فونیکسریمکسبهتام

در سه شنبه های بدون خودرو

دوچرخه سواری گروهی سنندجی ها با هدف فرهنگ سازی

عصر خودرو- سه شنبه های بدون خودرو وقتی که سال گذشته توسط دوستداران محیط زیست در شهر آلوده اراک آغاز شد گمان نمی رفت سراسر ایران را در برگیرد و حتی به شهری همچون سنندج یا مریوان برسد.

دوچرخه سواری گروهی سنندجی ها با هدف فرهنگ سازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از ایرنا هرچند آنطور که باید و شاید این فرهنگ رواج نیافته است اما همینکه در این مدت نسبتا کم به بسیاری از شهرهای کشور رسیده است و بسیاری استارت دوچرخه سواری را در یک روز هفته زده اند جای امیدواری دارد.
    در کشورهایی نیز که دوچرخه سواری امروز به یک فرهنگ تبدیل شده آغاز آن به چنین شیوه هایی بوده است در برخی از شهرها حتی شهردار و برخی از مسئولین نیز به حمایت از این حرکت پرداخته اند.
    این حرکت بلافاصله مورد حمایت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت که مطمئنا در گسترش آن کم تاثیر نبوده است.
    با اینکه اداره حفاظت محیط زیست کردستان وارد حمایت از این حرکت نشده است و هیچ اطلاع رسانی و فرهنگسازی در این زمینه صورت نگرفته است اما با حمایت کانون کوهنوردان کردستان دوچرخه سواری در سه شنبه های بدون خودرو آغاز شد.
    کاوه رسولی یکی از فعالان این حرکت در سنندج به ایرنا گفت: حدود پنج هفته است که دوچرخه سواری در سه شنبه ها را شروع کرده ایم.
    وی افزود: کانال تلگرامی را نیز برای هماهنگی و جذب علاقه مندان راه اندازی کردیم.
    او با اشاره به اینکه هدف این است که فرهنگی را ترویج دهیم تا از میزان آلاینده ها و ترافیک کم شود، گفت: دوچرخه نماد و وسیله نقلیه ای سالم است که استفاده از آن یک ورزش هم است.
    رسولی بیان کرد: هر سه شنبه از ساعت 6:45 صبح دوچرخه سواران در میدان اصلی شهر جمع می شوند و تا حدود ساعت هشت در برخی از خیابان های شهر به دوچرخه سواری می پردازند.
    وی با اشاره به اینکه گسترش این فرهنگ نیاز به کمک جمعی دارد، اظهار کرد: می خواهیم از شهرداری و شورای شهر نیز برای این کار یاری بطلبیم.
    او با بیان اینکه از همه اقشار و سنین ما را همراهی می کنند، افزود: با افزایش تعداد شرکت کنندگان در این حرکت به دنبال کسب مجوز از فرمانداری نیز خواهیم بود.
    برای ترویج حضور بیشتر مردم در برنامه دوچرخه سواری در سه شنبه های بدون خودرو نیاز است که دستگاه های مختلف دولتی نیز در کنار سازمان های مردم نهاد وارد عمل شوند.
    اطلاع رسانی های محلی و بهره گیری از رسانه های مختلف بویژه صدا و سیما نیز در این زمینه ضروری است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط