فونیکسریمکسبهتام

چمران:

فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران گفت: واگن‌های ملی مراحل آزمایشی را طی می کنند و می‌تواند وارد چرخه شوند.

فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز 2 اردیبهشت 1403 در حاشیه جلسه علنی شورا، گفت: در جلسه امروز حسابرسی  سال 1400 و 1401 را بررسی می‌کنیم و سعی می‌کنیم بخش عمده‌ای از کار را انجام دهیم.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قرار بود در ابان  سال گذشته 50 دستگاه اتوبوس برقی وارد شود، گفت: اتوبوس‌های برقی داخل کشور بعید است امسال وارد شود، اما این مژده را می‌دهم که واگن‌های ملی مراحل آزمایشی را طی می‌کنند و شاید هفته آینده یک بازدید هم داشته باشیم و می‌تواند وارد چرخه شود.

    چمران ادامه داد: فکر نمی‌کنم اتوبوس برقی داخلی تا پایان سال ساخته و وارد خطوط شود؛ البته شهرداری قرارداد 500 دستگاه اتوبوس را بسته  است. اتوبوس‌های که الان می‌گیریم دیزلی است البته آنچه که باید می‌گرفتیم را هم  نگرفتیم.  قرار است هرمزی معاون شهردار سه شنبه به شورا آمده و گزارشی ارائه کند.

    وی در خصوص تاکسی‌های برقی، گفت:  من اطلاعی ندارم و پیگیری نمی‌کنم، چون شهرداری که نمی‌تواند تاکسی دار باشد و  باید واگذار کند.

    رئیس شورای شهر تهران  در خصوص کاهش آلودگی هوا با ورود ناوگان برقی، گفت: من اندازه نگرفتم باید محیط زیست انجام دهد. اما وقتی خودروی برقی وارد شود مثل کشور‌های دیگر می‌تواند موثر باشد.

    چمران به موضوع مسکن اشاره کرد و گفت: در مورد مسکن برنامه خاصی نداریم وزارت مسکن و شهرسازی دنبال می‌کند ما همکاری می‌کنیم و نقش تسهیل گری داریم.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه زیرساخت‌های برقی سازی تاکسی آماده است، گفت: اولا رانندگان می‌توانند تاکسی‌ها را شب  در خانه خودشان با برق معمولی شارژ کنند، زیرساخت برای بخش خصوصی آماده است و  برای اتوبوس‌ها هم فعلا در جایگاه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط