فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه امروز /۵ مهر ۹۵

کاهش قابل توجه حجم و ارزش معاملات گروه خودرویی

عصر خودرو- شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات امروز (دوشنبه) برخلاف رشد چند روز اخیر خود با نزدیک ۲ درصد کاهش نسبت به دیروز، به جایگاه ۱۹ هزار و ۵۹۳ واحد رسید. خودرویی ها همپای عرضه کنندگان اغلب حقیقی این گروه شاهد معاملات منفی بودند به طوری که این گروه در صدر گروه های پرعرضه بازار بود که جو فروش بسیار نامناسبی در آن قابل مشاهده بود.

کاهش قابل توجه حجم و ارزش معاملات گروه خودرویی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، امروز نیز حقیقی ها بازار را در دست داشتند به طوریکه  در نمادهای بسیاری از جمله خاور، خکاوه، خشرق،خموتور و خدیزل  تمام خرید و فروش  ها توسط حقیقی صورت گرفت.
    نمادهای معاملاتی ختراک وخشرق در معاملات امروز با بیشترین افزایش قیمت روبرو شدند.بیشترین کاهش قیمت نیز به  خکمک و خرینگ  تعلق داشت. دلیل کاهش قیمت خکمک شفاف سازی دیروز شرکت می باشد، این زیر مجموعه سایپا بعد از رشد قیمت 43 درصدی سهام در 13 روز کاری و عبور از P/E بیش از 306 مرتبه ایی درباره پیش بینی سود ناچیز 5 ریالی امسال عنوان کرد که قرار نیست پیش بینی های شرکت تغییری کند.لذا این سهم  در حالی  معاملات خود را به پایان رساند که بیش از 1 میلیون سهم آن روی میز فروش بدون حضور خریداران ماند.
    همانطور که اشاره شد،  در گروه خودرویی قرمز پوش امروز"ختراک" و "خشرق" در سقف قیمت های مجاز روزانه معاملات خود را پیگیر بودند ولی سایر هم گروهی های این نمادهای خودرویی، در مدار منفی قیمت سهام حرکت کردند. 21 شرکت از 28 نماد قابل معامله  امروز در درصدهای منفی و نماد  7 شرکت در درصدهای مثبت به کار خود پایان دادند.  تنها صف فروش این گروه را نماد خکمک و در مقابل صف های خرید را نمادهای خمحور، خشرق، ختراک به خود اختصاص دادند.

    در پایان معاملات امروز خساپا با  67 درصد کاهش حجم معاملات نسبت به دیروز به 62 میلیون سهم  رسید  که بیشترین حجم معاملات  را نسبت به هم گروهی ها دارد و با کاهش 70 درصدی ارزش معامله نسبت به دیروز  با 77 میلیارد ریال سهم بیشترین ارزش معاملات را  باز هم ثبت کرد.
    لازم به ذکر است، امروز، نماد معاملاتی شرکت مهندسی نصیر ماشین با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو