فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد

اعتراض ۷۵ درصد کسبه پیاده‌راه ۱۷ شهریور به وضعیت موجود

عصر خودرو- عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به اعتراض ۷۵ درصدی کسبه پیاده‌راه ۱۷ شهریور و عدم مطلوبیت موجود اشاره کرد و گفت: مطلوبیت کسبه پس از تغییرات ایجاد شده نه تنها مناسب نبوده که بسیار بغرنج است.

اعتراض ۷۵ درصد کسبه پیاده‌راه ۱۷ شهریور به وضعیت موجود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از فارس، محسن پیرهادی عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شورای اسلامی شهر تهران با بیان گزارشی به تشریح آخرین وضعیت و تصمیمات اتخاذ شده برای خیابان 17 شهریور اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل کارگروه‌های کارشناسی و جلسات متعدد با مدیران شهری از جمله اقدامات شهرداری در راستای کاهش مشکلات این بخش بوده که البته در دو جلسه نهایی برگزار شده با شهردار تهران تصمیم جلسه کارشناسی فصل‌الختام این موضوع عنوان شد.

    وی گزارش نخست را مرتبط با پاسخ 175 نفر از ساکنین این محدوده به پرسشنامه شورا ذکر کرد و افزود: برقراری آرامش، امنیت، حضور معتادین، میزان شرارت اراذل و اوباش، افزایش ارزش املاک تجاری و مسکونی، دسترسی تردد محلات همجوار، میزان رضایت در ابقای وضعیت موجود  و در نهایت بیان مهمترین معضل و عمده‌ترین مشکلات از عناوین مطرح در این پرسشنامه بود که با عدم اعتقاد 47 درصدی نمونه آماری با آرامش موجود و 59 درصدی این افراد از امنیت ایجاد شده مواجه شد به طوری که 59 درصد عدم تفاوت در امنیت را یکی از مطالبات خود پس از ایجاد پیاده‌راه 17 شهریور عنوان کردند.

    عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه مطابق نظر 85 درصد از این شهروندان حضور معتادین نسبت به گذشته تفاوتی نداشته، تصریح کرد: تنها 6 درصد از جامعه آماری موافق کاهش تعداد معتادان بودند که البته نظر پژوهشگر مؤید آن است که دلیل عدم رضایت 85 درصد از شهروندان به علت بهسازی‌های نوسازی‌های صورت پذیرفته بوده است.

    پیرهادی در ادامه به کاهش 24 درصدی میزان شرارت اراذل و اوباش، افزایش 13.2 درصدی ارزش املاک تجاری و مسکونی، عدم تفاوت 34 درصدی دسترسی و تردد به محلات همجوار و 50 درصدی رضایت این افراد در ابقای وضعیت موجود اشاره کرد و اظهار داشت: 39.5 درصد از جامعه هدف معتادین، فروش مواد مخدر را مهمترین مشکل خود عنوان کردند که با توجه به گزارش احصا شده می‌توان مهمترین معضل ساکنین را موضوعات اجتماعی و امنیتی دانست که عدم تردد و یا کاهش تردد ناشی از تغییرات ایجاد شده در پیاده‌راه 17 شهریور مهمترین دلیل آن بوده است.

    وی جمع‌آوری معتادین، فروشندگان مواد مخدر و زنان بدکاره را از مهمترین درخواست‌های مردم در این بخش عنوان کرد و افزود: باز شدن خیابان 17 شهریور درخواست 26.6 درصد از این افراد بوده چرا که از نظر این افراد این باز شدن افزایش تردد و ارتقای امنیت به دلیل ناامن شدن محیط برای بزهکاران را به دنبال خواهد داشت.

    * اعتراض 75 درصد کسبه پیاده‌راه 17 شهریور به عدم مطلوبیت موجود

    عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران وضعیت کسبه را در ادامه متفاوت از سکنه دانست و افزود: بازدیدها و بررسی‌های به عمل آمده بیانگر آن است که وضعیت کسبه نه تنها در این محدوده مناسب نبوده که بسیار بغرنج و نامطلوب است و مهمترین واکنش کسبه که 75 درصد از این تعداد را در بر می‌گیرد به واسطه عدم رونق اقتصادی و مشکلات ایجاد شده در معیشت این افراد به دلیل عدم کسب درآمد است.

    پیرهادی در ادامه به عدم بهبود امنیت از دیدگاه کسبه در این منطقه پس از تغییرات صورت پذیرفته اشاره کرد و گفت: تنها 1.7 درصد از این افراد کاهش حضور معتادین را اعلام کردند به طوری که نظر 95 درصد دیگر آنها حاکی از عدم حضور کاهش معتادان بود.

    وی با اشاره به اینکه تنها 1.7 درصد از کسبه موافق امنیت ایجاد شده در حوزه کسب و کار بودند، افزود: این در حالی است که 93.3 درصد بیان کردند که امنیت کسب و کار آنها مختل شده و البته بازدیدهای میدانی ما و کارشناسان نیز گواه این امر بوده است.

    عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران به بیان کاهش درآمد 98 درصد از این افراد اشاره کرد و اظهار داشت: عمده‌ترین مشکل از دیدگاه کسبه نیز عدم تردد سواره، نبود مشتری و رونق کسب و کار بوده که ناشی از بسته شدن محل تردد در خیابان 17 شهریور عنوان شده است.

    پیرهادی با بیان اینکه بازگشایی خیابان صفا رو به پایین و یا بازگشت وضعیت به حالت پیشین از مهمترین درخواست‌های دیگر کسبه جهت برون‌رفت از معضل ایجاد شده بوده است، خاطرنشان کرد: پیشنهاد دیگر بازگشایی محل تردد از خیابان شهبازی تا صفا بوده که این موضوع نیز در کمیته ویژه تشکیل شده و در حال بررسی است.

    وی در پایان برگزاری جشنواره‌‌ها و بازارچه‌های فصلی با اولویت حضور کسبه، تبلیغ بیلبورد، به کارگیری ظرفیت رسانه‌های شهرداری و ارائه آموزش‌های لازم به این افراد را یکی دیگر از پیشنهادات برای رفع معضل موجود دانست و افزود: شهرداری باید از تمام ظرفیت خود برای رفع مشکلات ایجاد شده استفاده کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو