فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ ۲۷ مهر۹۵

خودرویی ها مثبت اما کم حجم

عصر خودرو- امروز نمادهای گروه خودرویی و بخصوص قطعه سازان دادوستدهای مثبت و پرتقاضایی را تجربه کردند، شاخص کل خودرو رشد ۱۶۵واحدی را تجربه کرد و به ۲۱ هزار و ۳۰ واحد رسید با این حال حجم معاملات ۴۳میلیون و ارزش معاملات ۵ میلیارد تومان نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

خودرویی ها مثبت اما کم حجم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» ، امروز در گروه خودرویی که اکثرا مثبت و پرتقاضا شروع شدند، نماد ایران خودرو  نزدیک یک درصد رشد قیمتی داشت که اندکی بیشتر از سایپا بود،  دلیل آن انتشار خبر تولید رنو کویید در ایران خودرو می باشد در حالی که پیش تر تصور می شد این خودروی پرطرفدار و خوش قیمت در سایپا تولید شود. از طرفی در دو روز گذشته صندوق بازنشستگی با خرید 10 هزار سهم و شخص حقیقی با 500 هزار سهم  از ایران خودرو حمایت کرده‌اند.
    براساس این گزارش، از 30 نماد معاملاتی امروز22 نماد مثبت معامله شدند نماد خفنر نیز که طبق صورت مالی میاندوره شش ماهه به ازای هر سهم 92 ریال زیان محقق کرده است، در صفر قیمتی معامله شد.5 نماد قطعه سازی از این 22 نماد سبزپوش شامل خمهر،ختوقا،خمحرکه، خزر و خاهن صف خرید تشکیل دادند که از بین این نمادها خاهن در قیمت 247 تومان و خمحرکه در قیمت 245 تومان جزو پرتقاضاترین نمادهای امروز بورس بودند.خاهن صف خرید بالای 7میلیونی و خمحرکه صف 5 میلیونی داشت اما در لحظات پایانی حجم صف خرید خمحرکه 2 میلیون ریزش کرد. خریخت نیز صف خرید کوچکی تشکیل داد که در نهایت عرضه شد.
    امروز سه نماد خاهن با محدودیت دامنه نوسان، خریخت و خنصیر بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی و دو نماد خبهمن با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم و خفناور به علت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام متوقف شدند.  نماد خاهن با توجه به رفع ابهام در خصوص اطلاعات ارائه شده محدود اما با صف خرید سنگین و رشد 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. خریخت  نیز با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1395/12/30 وارائه شفاف سازی با رشد نزدیک13 درصدی و با قیمت 2,420 ریال به گردونه معاملات بازگشت. خنصیر نیز با رشد 8 درصدی در قیمت 335 ریال به کار خود پایان داد.
    درحالی که خودروسازانی مثل ایران خودرو و سایپا این روزها از رشد تولید و فروش خود خبر داده و بودجه های رو به بالایی هم به بازار گزارش داده اند صحبت از تعدیل منفی خبهمن است.  تمدید معافیت مالیاتی افزایش سرمایه شرکت های تولیدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تا پایان سال 96 خبر مهم دیگری می باشد که می تواند روی روند قیمتی خودرویی ها اثرگذار باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو