فونیکسریمکسبهتام

کامیون‌‌های ایرانی مقام دوم ترانزیت کالا در خاک ترکمنستان را کسب کردند

عصر خودرو- سازمان دولتی آمار ترکمنستان در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: کامیون‌‌های ایرانی مقام دوم ترانزیت کالا در خاک ترکمنستان را طی ۸ ماه سال جاری داشته‌اند.

کامیون‌‌های ایرانی مقام دوم ترانزیت کالا در خاک ترکمنستان را کسب کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، سازمان آمار ترکمنستان گزارشی از وضیعت حمل و نقل و ترانزیت کالا در این کشور در 8 ماه اول سال جاری میلادی(2016) را منتشر کرد.

    در این گزارش آمده‌است که ظرف 8 ماه اول سال جاری میلادی بیش از 31 هزار دستگاه کامیون خارجی از خاک ترکمنستان به صورت ترانزیتی عبور کرده‌ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی 6.2 درصد افزایش نشان می‌دهد.

    سازمان آمار ترکمنستان با اشاره به اینکه قسمت عمده کامیون‌های ترانزیتی را کامیون‌های ترکیه و جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌دهند، اعلام کرد: 52.3 درصد را کامیون‌های ترکیه و 37.2 را کامیون‌های ترانزیت ایرانی به خود اختصاص داده‌اند.

    در کل ظرف 8 ماه اول سال جاری میلادی(2016) از خاک ترکمنستان 1.7 میلیون تن کالا ترانزیت شده است که 61.5 درصد آن را حمل‌ونقل ریلی و 34.5 درصد آن را حمل و نقل جاده‌ای تشکیل می‌دهد.

    بر اساس این گزارش، ارزش ارائه خدمات حمل‌ونقل و ترانزیتی صادرات و واردات اعم از حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای کالا ظرف 8 ماه سال جاری میلادی(2016) بالغ بر 123 میلیون دلار از جمله از محل ترانزیت 74.5 میلیون دلار، صادراتی 42.3 میلیون دلار و وارداتی نیز6  میلیون دلار برآورد شده‌ است.

    گفتنی است از 18 مرداد امسال از سوی طرف ترکمنستانی و فقط برای کامیون‌های ایرانی تعرفه ترانزیتی افزایش پیدا کرده است به‌طوری ‌که ترکمن‌ها به دریافت عوارض160 دلاری از کامیون‌های کمتر از 20 تن و عوارض 260 دلاری از کامیون‌های بالای 20 تن ایرانی به عنوان حق ترانزیت (عبور) کشورشان اقدام کرده‌اند و علاوه بر آن به ازای هر یک کیلومتر تردد نیز یک دلار از همه کامیون‌های ایرانی دریافت می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو