاهش این هزینه به نصف، طرح احداث جاده جدید اجرا شود.
    خانمحمدی با بیان اینکه هفته گذشته نیز معاون عمرانی استاندار تهران و پنج مدیر کل در این منطقه حضور یافتند افزود: ادارات کل محیط زیست، منابع طبیعی و آب منطقه ای دغدغه هایی در خصوص احداث این جاده داشتند که نظر آنان تامین و جاده احداث می شود.
    وی افزود: راه و شهرسازی هزینه آسفالت کشی این جاده را تامین و هزینه زیرسازی جاده از محل کمک های خیرین تامین می شود.
    فرماندار شهرستان شمیرانات با بیان اینکه عملیات احداث جاده جدید بزودی آغاز می شود تاکید کرد: برای سال جاری نیز همانند گذشته آسفالت روکش جاده از محل رانشی به سمت روستاهای لواسان بزرگ و روستای ایرا در2محور بطول بیست کیلومتر انجام می شود.
    وی با اشاره به جاده ارتباطی دهستان لواسان بزرگ به شهر لواسان موسوم به جاده جنگلی در بخش لواسانات نیز خاطر نشان کرد: مطالعات احداث جاده جایگزین جاده جنگلی نیز به اتمام رسیده و گزینه مورد توافق فرمانداری شمیرانات، راه و شهرسازی، آب منطقه ای، محیط زیست و منابع طبیعی با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری انتخاب و کار اجرایی آن آغاز می شود.
    وی گفت: با احداث این جاده آرزوی دیرینه مردم دهستان لواسان بزرگ برآورده و راه ارتباطی این دهستان به شهر لواسان محقق خواهد شد.
    جاده رانشی روستاهای دهستان لواسان بزرگ در بخش لواسانات را به جاده جاجرود متصل و یک جاده جنگلی این دهستان را به شهر لواسان وصل می کند.
    منطقه لواسان بزرگ یا همان دهستان لواسان بزرگ یکی از مناطق ییلاقی، کوهستانی و خوش آب و هوای بخش لواسانات شهرستان شمیرانات استان تهران است که در دامنه سرسبز رشته‌ کوه البرز و 33 کیلومتری جنوب‌غربی قله دماوند قرار دارد.
    لواسان بزرگ در بخشی به نام بخش لواسانات قرار دارد که این بخش شامل 2 دهستان لواسان بزرگ و لواسان کوچک و شهر لواسان است، در کنار شهر تجریش و رودبارقصران شهرستان شمیرانات را تشکیل می‌ دهند.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو