فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین چالش خودروسازی

عصر خودرو- حرکت خودروسازان در ایجاد تنوع در تولید و عرضه خودروها در کلاس‌های متفاوت، به نفع تولید داخل نخواهد بود زیرا حرکت بر مدار تغییر مستمر در صنعت خودرو آسیب‌رسان است و واقعیت مطلب این است که آنچه در صنعت خودرو باقیمانده یک بازار بی‌هدف بوده که آینده‌ای مبهم درپیش دارد.

بزرگترین چالش خودروسازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت ، امروز وضعیت ناشناخته‌ای بر صنعت خودرو حاکم شده و مشخص نیست که تولیدکننده چه خودروهایی و درچه سطح و کلاسی تولید خواهند کرد. آیا تولید خودروهای چینی ادامه خواهد داشت یا به جریان تولید خودروهای ژاپنی، کره‌ای، ایتالیایی یا... وارد می‌شویم.
    بنابراین برای حرکت در مسیر بومی‌سازی در صنعت خودرو باید طراحی پلتفرم‌هایی جدید و ملی در دستور کار خودروسازان داخلی قرار گیرد این در حالی است که در این سال‌ها کمتر به این مقوله پرداخته شده است.
    یکی از چالش‌ها و تهدیدهای بزرگ در صنعت خودرو، وضعیت قطعه‌سازان است که متاسفانه وضعیت مطلوبی ندارند به طوری که شرایط موجود باعث تعطیلی بخشی از واحدهای قطعه‌سازی کشور شده است.
    امروز بخش‌های تولیدی و صنعتی کشور نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت دقیق و حساب‌شده است تا بتوان از بحران جدی در این بخش‌ها جلوگیری کرد.
    در شرایط کنونی برخی مجموعه‌های خدماتی در زمینه خودرو و مجموعه‌های بزرگ با چندین هزار نیروی کار به دلیل مشکلات اقتصادی و مسائلی که وجود دارد با بلاتکلیفی مواجه هستند.

    بهروز نعمتی - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط