فونیکسریمکسبهتام

افزایش اقبال عمومی به استفاده از سرویس های مدارس

عصر خودرو- در سال های اخیر شاهد افزایش استقبال خانواده ها از استفاده از سرویس مدارس هستیم موضوعی که از طرفی می تواند موجب رونق کسب و کار مسافرکش های زحمت کش جامعه شود و از طرف دیگر برنامه ریزی منظم تر مسوولان را می طلبد.

افزایش اقبال عمومی به استفاده از سرویس های مدارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، هیجان شروع سال تحصیلی جدید را این روزها در چهره دانش آموزان می شود دید؛ موضوعی که برای والدینشان نیز خاطره انگیز است که البته با دغدغه آماده سازی فرزندانشان برای شروع مدرسه آمیخته شده است.
    یکی از این دغدغه ها برای والدین در این روزها تعیین سرویس ایاب و ذهاب مدرسه فرزندانشان است و در این راستا مسئولانی از استانداری، فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، شورای شهر، پلیس راهور و سایر ارگان ها همه ساله در کارگروه موضوع ماده 18 شیوه نامه اجرایی سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان گرد هم جمع می شوند تا در این خصوص چاره اندیشی کنند.
    آنگونه که روح الله اعظمی رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کرمانشاه می گوید: در سال گذشته سازمان تاکسی رانی در کرمانشاه حدود 400 آزانس پیمانکار را مستقیم به آموزش و پرورش معرفی کرد اما امسال این تعداد به 100 پیمانکار تقلیل یافته که مستقیم زیرنظر سازمان تاکسی رانی کنترل می شوند.
    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت که سازمان تاکسیرانی از ابتدای خرداد ماه فراخوانی به آژانس های تاکسی تلفنی و شرکت های حمل و نقل عمومی درون شهری واجد شرایط برای مشارکت در طرح سرویس مدارس انجام داده و این فراخوان تا نیمه اول مهر ماه نیز ادامه خواهد داشت.
    سجاد سلیمانی در خصوص نرخ سرویس ها گفت که امسال نیز نرخ سرویس مدارس به مانند سالهای گذشته پس از بررسی های کارشناسانه توسط کارگروه ماده 18 آیین نامه ایاب و ذهاب دانش آموزی با تصویب شورای شهر به میزان 15 درصد افزایش یافته است.
    وی گفت که براین اساس برای خودروهای سواری، تاکسی، خطی و آژانس به ازای هر نفر ماهیانه از یک تا پنج کیلومتر 600 هزار ریال، از پنج تا هشت کیلومتر 750 هزار ریال و از هشت تا 15 کلیومتر 850 هزار ریال تعیین شده است.
    سلیمانی ادامه داد که نرخ ماهیانه سرویس مدارس برای خودروهای ون به ازای هر نفر از یک تا پنج کیلومتر 500 هزار ریال، از پنج تا هشت کیلومتر 600 هزار ریال، از هشت تا 15 کیلومتر 650 هزار ریال تعیین شده است.
    وی افزود: برای خودروهای مینی بوس نیز به ازای هر نفر از یک تا پنج کیلومتر 350 هزار ریال، از پنج تا هشت کیلومتر 400 هزار ریال و از هشت تا 15 کیلومتر 450 هزار ریال در نظر گرفته شده است.
    البته آن گونه که رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کرمانشاه می گوید مطابق شیوه نامه ابلاغی، ظرفیت خودروهای سواری چهار نفر، ون 10 نفر و مینی بوس 17 نفر است و رانندگان حق سوار کردن دانش آموزان بیش از ظرفیت اعلامی را ندارند.
    در این خصوص رییس پلیس راهور کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از برخورد با رانندگانی خبر داد که بیش از ظرفیت خودرو دانش آموز سوار می کنند.
    سرهنگ محمد مرادی، همچنین بر ممنوع بودن مسافرکشی توسط مسافربرهای شخصی تاکید کرد و افزود: متاسفانه در بخش اتوبوس های حمل و نقل عمومی در شهر کرمانشاه کمبود وسیله داریم و این مساله منجر به نبود توازن عرضه و تقاضا در این بخش شده است.
    مرادی همچنین در خصوص معاینه فنی سرویس های مدارس نیز گفت که سرویس های مدارس حتما باید برچسب معاینه فنی خودرو داشته باشند و الا جریمه خواهند شد.
    به گفته وی، طبق قانون کلیه خودروهای شخصی و عمومی تا پنج سال ساخت نیاز به معاینه فنی ندارند اما به خودروهای شخصی پنج سال ساخت به بالا معاینه یکساله داده می شود در حالی که در بخش خودروهای عمومی به دلیل استهلاک بیشتری که دارند از پنج تا 10 سال معاینه شش ماهه و از 10 سال به بالا معاینه فنی سه ماهه داده می شود.
    آنگونه که مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه می گوید: رانندگان سرویس های مدارس علاوه بر شرط دارا بودن معاینه فنی خود باید شرایط دیگری از جمله داشتن برچسب سرویس مدارس، نداشتن سوء پیشینه و اعتیاد، داشتن بیمه نامه شخص ثالث، بحث سرمایش و گرمایش خودرو، متانت و وقار و پاکدامنی، دقت عمل در جابجایی دانش آموزان و ... را داشته باشند.
    رییس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش کرمانشاه نیز از کنترل سرویس های مدارس توسط کارگروه ویژه ای خبر داد که در هر مدرسه تشکیل می شود و عبارتند از نماینده اولیا دانش آموزان، رییس انجمن مدرسه، مدیر مدرسه، پیمانکار مدرسه و یک بازنشسته دستگاه های اجرایی که فرزندش محصل آن مدرسه باشد.
    اعظمی افزود: در این کارگروه تمام مسایل مربوط به رانندگان و وضعیت صلاحیت آنها از حیث مجرد نبودن و نیز داشتن گواهینامه و باقی موارد بررسی می شود.
    مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر کرمانشاه نیز تاکید کرد که از ادامه کار رانندگانی که بدون اخذ مجوز از سازمان تاکسیرانی و نصب برچسب سرویس مدرسه اقدام به جابجایی دانش آموزان نمایند جلوگیری می شود و با خاطیان برابر آیین نامه انضباطی برخورد خواهد شد.
    سلیمانی توصیه کرد که رانندگان زحمت کشی که مبادرت به امر سرویس مدارس می نمایند در اسرع وقت نسبت به نصب برچسب اقدام نمایند تا مشکلی پیش نیاید.
    در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه 321 هزار دانش آموز وجود دارد که در چهار هزار و 132 مدرسه با 15 هزار و 338 کلاس درس تحصیل می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو