فونیکسریمکسبهتام

راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلاینده هوا در بافق

عصر خودرو- سنگ‌آهن بافق، ایستگاه سنجش آلاینده‌های هوا را که مطابق با بند ۵ سیاست‌های کلی نظام از طرف مقام معظم رهبری اعمال شد را با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان تجهیز و راه‌اندازی کرد.

راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلاینده هوا در بافق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایسنا، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از ایستگاه سنجش آلاینده هوا در بافق با تاکید بر ضرورت تعامل سازنده صنعت و محیط زیست اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های شهری، تصفیه فاضلاب، افزایش فضای سبز و اشتغال موضوعاتی است که باید تفاهم بیشتری با محیط زیست و صنایع صورت گیرد.

    سعید متصدی با بیان اینکه موضوعات زیست محیطی یکی از پایه‌های اساسی و اصلی مباحث مربوط به فعالیت‌های صنعتی است، افزود: خوشبختانه شرکت سنگ آهن در زمینه‌های کنترل آلاینده‌ها و موضوع مربوط به افزایش فضای سبز فعالیتیهای قابل تقدیری انجام داده است.

    وی خاطرنشان کرد: این نخستین ایستگاه پایش آنلاین محیطی در سنگ آهن بافق است که از نظر تعداد سنسورها و نوع سنسورها دقت لازم در آن صورت گرفته و امیدواریم ارقامی که این ایستگاه پایش می‌کند همواره پایین‌تر از حد استاندارد باشد.

    متصدی تصریح کرد: با نصب این ایستگاه، این حس مسئولیت در شرکت سنگ آهن به وجود آمده که به محض اینکه آلاینده‌ای در فرآیندهای تولیدی و غیرمعدنی افزایش یابد بتواند آن را کنترل کند.

    معاون محیط زیست افزود: این ایستگاه آلاینده‌های اصلی هوا شامل اوزون ذرات معلق 2.5 و 10 میکرونی و گازهای آلاینده‌ای مثل دی اکسید گوگرد را اندازه‌گیری می‌کند.

    وی گفت: :در کنار این ایستگاه، ایستگاه هواشناسی وجود دارد که دارای پارامترهایی مانند باران سنج، دماسنج، فشارسنج و رطوبت سنج است که جهت و سرعت وزش باد را نمایش میدهد.

    براساس پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست متصدی بیان داشت: حدود  200 ایستگاه آلاینده در سطح کشور فعالیت دارند و این ایستگاه ه با  پیوستن به شبکه وضعیت آلودگی هوا را با توجه به ریزگردهایی که وجود دارند رصد می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو