فونیکسریمکسبهتام

۲ خودرو ورزشی دست ساز در سقز رونمایی شد

عصر خودرو- آئین رونمایی از خودروهای ورزشی 'هامر h۱ و باگی دست ساز' با حضور فرماندار، جمعی از مسئولان و ورزشکاران روز چهارشنبه در گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در سقز برگزار شد.

۲ خودرو ورزشی دست ساز در سقز رونمایی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، در این آئین که در سالن شهید کاوه واقع در استادیوم ورزشی شهید کاظمی برگزار شد، سازنده خودرو هامر، هدف از این اقدام را کارآفرینی و ایجاد اشتغال در راستای صنعت نو پای خودرو سازی ورزشی عنوان کرد.
    رضا گیلاسی با بیان اینکه این خودرو در کارگاهی 50 متر مربعی ساخته شده است،گفت: به عنوان سومین نفر در کشور، مجوز ساخت این خودور در کشور به من واگذار شده است.
    وی اظهار داشت: به دلیل ضرورت و علاقه به این حرفه، شرکت دانش بنیان تولید خودروهای مخصوص آفرود را تشکیل می دهم.
    پرویز گیلاسی برادر رضا گیلاسی هم به عنوان سازنده خودرو باگی دست ساز ، هدف از ساخت این خودرو را حضور مقتدرانه در مسابقه های آفرود بیان کرد.
    وی در حاشیه این رونمایی  عنوان کرد: برای ساخت خودرو برادرم هزینه ای افزون بر 400 تا 450 میلیون ریال و برای ساخت خودرو من هزینه 250 میلیون ریالی لازم است.
    سرپرست اداره ورزش و جوانان سقز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این شهرستان دارای 14 هزار ورزشکار سازماندهی شده است، اظهار داشت: در رشته اتومبیلرانی خودروهای آفرود 2دیفرانسل، 100 ورزشکار مشغول فعالیت هستند.
    فرزاد خاکی سقز ر ا از قطب های این رشته ورزشی برشمرد و عنوان کرد: چند مسابقه قهرمانی کشور و چند جانبه در سقز در این زمینه برگزار شده است.
    این برنامه ورزشی در سومین روز از هفته تربیت بدنی و ورزش و جوانان به همت اداره ورزش و جوانان، پارک علم و فناوری استان کردستان و هیات اتومبیلرانی و موتورسواری شهرستان سقز برگزار شد.
    در هفته ورزش و تربیت بدنی 13 برنامه ورزشی و فرهنگی از جمله همایش های دوچرخه سواری، کوهپیمایی و افتتاحیه دیوار صخره نوردی در شهرستان سقز برگزار خواهد شد.
    از 26 مهر تا 2 آبان به نام هفته تربیت بدنی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته ورزش، سلامت همگانی و توسعه پایدار است.
    سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم