فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ (۹۰)

چشم‌غره پژو به نیسان قشقایی

عصر خودرو: پس از موفقیت چشمگیر با ۲۰۰۸ در رده کراس‌اوور های ساب‌کامپکت، پژو حال با نسل دوم ۳۰۰۸، در پی تکرار این موفقیت در بازار کراس‌اوور های کامپکت اروپاست؛ سگمنتی که با افزایش تقریبا ۲.۵ برابری تقاضا از زمان عرضه نسل اول ۳۰۰۸ در سال ۲۰۰۹، بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خریدار اروپایی را در سال ۲۰۱۵ به خود جذب کرده است. پژو با نسل جدید ۳۰۰۸، چشم طمع به جایگاه نیسان قشقایی دارد که با فروش بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۵، حکمران بلامنازع بازار کراس‌اوور های کامپکت اروپاست.

چشم‌غره پژو به نیسان قشقایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، برخلاف نسل اول که بیشتر شبیه به یک مینی‌ون پُف‌کرده با ارتفاع سواری بالا بود، 3008 جدید با برداشتی قدرتی تر و تهاجمی تر از الگوی طراحی 2008، و ترکیب آن با عناصر طراحی جدیدی همچون طرح سقف شناور (استفاده از باریکه ای کرومی بر روی ستون و سقفی تماما سیاه رنگ) و چراغ های به ظاهر یکپارچه عقب، ژست پر هیبت و جذاب یک کراس‌اوور مدرن را به خود گرفته. جذاب تر از این چهره مدرن، کابین آینده‌نگرانه 3008 جدید است که با بازی هوشمندانه ای که با شکست خطوط در داشبورد و رودری های دو طبقه آن شده و همچنین، استفاده از طرح دکمه های ضامن‌دار جنگنده های هوایی برای معدود دکمه های چیده شده روی داشبورد، تداعی کننده احساس حضور در کابین یک خودرو اسپرت است، مخصوصا با تک پَشتبند اتصال دهنده کنسول میانی به داشبورد و زاویه مهیجی که بخش مرکزی داشبورد به سمت راننده دارد.

به لطف افزایش فاصله بین دو محور به 2.675 میلیمتر و تغییری که در فرم اتاق صورت گرفته، فضای بیشتری برای سرنشینان وجود دارد و فضای بار نیز با افزایش تقریبا 90 واحدی، به 520 لیتر رسیده، حجمی که در صورت خواباندن صندلی های عقب، 1.580 لیتر هم می رسد. همچنین باید به سیستم کابین مجازی (i-Cockpit) پژو در 3008 جدید اشاره کرد که متشکل از یک صفحه نمایش 12.3 اینچی قابل تنظیم به عنوان نشانگر های پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی ایستاده بر روی داشبورد است.
3008 در نسل جدید، به لطف زیرسازی پیشرفته EMP2، 100 کیلوگرم سبک تر شده و با گستره ای از موتور های بنزینی و دیزل کم‌حجم 1.2 تا 2.0 لیتری توربو عرضه خواهد شد که 98 تا 188 اسب‌بخار قدرت دارند. مجموعه ای از سامانه های ایمنی فعال از جمله ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از لاین مسیر، بررسی نقاط کور راننده و کروزکنترل تطبیق‌پذیر با کارکرد در سرعت های 30 تا 180 کیلومتر در ساعت نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
بالاترین مدل این ساخته جدید پژو، با پسوند GT عرضه شده و دارای موتور 2.0 لیتری توربودیزلی است که با 177 اسب‌بخار قدرت، متصل به یک گیربکس 6 سرعته اتومات با اهرم های تعویض پشت فرمان بوده، شتاب صفر تا صدی در محدوده 8 ثانیه به این کراس‌اوور کامپکت پژو می دهد. همچنین چرخ های بزرگتر مختص این تریم به قُطر 19 اینچ، تناسب بهتری با هیکل پُر و تنومند 3008 دارد. اما بی‌شک هیجان‌انگیزتر از این چرخ های بزرگتر، آپشن طرح دو رنگ بدنه (نیمه انتهایی بدنه به رنگ سیاه نِرا و نیمه جلویی قابل سفارش در سه رنگ نوک‌مدادی پلتینوم، نوک‌مدادی آمازونیت و مِسی متالیک) است که پیش تر در 208 GTI و 308 GTI دیده بودیم. کابین مدرن 3008 هم که در کنار خطوط دوختی به رنگ مِسی، بصورت آپشنال با چرم مرغوب ناپا قابل سفارش خواهد بود، در این مدل، زیر یک سقف پانورامیک شیشه ای، بصورت استاندارد دارای سیستم موسوم به کابین مجازی (i-Cockpit) با صفحه نمایش دیجیتال به جای گِیج های آنالوگ پشت فرمان است.

برای آن دسته از خریدارانی که خواستار سطح تزئینات و تجهیزات 3008 GT، بدون موتور قدرتمند آن هستند، تریم بالارده GT Line برای خانواده 3008 جدید در نظر گرفته شده که غیر از موتور 2.0L BlueHDi مدل GT و واحد 1.6 توربودیزل 99 اسبی، با تمامی موتور های این خانواده قابل سفارش خواهد بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو