فونیکسریمکسبهتام

الزام رعایت استانداردها در تولید موتورسیکلت‌ها

عصر خودرو- معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید بر لزوم رعایت استانداردها در تولید موتورسیکلت‌ها گفت: مقررات نحوه شماره‌گذاری و تولید موتورسیکلت‌ها در گذشته تصمیم‌گیری شده است و امروز نیز در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مورد تاکید و ابلاغ قرار گرفت.

الزام رعایت استانداردها در تولید موتورسیکلت‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل ازایسنا، هوشنگ خندان‌دل در حاشیه جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه دو موضوع نحوه مقابله با موتورسیکلت سواران متخلف و معاینه فنی در قالب سیستم یکپارچه ایجاد شده و به دنبال آن اجرای طرح LEZ در دستور کار شورا قرار داشت.

    وی افزود: در مورد موتورسیکلت سواران بر تشدید اعمال قانون توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید شد و نحوه شماره‌گذاری و تولید موتورسیکلت‌ها که در گذشته تصویب شده بود، مورد تاکید قرار گرفت.

    وی تاکید کرد: شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ها بی‌تردید منوط به رعایت کامل مقررات استاندارد است که در این جلسه نیز درخواست شد توسط سازمان استاندارد بر نحوه اعمال دقیق این مقررات نظارت کاملی انجام شود.

    معاون عمرانی وزیر کشور بر موضوع آموزش و ارتقای فرهنگ در خصوص استفاده از موتورسیکلت‌ها به عنوان یکی دیگر از مباحث مورد تاکید جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اشاره کرد و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی نیز پیشنهاداتی در خصوص نحوه آموزش‌های ارائه شده داشت که با مجموعه پیشنهادات موافقت شد.

    وی به اجرایی شدن سیستم یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) اشاره کرد و افزود: مراکز معاینه فنی در شبکه یکپارچه معاینه فنی به صورت مکانیزه و بدون مداخله انسانی تست‌های لازم را بر روی وسایل نقلیه انجام می‌دهند. کلیه این مراکز به دوربین‌های پلاک خوان مجهز هستند و اطلاعات خودروها پس از انتقال به سامانه‌های وزارت کشور بر روی سرورهای پلیس راهنمایی و رانندگی نیز می‌نشیند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بر خلاف گذشته که داشتن برگه معاینه فنی منوط به داشتن یک گواهی بود، اما امروز داشتن معاینه فنی تنها منوط به وجود اطلاعات خودرو در سامانه یکپارچه معاینه فنی (سیمفا) است. این معاینه فنی در سطوح مختلف ارائه می‌شود. بی‌تردید این سیستم تحول موثری بوده که مراحل تکمیلی آن نیز بزودی انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو