فونیکسریمکسبهتام

فرمانده انتظامی استان مرکزی خبر داد؛

انهدام باندسرقت خودرو دراستان مرکزی

عصر خودرو- فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای یک باند سرقت در عملیات پلیس استان و اعتراف آنها به سرقت و اوراق ۸۰ دستگاه خودرو از استان های البرز و تهران خبر داد.

انهدام باندسرقت خودرو دراستان مرکزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، کیومرث عزیزی اظهار داشت: اوایل مهرماه سال جاری پلیس آگاهی شهرستان ساوه یک دستگاه خودروی پراید دارای سابقه سرقت از شهرستان کرج را در یکی از خیابان های ساوه شناسایی و بلافاصله خودرو را متوقف و راننده را دستگیر می کنند.وی افزود: در روند رسیدگی به پرونده و طی هماهنگی با دستگاه قضایی و در بازرسی از منزل فرد دستگیر شده، یک دستگاه خودروی پراید سرقتی دیگر نیز کشف شد که متهم اذعان داشت خودروها را مدتی پیش از متصدی یک گاراژ در شهرستان زرندیه که در زمینه فروش و اوراق خودروهای سرقتی فعالیت دارد، خریداری کرده است.

    عزیزی ادامه داد: بلافاصله تیمی مشترک از پلیس آگاهی استان بررسی موضوع را آغاز و با جمع آوری اسناد و مدارک لازم متصدی گاراژ را دستگیر کردند.

    فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد:‌ در نخستین مرحله از تحقیقات پلیس، متهم دستگیرشده معترف شد که به زودی دو دستگاه خودروی پراید که توسط دو سارق از کرج سرقت شده، برای اوراق کردن در اختیار او قرار می گیرد.

    سارقان خودرو در حال فروش خودروها دستگیر شدند

    عزیزی ادامه داد:‌ بلافاصله با هماهنگی دادستان شهرستان، تیمی از ماموران انتظامی برای دستگیری دو سارق به محل قرار آنها اعزام شدند، که هر دو نفر در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و دو دستگاه خودروی پراید که به تازگی از استان البرز سرقت شده بود، از آنان کشف شد.

    این مقام ارشد انتظامی استان بیان داشت:‌ با توجه به اعترافات و سرنخ هایی که در مراحل رسیدگی به پرونده به دست آمد، کارآگاهان دریافتند که اعضای این باند، خودروهای پراید را در استان های تهران و البرز سرقت کرده و بلافاصله با همکاری دیگر همدستانشان آنها را اوراق کرده و قطعات آنها را به فروش می رسانند.

    فرمانده انتظامی استان مرکزی در ادامه گفت:‌ با ادامه اعتراف متهمان، مشخص شد که اعضای این باند سرقت، پلاک های خودروها را بعد از اوراق کردن در حلقه چاهی در اطراف بیابان های شهر مامونیه پنهان کرده اند که با همکاری تیمی از ماموران آتش نشانی شهرستان، تعداد 56 پلاک از داخل چاه کشف شد.

    وی ادامه داد:‌ در استعلام و بررسی پلاک های کشف شده مشخص شد که این پلاک ها همگی مربوط به خودروهای پرایدی است که از استان های تهران و البرز سرقت شده است.

    عزیزی یادآور شد: در ادامه، کارآگاهان دریافتند که بسیاری از قطعات خودروهای سرقتی در دو گاراژ در زرندیه نگهداری می شود که با توجه به اعترافات متهمان، هر دو گاراژ شناسایی و بسیاری از قطعات و لوازم اوراق شده خودروها از قبیل موتور، سپر، درب و قطعات بدنه، گیربکس و ... از آنجا کشف شد.

    فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اعتراف اعضای این باند به 80 فقره سرقت خودروی پراید از استان های تهران و البرز خاطر نشان کرد:‌ در مراحل رسیدگی به این پرونده 14 نفر اعضای این باند دستگیر شده اند و 11 دستگاه خودروی پراید نیز از آنان کشف و 62 نفر از مالکان خودروهای اوراق شده شناسایی شده اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو