فونیکسریمکسبهتام

لزوم ایمن کردن خودروها و نوسازی ناوگان اورژانس برای کاهش مرگ و میرهای جاده‌ای

عصر خودرو- سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه میزان مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای ۱۶ هزار نفر است گفت که باید وزارت صنعت با ایمن کردن خودروها و وزارت بهداشت با تجهیز و نوسازی ناوگان اورژانس اقدامات لازم را برای کاهش این میزان مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده‌ای و ترافیکی انجام دهند.

لزوم ایمن کردن خودروها و نوسازی ناوگان اورژانس برای کاهش مرگ و میرهای جاده‌ای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا، محمد نعیم امینی فرد با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات مهم کشور موضوع ترافیک و حواشی پیرامون آن است گفت:  کشور ما از لحاظ میزان مرگ و میر حوادث جاده‌ای هشتمین کشور دنیا و در مدیترانه شرقی دومین کشور است. این آمار مرگ و میر تا سال 84 روند صعودی داشته به طوری که میزان مرگ و میر آن در آن سال 25 هزار نفر بوده است.

    امینی فرد ادامه داد:  از سال 84 به بعد عزمی در کشور برای مقابله با این میزان مرگ و میر به وجود آمد و آن رشد 11 درصدی سالانه مرگ و میر متوقف شد؛ به طوری که طبق آمار سال گذشته میزان مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای 16 هزار نفر است. اما همین آمار بسیار زیاد است و فاصله قابل توجهی با استانداردهای دنیا وجود دارد.

    سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  با تاکید بر اینکه سه عامل خطای انسانی، تصادفات جاده‌ای  و ایمنی جاده‌ها و مهندسی خودروها از عوامل مهم در بروز حوادث جاده‌ای و ترافیکی است گفت:‌ برای مقابله با این سه عامل باید کار کارشناسی در کمیته‌ای انجام شود و با تعامل با دستگاه‌ها در نهایت کار علمی صورت گیرد و دولت با کمک مجلس لایحه‌ جامعی جهت کاهش حوادث ترافیکی تهیه و ارائه کند.

    به گفته وی، این میزان بالای مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای و ترافیکی باعث از بین رفتن میزان زیادی از سلامت مردم و از هم گسیختگی خانواده‌ها می‌شود که باید جلوی آن را گرفت.

    امینی فرد با بیان اینکه بحث سلامت روان در زمان اخذ گواهینامه یکی از موضوعات مهم است توضیح داد:‌ وقتی که فردی برای دریافت گواهی‌نامه تقاضا می‌کند باید سلامت روانش احراز شود که این روند در حال حاضر تنها به خود اظهاری منوط شده است. تاکید ما بر این است که باید در مورد سلامت روان  و جسم نیز معاینه تخصصی صورت گیرد و فقط به خوداظهاری اکتفا نشود.

    وی مسائلی درمانی از دیگر عوامل بروز مرگ و میر خواند و گفت: 5/1 درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث ترافیکی سر صحنه رخ می‌دهد که این به خاطر نبود ایمنی کافی در برخی از خودروهاست که باید تجدیدنظر جدی در آن صورت گیرد. از طرف دیگر 49 درصد عوامل مرگ و میر در حین انتقال بیمار و 30 روز پس از حوادث ترافیکی در بیمارستان رخ می‌دهد و 30 درصد بخش‌های آی سی یو در اختیار بیماران ناشی از این حوادث است.

    سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: باید با تعاملی با وزارت صنعت جهت افزایش ایمنی خودروها و تعاملی با وزارت بهداشت برای افزایش کیفیت خدمات اورژانس و سرویس‌دهی به مصدومان و هم‌چنین انتقال تجهیزات و نوسازی ناوگان اورژانس به خصوص اورژانس هوایی جلوی این میزان مرگ و میر را گرفت.

    امینی فرد در پایان گفت:‌ از طرف دیگر به طور متوسط بعد از هر حادثه  آتش سوزی که  در جاده و حوادث ترافیکی رخ می‌دهد آتش‌نشانی حدود 70 کیلومتر با محل حادثه فاصله دارد که این میزان قابل قبول نیست چون همین دیرآمدن ماشین‌های آتش‌نشانی موجب بروز فاجعه می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو