فونیکسریمکسبهتام

مشکلات منطقه ۲ در شورای شهر تهران بررسی شد

نمایشگاه‌داران خودرو ساماندهی شوند

عصر خودرو- در دویست و نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، مشکلات منطقه ۲ با حضور اعضای شورایاری مورد بررسی قرار گرفت.

نمایشگاه‌داران خودرو ساماندهی شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در دویست نود و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران سید حامد حسینی دبیر دبیران شورایاری منطقه 2 اظهار داشت: به دلیل سست بودن خاک منطقه 2 تهران باید توجه بیشتری نسبت به گودبرداری‌ها شود. در گذشته نیز گود بابک زنجانی فرو ریخت و کسی هم پاسخگو نبود.
    وی ادامه داد: پونک یکی از قدیمی ترین محلات شهر تهران و کشور است که فاقد سرای محله است که باید برای ساخت این سرا اقدام شود.
    حسینی بیان داشت: باغ های طرشت و پونک در منطقه 2 شناسنامه دار شده اند و باید تمام تلاش و همکاری در جهت حفظ باغات انجام شود.
    دبیر دبیران شورایاری منطقه 2 تهران یاد آور شد: کوچه‌های تنگ و آشتی کنان در این منطقه هنوز وجود دارد که باید نسبت به نوسازی این بافت‌های فرسوده اقدام کرد.
    حسینی بیان داشت: مشاغل صافکاری و نقاشی در حاشیه خیابان‌های زنجان و خوش شمالی وجود دارد که ایجاد مزاحمت کرده است و باید تعیین و تکلیف شوند.
    وی گفت: در قسمت شمالی منطقه 2 تهران در گذشته ساخت و سازهای غیر مجازی صورت گرفته است که برای جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در آینده نسبت به ایجاد فضای سبز در این مناطق اقدام شود.
    در ادامه این جلسه رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: باید نسبت به ساماندهی نمایشگاه‌های خودرو در این منطقه اقدام کرد و وحدت رویه برای این نمایشگاه‌ها داشته باشیم.
    در ادامه این جلسه شجاع پوریان عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: معتادین در محدوده فرحزاد مشکلاتی برای شهروندان و اهالی این منطقه ایجاد کرده است و تملک در فرحزاد طولانی شده است و این اقدام نیاز به سرمایه زیادی دارد.
    وی افزود: شهرک هایی در این منطقه ایجاد شده است که هنوز اهالی آن شهرک‌ها سند ندارند و در بعضی موارد پس از گذشت 20 سال، سندی صادر نشده است.
    اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز افزود: منطقه 2 از مناطق مهم شهر تهران است که دارد تبدیل به منطقه‌ای با بافت فرسوده مدرن می شود.
    وی گفت: وجود ریزدانه‌ها، عدم دسترسی و ناپایداری از مشخصه‌های مناطقی با بافت فرسوده مدرن هستند.
    شاکری درباره گود ایران زمین نیز اظهار داشت: درباره این گود اختلاف پروانه وجود دارد و جواز قبلی این گود لغو شده است و باید زودتر تعیین و تکلیف شود.
    در ادامه این جلسه محمد حقانی بیان داشت: بسیاری از باغات منطقه 2 از بین رفته و یا در حال از بین رفتن است.
    وی افزود: شهرداران نباید فقط به دنبال کسب درآمد باشند بلکه به دیگر موضوعات نیز باید توجه کنند.
    حقانی بیان داشت: منطقه فرحزاد طرح تفصیلی ندارد و اهالی آنجا با مشکلاتی مواجه شده اند و مردم بلاتکلیف هستند.
    وی خاطرنشان کرد: در شهر نیایش 600 خانوار زندگی می کنند که هنوز اهالی آنجا بلاتکلیف هستند.
    در ادامه پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: درسطح خیابان زنجان مشاغلی به وجود آمده است که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.
    وی گفت: آن خیابان بنا بر پیشنهادهای داده شده قابلیت پیاده راه شدن را دارد و قطعا با مشکلات پیاده راه 17 شهریور مواجه نخواهیم بود.

    الهه راستگو عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از عملکرد فعالانه شورایاران منطقه 2 به بیان ارائه خدمات ویژه و داوطلبانه آنان در جهت کاهش مشکلات نیازمندان پرداخت و اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز فقر ناشی از بیکاری و دیگر موضوعات به یکی از چالش‌های اساسی جامعه تبدیل شده است، امیدوارم این اقدامات خیرخواهانه با همین جدیت در دیگر مناطق نیز به انجام رسد.

    وی از نبود سرای محله در دو محله پونک و فراز بالا به عنوان یکی از مشکلات شهروندان در این منطقه یاد کرد و افزود: اگرچه سرای محله فراز بالا با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت اما متأسفانه محله پونک علی رغم قدمت و برخورداری از پیشینه تاریخی فاقد سرای محله بوده که لازم است ایجاد و احداث سرای محله در این بخش هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

    رئیس ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران مناسب سازی معابر شهری برای معلولان، جانبازان، نابینایان و افراد کم توان را نیاز ضروری دیگر شهروندان منطقه 2 ذکر کرد و گفت: از شهردار تهران تقاضا می‌کنم توجه ویژه‌ای به این موضوع که البته مشکل امروز بسیاری از مناطق است، داشته باشد.
    راستگو در پایان با بیان اینکه نبود پارکینگ طبقاتی در این منطقه چالش‌های بسیاری را به دنبال داشته است افزود: دیدارهای مردمی و بازدیدهای میدانی از این منطقه بیانگر مشکلات دیگری نیز بوده که امیدوارم در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد رفع تمام این موارد باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو