فونیکسریمکسبهتام

هفته آینده، رونمایی از رنو تلیسمان

برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر

عصر خودرو: رنو تلیسمان، سدان لوکس و پیشرفته رنو هفته آینده در تهران رونمایی خواهد شد.

برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۰
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر
  • برترین سدان رنو به ایران آمد+ مشخصات فنی+ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، نگین خودرو، نماینده رسمی رنو فرانسه در ایران اعلام کرد هفته آینده، 4مهرماه، رنو تلیسمان را در تهران رونمایی خواهد کرد.
از مدتی قبل و پس از رونمایی از تلیسمان در نمایشگاه خودرو فرانکفورت، اخباری مبنی بر عرضه این خودرو از سوی نگین خودرو به گوش می‌رسید و جمشید حسینی، مدیرعامل نگین خودرو نیز در مصاحبه‌ای این خبر را تایید کرده بود. اکنون پس از حدود دو ماه انتظار، این سدان پیشرفته و لوکس رنو قرار است هفته آینده در ایران رونمایی شود و به‌زودی با قیمتی رقابتی راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.
رنو تلیسمان را می‌توان یک محصول انقلابی از سوی رنو دانست چراکه برترین فناوری‌ها در طراحی و ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است و ازنظر امکانات و توان فنی به شکل قابل‌ملاحظه‌ای بالاتر از رقبای خود در این بخش از بازار است.
قوای محرکه؛ مصرف سوخت پایین، قدرت بالا و انبوهی از فناوری
رنو تجربیات بسیار موفقی در رقابت‌های فرمول1 دارد و همه این تجربیات را برای تولید موتور تلیسمان به کار گرفته است و به این ترتیب تلیسمان موتوری دارد که در عین مصرف سوخت پایین می‌تواند قدرت بالایی تولید کند و با برخورداری از فناوری‌هایی که پیش از این در سخت‌ترین رقابت‌های اتومبیل‌رانی جهان آزموده شده‌اند، به شکل قابل‌ملاحظه‌ای از رقبا جلوتر است. تلیسمان در بازارهای جهانی با موتورهای مختلف بنزینی و دیزل می‌شود که بر اساس اطلاعات نگین خودرو، قویی‌ترین نمونه موتور تلیسمان وارد ایران خواهد شد. این موتور با قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتون متر، در کلاس خود یکی از قویی‌ترین نمونه‌ها در بازارهای جهانی است ضمن آنکه از رقبای خود در بازار ایران نیز قویی‌تر است چراکه رقبای این موتور همگی کمتر از 180 اسب بخار قدرت دارند. نکته جذاب این موتور اما در کنار قدرت و گشتاور بالا، حجم کم آن است و رنو توانسته با بهره‌گیری از توربوشارژر، قدرت موتور را به محدوده 190 اسب بخار برساند. موتور نمونه‌های وارد شده به ایران 1.6 لیتر حجم دارد و با بهره‌گیری از دو توربوشارژر (یکی برای دورهای پایین و دیگری برای دورهای بالای موتور)، می‌تواند قدرتی بالاتر از موتورهای 2.4 لیتری ایجاد کند ضمن آنکه با توجه به حجم کم، مصرف سوخت این موتور نیز بسیار پایین است. تلیسمان عرضه شده در ایران یک گیربکس اتوماتیک دو‌کلاچه هفت سرعته خواهد داشت. این گیربکس عملکرد بسیار سریعی دارد و در عین حال تعویض دنده‌ها در آن به نرمی انجام می‌شود.
فضای داخلی جادار
این خودرو تقریبا در تمام زمینه‌ها ازجمله فضای سرنشینان و فضای بار بالاتر از رقبای خود در بازارهای جهانی و البته بازار ایران قرار دارد. طول تلیسمان 4848 میلی‌متر است و به این ترتیب از تمام رقبای خود در این کلاس کشیده‌تر است ضمن آنکه فاصله محوری آن 2808 میلی‌متر است و بالاتر از خودروهایی همچون کیا اپتیما، فولکس‌واگن پاسات و پژو508 جای می‌گیرد. طول بلند خودرو باعث شده فضای صندوق‌عقب هم جادار باشد و با داشتن صندوقی به حجم 572 لیتر، از تمام رقبای خود در این کلاس جادارتر است.
امکانات ایمنی و رفاهی
سطح امکاناتی که رنو برای تلیسمان در نظر گرفته آن‌قدر بالا است که اگر بخواهیم همه آن‌ها را لیست کنیم شاید به‌تنهایی بیش از چند مقاله را شامل شود اما درنهایت می‌توان گفت رنو تلاش کرده از برترین‌های این کلاس هم برتر باشد و عملا امکاناتی را به مشتریان ارائه کرده است که پیش از این در خودروهایی با قیمت بالاتر از 200 میلیون تومان نیز به سختی پیدا می‌شود.
در کنسول میانی دو محل برای اتصال USB در نظر گرفته شده است که از طریق آن‌ها می‌توان برای شارژ تجهیزات الکترونیکی هم اقدام کرد ضمن آنکه از همین اسلات‌ها می‌توان فایل‌های صوتی و تصویری و ... را به سیستم صوتی خودرو رساند. به‌علاوه امکان اتصال کارت SD نیز به خودرو وجود دارد که از طریق آن می‌توان علاوه بر ارسال فایل‌های صوتی و تصویری، سیستم رهیاب خودرو را نیز به‌روز کرد.
رنو مدت‌ها است همکاری تنگاتنگی با شرکت BOSE دارد و از سیستم‌های صوتی این شرکت برای مدل‌های برتر خود استفاده می‌کند اما داستان سیستم صوتی تلیسمان حتی متفاوت‌تر از دیگر خودروهای رنو است و BOSE برترین سیستم صوتی خود را برای این خودرو تدارک دیده است. این سیستم صوتی به‌طور اختصاصی برای تلیسمان طراحی و مهندسی شده است و با داشتن 12 اسپیکر و آمپلی‌فایر دیجیتال و البته 6 اکولایزر، محیط خودرو را به‌خوبی پوشش می‌دهد. به‌علاوه سیستم صوتی این خودرو به یک فناوری اختصاصی برای حذف صداهای مزاحم محیط نیز مجهز است که باعث می‌شود همواره صدایی شفاف را در خودرو داشته باشید.
رنو برای تلیسمان علاوه بر آپشن سیستم صوتی BOSE، سه نوع مختلف صفحه نمایشگر را نیز عرضه می‌کند تا خریدار بتواند حق انتخاب کافی داشته باشد. در مدل‌های پایه، یک صفحه نمایش 4.2 اینچی نصب می‌شود. علاوه بر این، امکان انتخاب یک صفحه نمایش 7اینچی نیز وجود که به‌صورت لمسی عمل می‌کند و این مسئله باعث می‌شود تعداد دگمه‌های کنسول وسط کاهش پیدا کند. در بالاترین رده آپشن، می‌توانید یک صفحه نمایش بزرگ 8.7 اینچی را انتخاب کنید که به‌صورت عمودی نصب می‌شود و علاوه بر ابعاد بزرگ‌تر، از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه برخوردار است.
این خودرو کاملا خودکار پارک می‌کند!
برای پارک آسان تلیسمان، علاوه بر 12 سنسور، یک دوربین نیز بر روی تلیسمان نصب شده است. علاوه بر این‌ها فرمان برقی خودرو نیز در زمان پارک نرم‌تر می‌شود تا پارک خودرو را آسان‌تر کند. این‌ها همه اما تنها بخشی از توانایی‌های تلیسمان است چراکه این خودرو به سیستم پارک خودکار نیز مجهز است. این سیستم تا سرعت 30 کیلومتر بر ساعت می‌تواند فضای پارک اطراف خودرو را در زمان حرکت بررسی کند و فضای کافی را به اطلاع راننده می‌رساند. پس از آن کافی است راننده توقف کند و پس از آن خودرو به‌طور خودکار کنترل فرمان را به دست می‌گیرد و خودرو را به‌صورت دوبل پارک می‌کند.
ایمنی کامل
تلیسمان در آزمون‌های تصادف EuroNCAP توانسته 5 ستاره ایمنی را به دست آورد و به این ترتیب این موسسه اروپایی ایمنی تلیسمان را تایید کرده است. تلیسمان سری کاملی از ایربگ‌ها را به‌طور استاندارد دارد ضمن آنکه کمربندهای پیش‌کشنده و محدود‌کننده نیرو نیز بر روی آن نصب می‌شود.
کل 360درجه محیط اطراف این خودرو توسط سنسورهای اولتراسونیک رصد می‌شود تا وجود هرگونه مانعی به اطلاع راننده برسد. علاوه بر این‌ها، بر روی تلیسمان سیستم هشدار نقاط کور نیز نصب شده است که می‌تواند کمک بزرگی در زمان تردد در جاده‌ها باشد.
در کنار این‌ها سیستم‌های کمکی الکترونیک همچون ABS، EBD، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش و ... نیز از این خودرو در مقابل وقوع تصادف مراقبت می‌کنند تا سرنشینان از ایمنی کامل برخوردار باشند.
این لیست ادامه دارد...
رنو آن‌قدر برای تجهیز تلیسمان تلاش کرده است که لیست آپشن‌های این خودرو می‌تواند به‌راحتی چندین صفحه را شامل شود اما به‌طور خلاصه سیستم چراغ‌های نوربالای هوشمند یکی از آپشن‌های این خودرو است. این سیستم از طریق یک دوربین، فضای جلوی خودرو را رصد می‌کند و در صورت وجود وسیله نقلیه دیگری، چراغ نوربالا را به وضعیت نورپایین تبدیل می‌کند و پس از عبور از وسیله نقلیه و در صورت خالی بودن مسیر بار دیگر وضعیت نوربالا را درگیر می‌کند. سیستم ترمز اضطراری هوشمند از دیگر امکانات این خودرو است. با نزدیک شدن به خودرو، تلیسمان با روشن کردن چراغ‌های DayLight به شما خوش‌آمد می‌گوید. فضای داخلی خودرو به‌طور کامل از چرم پوشیده است تا جنبه‌های لوکس بودن خودرو را ارتقا دهد. صندلی‌های این خودرو مجهز به گرم‌کن و سردکن هستند و در مدل‌های بالا قابلیت ماساژ را نیز خواهند داشت. سیستم نمایش اطلاعات بر روی شیشه جلو HUD نیز بر روی تلیسمان نصب می‌شود و نیازی نیست برای دیدن اطلاعات خودرو به صفحه نشان‌دهنده‌ها نگاه کنید.
تلیسمان در کدام بخش بازار قرار می‌گیرد؟
در کلاس تلیسمان در بازار ایران شاهد حضور خودروهایی همچون تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما هستیم و حضور تلیسمان قطعا می‌تواند رقابت میان این خودروها را گرم‌تر کند. در این میان البته تلیسمان را می‌توان یک حریف بسیار قدرتمند دانست چراکه این خودرو از امتیازات زیادی نسبت به رقبا برخوردار است. از یک‌سو باید به توان و گشتاور موتور تلیسمان اشاره کرد که بالاتر از رقبا است و در عین حال مصرف سوخت پایین‌تری دارد. ازنظر سطح امکانات، تلیسمان امکاناتی را عرضه می‌کند که به هیچ عنوان در خودروهای این کلاس نمی‌بینید و از این نظر به شکل قابل‌توجهی بالاتر از رقبا است. فضای داخلی بزرگ‌تر تلیسمان هم یکی دیگر از نقاط برتری آن است ضمن آنکه نباید فراموش کنیم تلیسمان ازنظر کیفی به‌وضوح در رده خودروهایی در کلاس بالاتر است و از این نظر قطعا خریداران متوجه برتری آن خواهند شد. بر اساس اطلاعات به دست آمده، این خودرو قرار است با قیمتی کمتر از 180 میلیون تومان به بازار عرضه شود و با این حساب از هم‌اکنون رقبا را به چالش کشیده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این خودرو به وب سایت نگین خودرو مراجعه کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط