فونیکسریمکسبهتام

بررسی مختصر دوک ۲۰۰

اتریشی خوش‌پوش و گران‌قیمت

عصر خودرو- برند KTM این موتورساز موفق در اروپا به لطف واردکنندگان ایرانی و در رأس آنها کمپانی کویرسیکلت در بازار موتورسیکلت ایران جا باز کرده و پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده حتی به رقبای جدی برای هوندا و سوزوکی در ایران تبدیل شود.

اتریشی خوش‌پوش و گران‌قیمت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، برند KTM به علت لوکس بودن قیمت‌های بسیار زیادی داشته که موجب شده در ایران تنها قشر خاصی به سراغ آن بروند و یا حتی آنان که عاشق و دل باخته این برند هستند مدل‌های ضعیف آن را از نظر حجم پیشرانه و قدرت انتخاب کنند.
    دوک 200 از جمله همین موتورسیکلت‌های نیکد است که در صورت نبود بودجه برای مدل 250 سی‌سی می‌توان به سراغ آن رفت. این مدل بسیار شبیه به برادر کوچک‌تر خود یعنی 125 است و تنها در سیستم ترمز و پیشرانه با یکدیگر متفاوت هستند. کی‌تی‌ام دوک 200 از یک انجین به حجم 199.5 سی‌سی بهره می‌برد که توانسته قدرتی معادل با 19 کیلووات (25 اسب بخار) در 10.000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 19.5 نیوتن متر در 8.000 دور در دقیقه را برای این موتورسیکلت فراهم بیاورد. به عبارتی با افزایش 75 سی‌سی حجم انجین، قدرت این موتورسیکلت 66 درصد نسبت به دوک 125 افزایش یافته است.
    این دوک 28 میلیون تومانی از سیستم سوخت‌رسانی کاملا مدرن و انژکتور بهره می‌برد که  گفته می‌شود در هر 100کیلومتر تنها 2.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند. کنسول دوک نیز تمام دیجیتالی بوده و جای عقربه‌های آنالوگ را گرفته است که همین امر موجب جذاب‌تر‌شدن و خاص‌تر‌شدن این موتورسیکلت شده است. از طرفی زین کاملا اسپرت آن کمی از راحتی‌ هنگام رانندگی کاسته است اما برای آنان که عاشق سرعت و قدرت در کنار لوکس بودن هستند، این خشکی تقریبا بی‌معناست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط