فونیکسریمکسبهتام

نظارت بر ناوگان حمل و نقل جاده ای با سامانه سپهتن

عصر خودرو- معاون برنامه ریزی و حمل و نقل جاده ای گفت: خودروها بدون توقف در پاسگاه های پلیس شناسایی می شوند.

نظارت بر ناوگان حمل و نقل جاده ای با سامانه سپهتن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام آدم نژاد معاون برنامه ریزی و حمل و نقل جاده ای در خصوص سامانه سپهتن گفت: سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای که توسط دستگاهی درون خودروهای مسافری و باری قرار خواهد گرفت از طریق جی پی ار اس و جی پی اس به صورت آنلاین اطلاعات را به پلیس راه و سازمان حمل و نقل جاده ای انتقال خواهد داد.

    وی افزود :برای اتوبوس‌ها دستگاه‌ ارتباطی به نام DSRCدر سامانه قرارداده شده که می‌تواند به محض نزدیک شدن به پاسگاه نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله در پاسگاه مورد بررسی قرار گیرد؛سامانه مذکور با سیستم صورت وضعیت و سایر سامانه‌های مورد نیاز تبادل اطلاعات می‌کند.

    آدم نژاد اظهارداشت: حدود 440 هزار خودروی عمومی داریم و 670 هزار راننده حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کنند ضمن اینکه سالانه 300 میلیون نفر مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای جابه جا می‌شوند.

    معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: در طول 24 ساعت روز با استفاده از سامانه سپهتن رانندگان 8 هزار و 500 ساعت کمتر در جلوی پاسگاه‌ها معطل می‌شوند.

    وی همچنین بیان داشت: روزانه 9 میلیون و 400 هزار لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت از سال گذشته ثبت شده است که 7 میلیون لیتر آن مربوط به اجرای سیستم پایش سوخت بود.
    آدم نژاد ارتقاء بهره‌وری حمل و نقل عمومی در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی، افزایش ایمنی و ارتقای سطح کنترل و پایش عملکرد ناوگان را از اهداف راه‌اندازی این سیستم بر شمرد و گفت:کاهش زمان سفر، بهینه‌سازی مصرف سوخت از طریق توزیع سوخت متناسب با پیمایش خودرو، ارائه خدمات و اطلاعات مراجع ذیصلاح قانونی، پایش لحظه‌ای هوشمند و شناسایی دقیق متخلفان، ایجاد بانک اطلاعات ناوگان شامل راننده، خودرو، میزان و نوع تردد، شرکت حمل و نقلی و نیز حذف ارتباطات غیر ضروری چهره به چهره با رانندگان را  از جمله مزیت‌های این سامانه است.

    وی در پایان عنوان کرد: با همکاری سامانه حمل و نقل جاده ای در پلیس راه ها  قراردادی برای ساخت 50 پاسگاه جدید  در نظر گرفته ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو