فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه / ۱۳ مهر ۹۵

بادکنک سهام خودرویی ها ترکید

روز پر نوسان خودرویی ها

عصر خودرو- در ابتدای ساعات معاملاتی امروز شاخص کل خودرویی با کمک نمادهایی از قبیل سایپا و ایران خودرو، جهشی پرقدرت را آغاز کرد و به محدوده بیش از ۲۱هزار و ۸۰۰ واحد صعود کرد، با این همه در ادامه تحت‌تاثیر عرضه‌های سنگین در نمادهایی که به رشد شاخص در ساعات ابتدایی کمک کرده بودند، نتوانست به روند رشد خود ادامه دهد، لذا در پایان شاخص با ۴۷۶ واحد افزایش نسبت به روز گذشته به ۲۱ هزار و ۵۴۷ واحد رسید.

بادکنک سهام خودرویی ها ترکید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، پس از ناتوانی از ادامه تشکیل صف‌های خرید در آغاز معاملات بازار سهام گروه خودرویی شاهد افزایش فشار فروش بودیم،  گرچه خودرویی ها  در چند روز معاملاتی گذشته مسیر صعودی را در پیش گرفته و نشانه‌هایی از پایان دوران رکود مشاهده می‌شد؛ اما مواردی مانند ضرورت بررسی قرارداد رنو در کمیسیون صنایع مجلس باعث کاهش هیجان خرید شد.
    براساس این گزارش، با عرضه صف خرید نماد خودرو در ساعات اولیه، سهامداران شاهد منفی شدن اکثر نمادهای گروه خودرویی و تشدید هیجان دادوستدها بودند تا جایی که نماد ورنا با قیمت پایانی 3 درصد مثبت تا محدوده 5 درصد منفی رنج کشیده شد اما در ادامه این نماد با قیمت پایانی 2 درصد مثبت بسته شد، در مجموع از29   نماد قابل معامله امروز تعداد  12 نماد منفی بسته شدند.
    به این ترتیب، در روز جاری سهامدارن خودرویی بیش از 948 میلیون سهم به ارزش 1,646 میلیارد ریال در 49 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند. گفتنی است، خچرخش تنها نماد خودرویی بود که امروز با صف خرید بسته شد، اکثر نمادها که در ابتدا صف خرید بودند، با ریزش سهام ایران خودرو شروع به نزول قیمتی کردند، لذا در پایان صف خریدهای خزامیا،خودرو،خساپا و سیار نمادها  نیز عرضه شد .
    در مجموع، خساپا با 35 واحد  و خودرو 51 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس گذاشتند اما نسبت به روزهای گذشته تاثیر مثبت این دو غول خودروسازی کم تر بود.با این حال، جزییات قرارداد همکاری سایپا و سیتروئن که چند وقت گذشته به امضا رسیده بود، با سفر هیئت بلند پایه گروه پژو سیتروئن به تهران، این هفته نهایی می شود که خبر مثبتی برای سایپا می باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط