فونیکسریمکسبهتام

وسایل حمل و نقل کالای قاچاق هم ضبط می‌شود

عصر خودرو- دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جاذبه اقتصادی استان تهران را یکی از دلایل بالا بودن آمار کشف قاچاق در این استان می‌داند. وی از ضبط وسایل حمل و نقل قاچاق کالا به عنوان کالای قاچاق شده خبر داد.

وسایل حمل و نقل کالای قاچاق هم ضبط می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، علی‌اکبر پوراحمدنژاد - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران - در حاشیه انهدام کالاهای قاچاق شده در استان تهران که امروز 24 شهریورماه در یکی از انبارهای سازمان اموال تملیکی برگزار شد، اظهار کرد: امروز 100 تن کالا به ارزش دو میلیارد تومان منهدم شد. این کالاهای قاچاقی بودند که از طریق جاسازی به صورت ترانزیتی و خلاف‌اظهاری قاچاق شده و کشف شده بودند.

    وی با بیان این‌که در جریان انهدام 100 تن کالای قاچاق شده در استان تهران که دو میلیارد تومان ارزش دارند 176 پرونده تشکیل شده و 190 نفر بازداشت شدند افزود: به دلیل جاذبه‌های اقتصادی استان تهران بیشتر قاچاق دنیا به تهران می‌آید.

    او ضمن هشدار به شرکت‌های حمل‌ونقل کالا گفت: بخشی از قاچاق کالا از طریق حمل‌ونقل مسافر انجام می‌شود. البته وسائل حمل‌ونقل کالای قاچاق به عنوان کالای قاچاق شده ضبط خواهد شد.

    پوراحمدنژاد همچنین درباره‌ی برنامه امحای کالاهای قاچاق امروز نیز توضیح داد: 176 پرونده در این زمینه تشکیل شده و 190 نفر بازداشت شده‌اند.

    او درباره‌ی بیشترین کالاهای قاچاق شده در کشور گفت: لوازم خانگی، تلفن همراه و غیره جزو کالاهایی هستند که آمار قاچاق در آنها بسیار بالاست.

    وی همچنین توضیح داد: وجود برخی از کالاهای خارجی در صنوف دال بر قاچاق‌ بودن آنها نیست. برخی از کالاهای خارجی با اخذ مجوز از وزارتخانه‌های ذیربط در صورت نداشتن نمونه داخلی اجازه واردات دارند.

    دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران توضیح داد: برنامه ما این است که کالاهایی که بدون اخذ مجوزهای لازم وارد کشور می‌شوند به چرخه مصرف وارد نشود که ما بنا داریم برای کالاهای قاچاق شده فضای ناامنی ایجاد کنیم که قاچاقچیان امکان واردات غیررسمی کالا به کشور نداشته باشند.

    پوراحمدنژاد همچنین ادامه داد: طبق نظر قانون‌گذار باید فاصله کشف کالای قاچاق و تعیین تکلیف آن یک ماه بیشتر طول نکشد و ما نیز در حال برنامه‌ریزی برای حرکت به سمت آن هستیم که بتوانیم در کمترین فاصله ممکن کالاهای کشف شده را تعیین تکلیف کنیم، در صورتی که برایمان روشن شد کالا قاچاق نیست آن را بتوانیم عودت کنیم اگر امکان صادراتش‌ وجود داشت آن را صادر کنیم در غیر این صورت کالا را منهدم کنیم.

    وی درباره‌ی کالاهای سلامت محور توضیح داد: قریب به اتفاق کالاهای سلامت محور و خوراکی‌جات که به کشور وارد می‌شوند باید منهدم شوند چون نگهداری کالاهای خوراکی‌ها و داروها شرایط ویژه‌ای می‌طلبد مثلا این‌که باید در دمای مناسبی نگهداری شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو