فونیکسریمکسبهتام

نمایشاه خودرو ارومیه(۲۶)

نخستین گام خودروسازان در آذربایجان غربی

عصر خودرو- نخستین نمایشگاه خودرو و قطعات بر بام ارومیه سه شنبه شب کار خود را آغاز کرد تا پس از نخستین حضور خودروسازان و قطعه سازان در آذربایجان غربی، مسئولان این استان نیز درخواست های بزرگ تری از صنعت خودرو داشته باشند.

نخستین گام خودروسازان در آذربایجان غربی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فرصت امروز، نمایشگاه ارومیه از این منظر که این شهر، شهری مرزی محسوب می شود، اهمیت زیادی داشت اما گویا چون تازه متولد شده بود، بسیاری از شرکت ها حاضر به پذیرش ریسک حضور در آن نشده بودند. در نمایشگاه ارومیه به جای اینکه خودروسازان رخ نمایی کنند، این تعدد غرفه های قطعه سازان یا نمایندگی های فروش قطعات وارداتی بود که رخ نمایی می کرد.

    سایپا بزرگ ترین خودروساز حاضر در این نمایشگاه بود که با اختصاص مساحت زیادی و به نمایش گذاشتن خودروهای آینده و جدید سیتروئن و پارس خودرو، بیشترین درصد مخاطبان را به خود جذب کرده بود. ساندرواستپ وی هم که همان روز سه شنبه در تهران رونمایی شده بود نیز به ارومیه آمده بود تا مزه دهان مشتریان پارس خودرو را تغییر دهد.

    کمی آن طرف تر از سایپا، شرکــت هـــای آرین موتور (نماینده میتسوبیشی در ایران) و رامک خودرو (نماینده سانگ یانگ) با تمام قوا، اما در مساحتی کوچک مستقر شده بودند. شرکت های مدیران خودرو و کرمان موتور نیز در نمایشگاه ارومیه حضور پیدا کرده بودند هرچند از نظر جا، بدترین نقطه ممکن به کرمان موتور رسیده بود اما در همان کنج هم بازدیدکنندگان زیادی سراغ محصولات این شرکت می رفتند. بهمن دیزل، سایپا دیزل، گروه صنعتی ماموت و ایران خودرو دیزل نیز از دیگر حاضران نمایشگاه ارومیه بودند.

    گرچه استقبال از نمایشگاه خودروی ارومیه مانند سایر نمایشگاه های استانی نبود، اما افتتاحیه این نمایشگاه پررنگ تر و جدی تر از افتتاحیه سایر نمایشگاه ها بود. گویی مسئولان آذربایجان غربی نه تنها عزم ادامه برگزاری این نمایشگاه را دارند بلکه آرزوهای بزرگ تری را در رابطه با صنعت خودرو در سر پرورش می دهند.

    ارومیه ظرفیت تولید قطعات یدکی را دارد

    قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه خودرو و قطعات وابسته در ارومیه گفت: این استان از ظرفیت های خوبی برای تولید قطعات یدکی برخوردار است. در سال 1370 یک شرکت ایرانی با همکاری یک شرکت ایتالیایی اقدام به تولید تراکتور در این استان کرد و متعاقب آن قطعات یدکی در شهرهای آذربایجان غربی تولید شد.

    او ادامه داد: همین امر نشان می دهد که استان ظرفیت تولید قطعات یدکی را داراست و ما امیدواریم در حاشیه این نمایشگاه بتوانیم قراردادهای خوبی به امضا برسانیم.

    سرمایه گذاری خارجی منشأ تحولی عظیم در صنعت خودرو

    مـــدیــرعامــل شرکــت نمایشگــاه های بین المللی آذربایجان غربی، که از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه بود هم برخلاف انتظار، به شرایط انحصار در بازار خودرو اشاره کرد و گفت: حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت خودرو می تواند منشأ تحولی عظیم باشد.

    امیرمسعود فاتحی با بیان اینکه ایران می تواند به یکی از بزرگ ترین قطب های خــودروســازی تبــدیــل شود، تصریح کرد: حضور سرمایه گذاران خارجی می تواند به صنعت خودروی ایران برای رشد کمک کند اما جذب سرمایه های خارجی در این بخش نیازمند پیش نیازها و اصلاح زیرساخت ها است.

    او افزود: باید انحصار از بین برود تا با شکل گیری یک شرایط برابر، خودروسازان ما در جهت رقابت پذیری حرکت کنند. همچنین خودروسازان باید متوجه شوند اگر محصولی تولید می شود که اقتصادی نیست، زیانش را باید بنگاه پرداخت کند و نه مردم.

    فاتحی با استقبال از برگزاری نمایشگاه خودرو در ارومیه، تاکید کرد: نمـــایشگــاه های استانی به مردم اجازه مقایسه و انتخاب داده و موجب افزایش فروش خودروسازان می شوند. مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی آذربایجان غربی با اشاره به تغییر رویه خودروسازان بیان کرد: اگر شرکت های خودروساز پیش از این به سلیقه و درخواست مشتری اهمیت نمی دادند، امروز به درستی متوجه شده اند که کیفیت محصولات و رضایت مشتریان، آینده آنها را تضمین خواهد کرد.

    تولید یک خودرو با محوریت ارومیه

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از آرمان هایی که برای این شهر در نظر دارد، سخن گفت و از خودروسازان درخواست کرد که برای رفع مشکل اشتغال، یک خط تولید خودرو در این منطقه راه اندازی کنند.

    هادی بهادری اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه و حضور شرکت های مختلف در نمایشگاه ها نشان توسعه یافتگی است. امیدواریم به زودی شاهد تولید یک برند خودرویی با محوریت شهر ارومیه باشیم.

    بهادری تصریح کرد: اقتصاد و اشتغال مردم ارومیه به کشاورزی وابسته بوده که با وجود خشکسالی، با مشکل مواجه شده است. از همین رو امیدواریم با توجه به اینکه ارومیه قابلیت و توانایی مشارکت در صنعت را دارد، بخشی از تولید قطعات خودرو و خط تولید یک خودرو به این شهر انتقال داده شود تا مشکل اشتغال نیز برطرف شود.

    نمایشگاه خودروی ارومیه با حضور بیش از 110 شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های این شهر در مساحتی نزدیک به 12هزار مترمربع دایر شده است و تا روز جمعه نوزدهم شهریورماه نیز برقرار خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو