فونیکسریمکسبهتام

خواهان خرید خودرو با چه رده قیمتی و کیفی هستید؟

عصر خودرو- این روزها به‌دلیل تنوع تولید خودرو در کشور مشتریان محصولات داخلی برخلاف گذشته حق انتخاب بیشتری نسبت به گذشته دارند. هر چند بخش اعظم این تنوع را می‌توان مدیون ورود محصولات چینی به کشور دانست، اما تولیدکنندگان داخلی با توجه به قراردادهای خارجی در آینده‌ای نه چندان دور با تنوعی از تولیدات خود به بازار ورود پیدا خواهند کرد. اما بسیاری از مشتریان در انتخاب خودروی خود آنچه را که بیشتر مدنظر قرار می‌دهند قیمت و کیفیت محصول انتخابی خود است. قیمت خودرو برای مشتریان از بسیاری جهات حائز اهمیت است این در شرایطی است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان آنچه در کمپین نخریدن خودرو بسیار مورد توجه بود، عدم تناسب میان قیمت و کیفیت محصولات خودروسازان داخلی ارزیابی می‌شد.

خواهان خرید خودرو با چه رده قیمتی و کیفی هستید؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، قیمت خودرو از سال 91 تا سال جاری چند بار روند جهشی پیدا کرد این در حالی است که کیفیت نه‌تنها همراه قیمت افزایش پیدا نکرد، بلکه در این سال‌ها با تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران حتی با افت چشمگیر نیز همراه شد. در هر صورت مشتریان ایرانی همیشه خواستار قیمت و کیفیت مناسبند، این در شرایطی است که خودروسازان هیچ گاه نتوانستند رضایت مشتریان را در این دو زمینه به‌دست آورند. حال در این گزارش قصد داریم قیمت و کیفیت را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا مشتری داخلی بنا بر اطلاعات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران انتخاب بهتری در خرید خودرو داشته باشد اگر در محدوده 75 تا 100 میلیون تومان خواهان خودروی داخلی با کیفیت مناسب چهار خودرو را معرفی می‌کنیم که دو خودرو در این رده قیمتی محصولات چینی هستند. نیومزدا، سراتو، تیگو و جک 5S در این کلاس قیمتی قرار دارند. اما در بین این چهار خودرو، تنها نیومزدا از چهار ستاره توانسته سه ستاره کسب کند و دیگر خودروها با دو ستاره در این رده کیفی قرار گرفته‌اند.

    اما در کلاس قیمتی 75 تا 50 میلیون تومان از هشت خودرو می‌توانیم نام ببریم که تنها یک خودرو در بین آنها از چهار ستاره کیفی، سه ستاره دریافت کرده و مابقی دو ستاره و یک ستاره هستند. در این گروه که همه چینی بوده ‌هایما S7 توانسته سه ستاره کیفی کسب کند. ‌هایما در ایران خودرو خراسان مونتاژ می‌شود و با توجه به قیمتش، تیراژ چندان بالایی را به خود نمی‌بیند. صدرنشینی ‌هایما اما در شرایطی است که همان‌طور گفته شد هیچ یک از خودروهای حاضر در گروه 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها نتوانسته‌اند بیش از دو ستاره کیفی به‌دست بیاورند. بر این اساس، جک 5J و برلیانس 330 H و برلیانس 330 H و آریو همگی دارای دو ستاره کیفی هستند و در رده‌های دوم تا پنجم جا خوش کرده‌اند. در این بین، جک در کرمان موتور به تولید می‌رسد و برلیانس‌ها نیز تولید سایپا و پارس‌خودرو هستند.

    همچنین آریو نیز که در سایت بن رو سایپا مونتاژ می‌شود، به شرکت چینی زوته تعلق دارد و توانسته دو ستاره کیفی را به خود اختصاص دهد. دیگر اعضای این گروه ام‌وی‌ام 33X جدید و ام‌وی‌ام 550 و لیفان 60 Xنیز موفق به کسب تنها یک ستاره کیفی شده‌اند. در این بین، ام‌وی‌ام‌ها هر دو در مدیران خودرو مونتاژ می‌شوند و لیفان نیز تولید کرمان موتور است. بنابراین اگر در محدوده 50 تا 75 میلیون تومان خواهان خودرویی با کیفیت متناسب با قیمت هستید در وهله اول هایما را به شما پیشنهاد می‌دهیم، اما کلاس قیمتی 50 تا 25 میلیون تومان 19 خودرو با کیفیت‌های مختلف را به خود می‌بیند. در ایران بیشترین خودروهای مورد تقاضا از سوی مشتریان در همین رده قیمتی قرار دارد این در شرایطی است که در این رده از خودروهای سه ستاره تا یک ستاره جای گرفته‌اند. صدرنشینان این گروه را تندر-90‌‌ها به همراه رانا تشکیل می‌دهند، خودروهایی که همه سه ستاره کیفی به‌دست آورده‌اند.

    رانا به‌عنوان محصول ملی ایران خودرو اگرچه در اوایل ورود به بازار، دارای مشکلات کیفی بود، با این حال و آن طور که آمار و ارقام می‌گوید، این خودرو در حال حاضر شرایط کیفی بهتری دارد و جزو معدود محصولات سه ستاره خودروسازی کشور است. این در حالی است که تندر-90‌ها معمولا از سطح کیفی مناسبی برخوردار بوده‌اند. به اعتقاد کارشناسان، اصلی‌ترین دلیل ماندگاری کیفیت تندر-90 در ایران، نظارت محض رنوی فرانسه بر روند تولید این محصول است. اما در لیست خودروهای عضو گروه 25 تا 50 میلیونی‌ها، خودروهای ام‌وی‌ام 315، پژو 206 در هر دو مدل صندوقدار و هاچ‌بک و همچنین دنا، ضمن کسب دو ستاره کیفی، رده‌های ششم تا نهم را در اختیار گرفته‌اند. در این بین، دنا به‌عنوان یکی از محصولات ملی آبی‌های جاده مخصوص، همچنان دارای دو ستاره کیفی بوده است؛ اما یکی دیگر از نکات قابل توجه در گروه 25 تا 50 میلیون تومانی‌ها، هم ستاره بودن پژو 206 و یک خودرو چینی به نام ام‌وی‌ام 315 جدید است.

    بر این اساس، خودروهای سمند، پژو پارس خراسان، پژوپارس تولید تهران، پژو 405 (تولید تهران و خراسان)، سمند تولید تبریز، پژوپارس مازندران و پژوپارس فارس، ام‌وی‌ام 110 و تیبا2 (تیبای هاچ‌بک) همه دارای یک ستاره کیفی بوده و در رده‌های دهم تا نوزدهم قرار دارند، اما درکلاس قیمتی 25 میلیون تومان به پایین به جز تیبای معمولی (مدل صندوقدار) که یک ستاره کیفی دارد و صدرنشین گروه به شمار می‌رود، چهار عضو دیگر این گروه را انواع مدل‌های پراید تشکیل می‌دهند و بر این اساس، مدل 131 تولیدی سایپا توانسته پس از پراید در رده دوم جدول زیر 25 میلیون تومانی‌ها جای بگیرد. این در حالی است که خودرو موردنظر تنها یک ستاره کیفی دارد. بنابر گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رده‌های سوم تا پنجم جدول رده‌بندی گروه ارزان قیمت‌ها را به ترتیب پراید 132، پراید 111 و پراید پارس‌خودرو تصاحب کرده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو