فونیکسریمکسبهتام

وقوع ۶۶ درصدی تصادفات در شهریورماه در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها

عصر خودرو- رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: ۶۶ درصد تصادفات در شهریورماه در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها و ۶۰ تا ۶۲ درصد تصادفات در این محدوده در طول سال رخ می دهد.

وقوع ۶۶ درصدی تصادفات در شهریورماه در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدحسین حمیدی در جمع خبرنگاران افزود: تصادفات در تابستان از ساعت 12 ظهر تا هشت شب به دلیل گرمای هوا و اینکه رانندگان در انتهای مسیر بوده و دچار خواب آلودگی و خستگی می شوند، رخ می دهد.
    وی با بیان اینکه 40 درصد کشته ها در تصادفات به دلیل واژگونی خودرو است، گفت: این رقم در شهریورماه بیشتر است چرا که نواقص جاده و سطح راه را باید در نظر بگیریم.
    سرهنگ حمیدی با تاکید بر اینکه شهروندان باید زمان سفر و نحوه حرکت خود را برنامه ریزی کنند، افزودک استان های اصفهان، خراسان رضوی، سمنان، فارس شمالی و آذربایجان شرقی بیشترین وقوع تصادفات و 38 درصد واژگونی خودرو را به خود اختصاص داده اند.
    رئیس پلیس راه راهور ناجا اضافه کرد: از مجموع یک هزار و 983فقره واژگونی در محورهای مواصلاتی کشور در شهریورماه 94، تعداد 677 نفر معادل 38 درصد در پنج استان ذکر شده، کشته شدند.
    حمیدی اضافه کرد: در پنج ماه امسال واژگونی سواری 67 درصد، وانت 15 درصد، موتور 10 درصد و کامیون هفت درصد را به خود اختصاص داده است.
    وی ادامه داد: همچنین تا امروز 262 نفر در صحنه کشته شدند در حالی که امار پزشکی قانونی بیشتر از این رقم است.
    سرهنگ حمیدی افزود: 50 درصد سر صحنه و 50 درصد از محل حادثه تا بیمارستان یا در بیمارستان کشته شدند.
    وی با اشاره به روند مقایسه ای تلفات جاده ای در ایران با سایر کشورها، گفت: تعداد هفت هزار و 357 نفر (38 درصد) برابر آمار پزشکی قانونی از سال 85 تا 94 به رغم افزایش خودرو، جمعیت، داده ها و متغیرها کشته شدند که نشاندهنده کاهش کشته ها است به گونه ای که اکنون تعدادکشته ها 9/20 درصد رسیده است.
    رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به اینکه در سال ششم کاهش کشته ها قرار داریم، گفت: در دنیا با دو شاخص 100 هزار نفر جمعیت یا 10 هزار وسیله نقلیه میزان تلفات سنجیده می شود اما پلیس شاخص خودرو را قبول دارد چرا که عامل راه و خودرو در تصادفات و تلفات دخیل است.
    سرهنگ حمیدی افزود: براساس شاخص هر 10 هزار وسیله نقلیه در سال 85، 5/19 نفر کشته شدند و در سال 94 این عدد به 7/5 درصد رسید.
    وی با اشاره به تعداد کشته ها به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه (خودرو و موتورسیکلت) در سال 2012، گفت: در دنیا میزان کشته ها براساس این شاخص 5/6 نفر؛ در اروپا 5/2 نفر، آسیا 5/9 نفر و در ایران این رقم 7/5 نفر بوده است.
    سرهنگ حمیدی با بیان اینکه سهم بار و مسافر در کشور در جاده ها 93 درصد است، گفت: این در حالی است که سهم سیستم ریلی، هوای یو دریایی هفت درصد است با این شرایط ایران را با کدام کشور می توان مقایسه کرد.
    وی با اشاره به روند مقایسه ای تلفات ناوگان مسافربری، گفت: در پایان سال 94 کل دوربین های کشور 400 دوربین بود که از این تعداد 200 دوربین توسط پلیس و 200 دوربین دیگر توسط راهداری در سطح جاده ها نصب شده بود.
    سرهنگ حمیدی اضافه کرد: اکنون دو هزار دستگاه دوربین در تمام راه های اصلی کشور نصب شده که در شبانه روز سرعت لحظه ای و میانگین را ثبت کرده و در آینده رعایت فاصله طولی را ثبت خواهد کرد.
    وی ادامه داد: تا پایان سال 96 دو هزار و 400 دوربین در 34 هزار کیلومتر از راه های اصلی نصب می شود که البته اکنون 700 دستگاه دوربین نصب شده است.
    سرهنگ حمیدی با بیان اینکه از 230 هزار کیلومتر راه و جاده 110 هزار کیلومتر جاده روستایی و مابقی اصلی و خاکی است، گفت: نیاز ما نصب شش هزار دوربین برای سایر محورها است.
    وی با اشاره به آمار تصادف اتوبوس ها از سال 86 تا 94 گفت: در سال 86 میزان تصادف اتوبوسها 250 فقره و در سال 94 ، 120 فقره بوده است.
    رییس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به تعداد متوفیان ناشی از تصادفات اتوبوس ها از سال 86 تا 94، گفت: در سال 86 تعداد 543 نفر و در سال 94 تعداد 217 نفر در اثر تصادف اتوبوس ها کشته شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو