فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۷۵۰»

۳۵ میلیون نفر در کشور متاثر از آلودگی هوا

عصر خودرو- ‌رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور یکی از مهم ترین اقدام دولت تدبیر و امید در حوزه محیط زیست را در خصوص کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

۳۵ میلیون نفر در کشور متاثر از آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایسنا، معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران مهم ترین اقدامات دولت در حوزه محیط زیست را پیگیری مباحث مربوط به کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: مهمترین معضل در حوزه محیط زیست آلودگی هواست که جان 35 میلیون شهروند از جمله مردم استان مرکزی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

    وی اقدامات دولت در سه سال اخیر در راستای کاهش آلودگی هوا را مثبت ارزیابی و عنوان کرد: روند آلودگی هوا از سال 1392 تا کنون سیر نزولی داشته است.

    ابتکار با بیان اینکه کاهش الودگی هوا ناشی از گرد و غبار در دستور کار دولت قرار دارد بیان کرد: گردو غبار عوامل متعددی دارد و وابسته به مسائلی از جمله حفظ مراتع و منابع آبی و احیای تالاب هاست که دولت برای تمامی موارد برنامه دارد.

    وی حل مشکل گرد و غبار را وابسته به استمرار برنامه های تعریف شده دانست و ادامه داد: تقریبا هر استان مطالعاتی در خصوص گرد و غبار با منشاء داخلی و خارجی انجام داده و برخی از استان ها اقداماتی را جهت کاهش میزان گرد و غبار شروع کرده اند.

    رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه دولت جهت احیای تالاب‌ها اقدامات موثری انجام داده است افزود: نمونه این اقدامات احیای تالاب هورالعظیم خوزستان است. این تالاب یکی از کانون‌های گرد و غبار خوزستان بود که با احیای این تالاب شرایط این شهر بهتر از گذشته شده البته گرد و غبار خوزستان منشاء خارجی نیز دارد که امیدواریم با برنامه های در نظر گرفته شده شرایط بهتر شود.

    وی در رابطه با تدریس مباحث زیست محیطی در مدارس عنوان کرد: در این خصوص در راستای انعقاد تفاهم نامه با اموزش و پرورش در مقاطع مختلف تحصیلی کتاب های زیست محیطی آموزش و به طور خاص کتاب انسان و محیط زیست در پایه 11 تدریس می شود.

    رییس سازمان محیط زیست کشور افزود: همچنین تشکل‌های زیست محیطی در مدارس شکل می گیرد و با عضویت 15 دانش آموز در هر مدرسه حدود 1.5 میلیون دانش آموز فعال زیست محیطی در کشور خواهیم داشت.

    وی از تدوین دستورالعمل مشترک آموزش و پرورش، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نیرو خبر داد و گفت: بر اساس این دستورالعمل که به زودی به امضاء طرفین می رسد آموزش مباحث زیست محیطی در 105 هزار مدرسه کشور را شاهد خواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو