فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین:

یک میلیون مسافر در استان قزوین جابجا شدند

عصر خودرو- مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: در سه ماهه امسال با انجام ۷۹ هزار سفر بیش از یک میلیون مسافر در استان با ناوگان عمومی جابجا شدند.

یک میلیون مسافر در استان قزوین جابجا شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو»به نقل از مهر ،رحمت شعبانی اظهارداشت: حمل و نقل جاده ای به عنوان اصلی ترین بخش حمل و نقل در کشور و یکی از محورهای اصلی در توسعه اقتصادی  محسوب می شود و همگام با پیشرفت علوم و تکنولوژی، این بخش نیز دگرگون شده و به ویژه در مباحث مرتبط با ایمنی و استفاده از  فنآوری های نوین سهم به سزایی در کاهش سوانح و ایجاد انظباط در حمل و نقل جاده ای داشته است.

    وی با اشاره به وضعیت شبکه حمل و نقل استان در بخش های مختلف و کارهای انجام شده افزود: در بخش حمل و نقل کالای استان قزوین تعداد 83 شرکت حمل و نقلی و 12 هزار نفر راننده مشغول فعالیت هستند و بر اساس آمار کارت هوشمند تعداد 9 هزار دستگاه کامیون باری با میانگین عمربیش از 20 سال در استان فعال هستند.

    شعبانی تصریح کرد:عمده ترین بارهای استان شامل خاک معدنی و صنعتی معادل 10.3 درصد و نوشابه معادل 7 درصد، مواد پاک کننده 6.5 درصد، میل گرد 6 درصد، انواع آجر حدود 5 درصد، قطعات اتومبیل 3.6 درصد، ورق آهنی حدود 3 درصد و سرامیک 2.3 درصد است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین یادآورشد: بیشترین جابجایی بار به استان‌های تهران معادل 22 درصد، اصفهان 7 درصد و آذربایجان شرقی 6 درصد است که 9.5 درصد کالاها در داخل استان جابجا شده است.

    عمر ناوگان باری استان 20 سال است

    وی گفت: میانگین عمر ناوگان باری استان بیش از20 سال است و در حال حاضر تعداد 3258 دستگاه معادل 36 درصد از مجموع ناوگان باری استان فرسوده است و بالای 25 سال قدمت دارد و تعداد یک هزار و 111 دستگاه معادل12 درصد نیز عمری بالای 40 سال دارد.

    شعبانی اظهارداشت:دربخش وانت بارتاکنون تعداد 1142 دستگاه وانت باربامیانگین عمر 8 سال و 116 راننده درسیستم کارت هوشمند شناسایی شده اند.

    وی بیان کرد: در بخش حمل و نقل مسافری برون شهری استان قزوین تعداد 43 شرکت حمل و نقلی راه اندازی شده و 2 هزار و 570 نفر راننده در این شرکتها مشغول فعالیت هستند.

    شعبانی اضافه کرد: ناوگان مسافربری استان با 259 دستگاه اتوبوس و میانگین عمر متوسط  11.8 سال فعالیت می کند و 572 دستگاه سواری با میانگین عمر 9 سال و 188 دستگاه مینی بوس با میانگین عمر 26 سال در استان وجود دارد.

    وی از جابجایی بیش از یک میلیون نفر مسافر در سه ماهه امسال خبرداد و اظهارداشت: بیشترین جابجایی مسافر به ترتیب به استانهای تهران با 44 درصد، گیلان 8 درصد، البرز2.9 درصد و قم 2.9 درصد است.

    33 درصد جابجایی مسافر در قزوین درون استانی است

    شعبانی گفت:حدود 33 درصد جابجایی مسافر بصورت درون استانی است و61 درصد مسافران با اتوبوس، 15 درصد با مینی بوس و 24 درصد نیز با سواری جابجا شده اند.

    وی بیان کرد:براساس سیستم جامع کارت هوشمند تعدادناوگان اتوبوس استان 252 دستگاه، تعداد ناوگان مینی بوس 718 دستگاه و ناوگان سواری826 دستگاه ثبت شده اما بدلیل اینکه اغلب ناوگان مینی بوسی و تعدادی از ناوگان سواری کرایه در بخش حمل و نقل برون شهری فعالیت ندارند آمارها بر مبنای فعالیت در بخش حمل و نقل ارائه محاسبه شده است.

    شعبانی اضافه کرد: طول راههای استان بالغ بر شش هزار و 677 کیلومتر است که از این میزان 217 کیلومتر آزاد راه، 313 کیلومتر بزرگراه، 230 کیلومتر راه اصلی و مجموعا 3634 کیلومتر راه اسفالته است.

    ثبت 15 میلیون تردد در استان

    بگفته شعبانی متوسط تردد شمارش شده توسط سیستم های نصب شده الکترونیکی در محورهای برون شهری استان ماهیانه در حدود 15 میلیون تردد است.

    وی یادآورشد: در حال حاضر تعداد 7 پاسگاه و یک قرارگاه پلیس راه، سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین و 2 مرکز امداد خودروی جاده ای در سطح استان فعال است و در محورهای برون شهری استان تعداد 22 دستگاه پل عابر پیاده در حال بهره برداری است.

    شعبانی اضافه کرد: با توجه به گسترش سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS ) در استان قزوین نیز تعداد 21 دستگاه دوربین نظارت تصویری و 46 دستگاه تردد شمار آنلاین در محورهای برون شهری نصب شده و به بهره برداری رسیده است.

    مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر تعداد 29 دستگاه دوربین کنترل سرعت ثابت در محورهای استان فعال شده که علاوه بر کنترل سرعت لحظه ای خودروهای عبوری، سرعت متوسط خودورها بین هر 2 دستگاه دوربین و نیز فاصله با خودروی قبلی ثبت و کنترل می شود.

    وی در خصوص وضعیت مجتمع های بین راهی استان هم تصریح کرد: 29 مجتمع خدماتی بین راهی در استان راه اندازی شده و فعالیت می کند و 11 مجتمع نیز در حال احداث است و 210 مترمربع تابلوی تبلیغاتی برای این مجتمع ها پیش بینی شده است.

    شعبانی اظهارداشت: در یک سال گذشته ضمن افتتاح و بهره برداری از 5 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محور های استان، احداث 5 دهنه پل عابر پیاده در محورهای برون شهری در تاکستان و نظام آباد، سه راهی پلی وینا، کنارگذر و آزاد راه قزوین به آبیک انجام شده است.

    فرهنگ سازی برای ارتقاء ایمنی جاده ها

    وی فرهنگ سازی برای ارتقاء سطح ایمنی را از دیگر کارهای این اداره برشمرد و گفت: برگزاری همایش ارتقای ایمنی عابرین موتورسیکلت در شهرهای تاکستان، بویین زهرا، آبیک و معلم کلایه، واگذاری انجام امور بیمه ای و بازنشستگی رانندگان به کانون انجمن های صنفی رانندگان و کاهش مراجعه به اداره کل، برگزاری جلسات کمیته حمل ونقل مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و اعزام ناوگان، اجرای  طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش همزمان با سراسر کشور در سطح استان، گسترش سطح دانش و آگاهی عمومی در خصوص ایمنی و حمل و نقل با استفاده از توزیع بروشور و تراکتهای ایمنی و پخش پیامهای ایمنی در رسانه های عمومی از مهمترین خدمات ارائه شده است.

     

    وی گفت: تعیین تکلیف قرارداد فروش پایانه بار قزوین، اعزام ناوگان حمل و نقل مسافری جهت تردد زائرین اربعین حسینی به مرز مهران، ساماندهی بارهای شهرکهای صنعتی استان با همکاری تشکل های صنفی، همکاری و اجرای دوره آموزشی آشنایی با حمل جاده ای مواد خطرناک جهت کارشناسان دستگاههای مرتبط با تصادفات جاده ای استان از برنامه های اجرا شده توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو