فونیکسریمکسبهتام

بزرگترین نمایشگاه‌های تیونینگ در دنیا

جایی برای تجارت بوق بنزی و فرمان خلبانی!

عصر خودرو- نمایشگاه خودرو یکی از محبوب‌ترین رویدادهایی است که سالانه یا دوسال یک‌بار در مراکز نمایشگاهی مختلف دنیا برگزار می‌شود.

جایی برای تجارت بوق بنزی و فرمان خلبانی!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از به‌طور تقریبی همه کشورها یک رویداد اسم و رسم‌دار در این زمینه دارند. از مهم‌ترین رویدادهای خودرویی در دنیا می‌توانیم به نمایشگاه خودرو فرانکفورت، نمایشگاه خودرو لاس‌وگاس و نمایشگاه خودرو پاریس اشاره کنیم که در هر دوره بیش از 100هزار بازدیدکننده را جذب خود می‌کنند. نمایش خودروهای آینده و آخرین فیس‌لیفت‌ها و مدل‌های جدیدی که قرار است وارد بازار شود ازجمله جذابیت‌های این نمایشگاه‌ها به شمار می‌آید. حال فرض کنید با نمایشگاهی روبه‌رو هستید که خودروهای روز دنیا را به‌صورت تقویت شده یا تغییر یافته برای شما به نمایش می‌گذارد.
    تا امروز چندین بار درباره نمایشگاه‌های خودرو در دنیا گزارش‌هایی تهیه کرده‌ایم اما این دفعه به سراغ یک حاشیه جذاب از دنیای خودرو می‌رویم که تنها عاشقان ارابه‌های آهنی آن را به خوبی درک می‌کنند. تیونینگ یا اسپرت کردن در اصل به تغییر دادن خودرو به شکلی دلخواه گفته می‌شود که در اغلب موارد باعث افزایش کیفیت و قدرت آن وسیله نقلیه نیز خواهد شد. در دنیا چند نمایشگاه تنها به خودروهای تیونینگ شده اختصاص دارد که امروز با هم نگاهی به مهم‌ترین و بزرگترین آنها می‌اندازیم.

     


    نمایشگاه TWB آلمان
    یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های دنیای تیونینگ به صورت سالانه در شهر فریدریشسهافن آلمان برگزار می‌شود. این نمایشگاه در سال 2003میلادی کار خود را آغاز کرده و از همان دوره‌های نخست توانست جایگاه مناسبی را در عرصه نمایشگاه‌های خودرویی دنیا به‌دست آورد. دوره آینده نمایشگاه TUNING WORLD BODENSEE 8 تا 11 اردیبهشت 1396 (28 آوریل تا اول مه 2017) برگزار خواهد شد. این نمایشگاه به معرفی آخرین دستاوردهای عرصه تیونینگ می‌پردازد و در مدت 4 روز برگزاری آن بیش از 1000 خودرو اسپرت شده به نمایش درخواهند آمد. رویداد شهر فریدریشسهافن، در مرکز نمایشگاهی این شهر برگزار می‌شود و روی بازارهای جهانی، شرکت‌های بزرگ تیونینگ، اشتغالزایی این بخش و... تمرکز دارد. در سال 2016میلادی این نمایشگاه توانست بیش از 100هزار بازدیدکننده را به خود جذب کرده و تبدیل به نمایشگاه نخست کل قاره اروپا در زمینه تیونینگ شود. از برنامه‌های جالب و جانبی این رویداد برگزاری چند مسابقه درگ‌ریس (مسابقه در مسیر مستقیم) و دریفت است که در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه خودروهای تیونینگ شده برگزار می‌شود.
    نمایشگاه خودرو روسیه
    نمایشگاه دیگری که به سراغ آن می‌رویم به‌صورت سالانه در مسکو، پایتخت روسیه برگزار می‌شود. آخرین دوره این نمایشگاه که وسعت آن به 17هزار مترمربع می‌رسید از تاریخ اول تا 3 اردیبهشت امسال (20 تا 22 مه ‌2016‌) در مرکز نمایشگاهی شهر مسکو برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از 200 شرکت از سراسر آسیا و اروپا برای نمایش آخرین دستاوردهای خود در زمینه تیونینگ خودرو حضور داشتند. به طور معمول این نمایشگاه 3روزه بیش از 70هزار بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. در رویداد تیونینگ حرفه‌ای مسکو خودروها به‌صورت زنده برای تماشاگران تیونینگ می‌شوند تا مخاطبان از نزدیک با مراحل کار آشنا شوند. همچنین در مدت برگزاری این نمایشگاه کنفرانس‌هایی برای آشنایی با شرکت‌های مختلف حاضر در نمایشگاه برگزار می‌شود. بسیاری از افرادی که از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند از آن به‌عنوان یک رویداد پرسروصدا و جذاب برای عاشقان خودرو یاد می‌کنند. در کنار این نمایشگاه یک مسابقه نیز برگزار می‌شود که هدف اصلی آن قضاوت درباره هنری است که در بخش تیونینگ کردن خودرو به کار گرفته می‌شود. به‌طور مثال نوآوری‌های فنی، هنر تزئین چرخ، نورپردازی خودرو، گاردبندهای حرفه‌ای، خشن‌ترین خودرو، هنرمندانه‌ترین خودرو و بهترین شرکت تیونینگ سال از شاخص‌های تاثیرگذار این مسابقه هستند.

     


    تیونینگ خودرو (SEMA) امریکا
    به سراغ نمایشگاه نخست در قاره امریکا می‌رویم که مرکز همایش‌های شهر لاس‌وگاس از آن میزبانی می‌کند. این شهر که یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های خودرو را به صورت دوسالانه میزبانی می‌کند، بزرگترین رویداد تیونینگ قاره را نیز به نام خود ثبت کرده است. دوره آینده نمایشگاه بزرگ SEMA 11 تا 14 آبان امسال (اول تا 4 نوامبر 2016) برگزار خواهد شد تا آخرین قطعات در زمینه اسپرت کردن خودرو را به نمایش بگذارد. این نمایشگاه بهترین نوآوران عرصه تیونینگ را از سراسر دنیا گردهم می‌آورد و در کنار نمایش آخرین قطعات و خودروهای تیونینگ‌شده به برگزاری سمینارهای آموزشی نیز می‌پردازد. در این رویداد تنها خودروهای اسپرت شده به نمایش درنمی‌آیند بلکه هدف اصلی این نمایشگاه ایجاد بازاری سالم برای فعالان این صنعت و همچنین تولیدکنندگان قطعات است. نمایشگاه تیونینگ امریکا در سال گذشته نزدیک 1000 شرکت را به خود جذب کرد و از 2500 قطعه اسپرت جدید نیز در آن رونمایی شد. در 4 روز برگزاری SEMAدر سال 2015 نزدیک 60هزار بازدیدکننده تخصصی از آن دیدن کردند. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده دوره آینده این نمایشگاه قرار است 9 تا 12 آبان 1396 (31 اکتبر تا 3 نوامبر 2017) در سال آینده میلادی برگزار شود.
    نمایشگاه All in TUNING چین
    نمایشگاه تیونینگ خودرو چین (All in TUNING) یکی از برترین نمایشگاه‌های تجاری در حوزه تغییر شکل ظاهری خودرو در چین و شهر پکن است. این نمایشگاه به انتشار اطلاعات بین‌المللی پرداخته و در عین حال به خریداران حرفه‌ای برای انتخاب، خرید کالا و ارتباطات تجاری کمک می‌کند. این رویداد بستری منحصربه‌فرد برای غرفه‌داران به منظور ترویج کسب‌وکار در بازارهای جهانی است و در جهت غنی‌سازی خود و ارائه بهترین تجربه به بازدیدکنندگان، غرفه‌دارانی از آلمان، ژاپن، امریکا، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا را گرد هم جمع می‌کند. علاوه بر این نمایشگاه تیونینگ خودرو پکن بستری برای ملاقات غرفه‌داران با بازدیدکنندگان و ایجاد ارتباط و نمایش نشان‌های‌شان به مخاطبان بزرگ را فراهم می‌کند. محصولات اصلی این رویداد عبارتند از خودروهای لوکس تغییر شکل یافته و محصولات تغییر شکل ظاهری خودرو هستند. نمایشگاه تیونینگ خودرو چین با داشتن فضایی به مساحت بیش از 40000 مترمربع، میزبان بیش از 200 نشان تنظیم خودرو، 600 اتومبیل تنظیم شده از مناطق داخلی و بین‌المللی و بیش از 80000 مخاطب است. در مجموع بیش از 100 رسانه خبری در این نمایشگاه حضور دارند و پوشش خبری کاملی را از طریق شبکه‌های متعدد رسانه‌ای مانند تلویزیون، رادیو، مجلات و اینترنت انجام می‌دهند. آخرین دوره این رویداد در تاریخ 18 تا 20 تیر امسال در مرکز نمایشگاه شهر پکن برگزار شد.


    نمایشگاه اسن آلمان
    دوباره به آلمان بازمی‌گردیم و این بار به شهری در قسمت شمالی رود راین سفر خواهیم کرد. این نمایشگاه که هر سال زیر سایه نمایشگاه TUNING WORLD BODENSEE برگزار می‌شود یکی دیگر از رویدادهای جذاب دنیای خودرو است که در شهر اسن برگزار می‌شود. دوره آینده این نمایشگاه که مدت زمان برپایی آن بیشتر از دیگر رویدادهایی است که در زمینه تیونینگ برگزار می‌شود قرار است به مدت یک هفته از 5 تا 13 آذر امسال در مرکز نمایشگاهی شهر اسن میزبان عاشقان خودرو باشد. دوره گذشته نمایشگاه خودرو اسن با 550 شرکت‌کننده و بازدید 300هزار نفر برگزار شد. شاید از نظر عددی این نمایشگاه بیش از دیگر رویدادها بازدیدکننده به خود جذب کرده باشد اما باید دقت داشته باشیم که مدت زمان برگزاری آن نیز به‌طور تقریبی 2 برابر دیگر رویدادهای بین‌المللی در این حوزه است که در دنیا برگزار می‌شود. این نمایشگاه سال گذشته 1600 خبرنگار تلویزیونی و روزنامه‌ای را نیز به خود جلب کرد تا یکی از بهترین پوشش‌های نمایشگاهی را به خود اختصاص داده باشد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط