فونیکسریمکسبهتام

سرهنگ جوانبخت اعلام کرد:

رعایت نکردن حق تقدم دومین دلیل تصادفات پایتخت

عصر خودرو- کارشناس تصادفات پلیس راهور پایتخت گفت: رتبه دوم علل وقوع تصادفات، رعایت نکردن حق تقدم عبور در شهر تهران است و بیشترین محل‌هایی که شاهد وقوع این نوع تصادفات هستیم تقاطع‌ها و میادین هستند.

رعایت نکردن حق تقدم دومین دلیل تصادفات پایتخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت در برنامه شهر امن در خصوص عدم رعایت حق تقدم و تصادفات در شهر تهران اظهار کرد: اگر دو یا چند وسیله نقلیه در یک زمان واحد بخواهند از یک تقاطع و یا یک مسیر عبور کنند حتماً تداخلی بین تردد آنها به وقوع می‌پیوندد و وقوع تصادف حتمی است و برای آنکه از این تصادفات جلوگیری به عمل آید قانون یکسری قوانین را تعیین و مشخص کرده است که عبور وسایل نقلیه را نسبت به یکدیگر مشخص و اولویت بندی کند تا از تصادفات جلوگیری شود.

    وی گفت: متأسفانه رتبه دوم علل وقوع تصادفات همین عدم رعایت نکردن حق تقدم عبور در شهر تهران است و بیشترین محل‌هایی که شاهد وقوع این نوع تصادفات هستیم تقاطع‌ها و میادین هستند.

    کارشناس تصادفات پلیس راهور پایتخت ادامه داد: همه شهروندان هنگامی که در آزمون‌های رانندگی شرکت می‌کنند خیلی خوب با رعایت حق تقدم‌ها آشنا می‌شوند ولی بعد از مدتی آنها را به فراموشی می‌سپارند برای همین است که هنگامی که می‌خواهند از تقاطع و یا وارد میادین می‌شوند در واقع این قوانین و مقررات را فراموش کرده و با لجاجت می‌خواهند مسیر را از آن خود کنند و باعث بروز تصادف می‌گردند.

    سرهنگ جوانبخت گفت: حق تقدم عبور در میادین با وسیله نقلیه ای می‌باشد که در میدان در حال تردد است و خیلی از رانندگان در این زمینه دچار سردرگمی می‌شوند.

    وی افزود: متأسفانه یکی دیگر از مواردی که شاهد وقوع تصادفات در آن هستیم گذرگاه عابرین پیاده است که در واقع راننده با دانستن اینکه می‌بایست قبل از رسیدن به گذرگاه عابر پیاده که یک مسیر امن برای تردد عابرین پیاده است توقف کند ولی به جای توقف و ایست کامل پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهد و باعث بروز تصادفات سنگین جرحی و فوتی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو