فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار شیشه، چراغ و آینه اتومبیل‌های داخلی + فهرست قیمت

بازار شیشه‌گـــری خـــودرو

عصر خودرو- در این مطلب بازاری کاملا تخصصی را برای شما در نظر گرفته‌ایم؛ بازاری از صنف خدمات اتومبیل که نقش آن در تهیه قطعات خودرو در بازار بسیار حیاتی بوده و در تعمیر آن نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

بازار شیشه‌گـــری خـــودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این نوشتار میزبان شیشه‌گران خودرو هستیم و اطلاعاتی از وضعیت حال حاضر بازار و همچنین مشکلات آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.
    همچنین سعی می‌کنیم تا با معرفی محصولات و فناوری‌های جدید بازار، شما را به سمت انتخابی مناسب و کم‌هزینه هدایت کنیم. برای بررسی بازار شیشه‌های خودرو، چراغ و آیینه اتومبیل‌های داخلی به همراه جدولی مبسوط از جدیدترین قیمت‌های این لوازم همراه ما باشید.

    وضعیت حال حاضر بازار
    طبق گفته بازاری‌ها در حال حاضر این بازار در رکود اقتصادی به سر می‌برد و علت آن هم واردات بی‌رویه شیشه با تعرفه پایین در کنار تولیدات داخلی شیشه خودرو است. این تلاقی باعث شده تا بازار به نوعی اشباع شود و فروش در آن به پایین‌ترین حد خود در 5 سال گذشته برسد. اما همین امر موجب شده تا در سال 95 و البته تا به این جای کار هیچ افزایش قیمتی مخصوصا در شیشه‌های اتومبیل‌های ساخت داخل مشاهده نشود و حتی مغازه‌داران برای رقابت قیمت‌شکنی هم انجام دهند.
    همچنین گفتنی است با اینکه فروش شیشه‌های خودرو در بازار کاهش یافته اما خدمات و در رأس آنها گرفتن خط و خش روی شیشه بسیار پر تقاضاست. شیشه‌گران متخصص بازار با استفاده از جدیدترین ابزارهای روز دنیا در حال حاضر قادر هستند تا هر نوع خط، خش و حتی ترک‌های خفیف را به بهترین شکل برطرف کرده و تحویل مشتری دهند.
    اما در مورد چراغ‌ها باید گفت این بازار نسل جدید و پوست‌اندازی خود را به پایان رسانده و جز چراغ‌های اسپرت که هر روز با یک گرافیک جدید معرفی می‌شوند، تقریبا به ثبات نوع تولید رسیده‌اند. کریستالی شدن چراغ‌های پراید و عوض شدن فرم کلی چراغ‌های پژو 405 SLX باعث شد تا به واسطه پرتیراژ بودن این خودروها تحول جدیدی را در این صنعت شاهد باشیم. از نظر قیمتی نیز چراغ‌های اتومبیل‌های ساخت داخل با 10 درصد افزایش قیمت نسبت به سال قبل مواجه بودند که پیش‌بینی بازاریان این‌طور بیان می‌کند که این شیب افزایش قیمت تا پایان سال نیز ادامه‌دار خواهد بود.

      حال و روز صنعتگران داخلی
    در مورد شیشه جلو که از نوع PVB بوده باید گفت صنعت داخلی به بلوغ کامل رسیده و در صورت داشتن سرمایه‌ای کلان حتی کارخانه‌های ایرانی قادر هستند به کشورهای منطقه چندین مدل از شیشه‌های اتومبیل را صادر کنند. اما به هر روی صنعت شیشه‌گری ایرانی سهم بیش از نصف بازار را در اختیار داشته و با توجه به کیفیت بسیار مطلوب آنان همواره مشتریان کم‌توان از نظر مالی را مجذوب خود می‌کند. همچنین گفتنی است اگر در بازار خواستار شیشه المنت‌دار و دودی باکیفیت باشید باید به سراغ جنس خارجی بروید، زیرا تولیدات ایرانی چندان نظر مشتری را جلب نمی‌کنند.
    در مورد چراغ‌های خودرو نیز گفتنی است با اینکه قسمتی از مواد اولیه برای ساخت این قطعه از کشور چین وارد می‌شود، اما باز هم می‌توان این صنعت داخلی را کاملا بومی تلقی کرد. تلق‌ها، قالب کلی و .... همگی در ایران طراحی شده و با پلاستیک درجه 2 تولید می‌شوند.
    در مورد آینه و علی‌الخصوص آینه‌های بغل گفتنی است تنها نوآوری این صنعت بعد از طی چندین سال، قرار دادن چراغ‌های راهنما در پشت قاب آینه بغل است و حتی مقداری از کیفیت و شفافیت آینه‌ها برای صرفه‌جویی در قیمت کلی کاسته شده است. در این بازار برندهای چینی بسیار قدر بوده و حضور پررنگی دارند و به واسطه قیمت ارزان‌تر در بازار بسیار پرفروش هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو