فونیکسریمکسبهتام

مراسم رونمایی از خودرو ملی دنا (۱۱)

طراحی و تولید سه محصول جدید و دو مدل سال در برنامه راه ۹۰

عصر خودرو : با طراحی دو پلتفرم جدید در کلاس های سی و دی و تولید پنج محصول بر روی هر یک از آن ها، از سال ۹۰ تا ۹۷ تعداد ۱۰ محصول جدید توسط ایران خودرو به بازار عرضه خواهد شد.

طراحی و تولید سه محصول جدید و دو مدل سال در برنامه راه ۹۰
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۳:۳۹

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم رونمایی خودرو دنا، محصول جدید این شرکت، از تولید انبوه سواری دیزلی در سال 91 و جایگزینی وانت پیکان با وانتسمند خبر داد و اظهار داشت: امسال روآ را از چرخه تولید خارج می کنیم و با اختصاص حداقل سه درصد درآمد فروش به تحقیق وتوسعه، سعی داریم با کسب دانش طراحی و توسعه محصولات به مزیت رقابتی دست یابیم.
    وی افزود: ایران خودرو در سال 89 توانست رتبه اول فروش را در میان شرکت های ایرانی به دست آورده و جزو 10 شرکت پیشرو قرار گیرد. هم چنین از نظر اشتغال زایی رتبه اول، از نظر سودآوری رتبه دوم را به دست آورد و در نتیجه رشد چهار برابری ارزش سهام، بزرگ ترین سود عملیاتی را به میزان 1313 میلیارد تومان رقم زد.
    نجم الدین با اشاره به شکسته شدن رکورد تولید و فروش در بهمن ماه سال گذشته، کسب رتبه اول در میان صد شرکت برتر ایران و افزایش جهشی سهم سمند در صادرات را از دیگر دستاوردهای سال گذشته ایران خودرو عنوان کرد و گفت: در سال 89 تعداد 35 هزار دستگاه سمند که 30 درصد تولیدات این محصول را تشکیل می دهد، به 30 کشور هدف صادراتی ایران خودرو صادر شد.
    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: تمامی محصولات سواری ایران خودرو به رتبه کیفیتی خوب و خیلی خوب نایل شدند و با اعمال انضباط مالی، از ایجاد هزینه های زاید جلوگیری شد و موفق شدیم در آستانه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها دو تا پنج درصد قیمت محصولات را کاهش دهیم.
    وی ازسرفصل های جدید در صنعت خودرو برای تحقق شعار جهاد اقتصادی خبر داد که سودآوری بلند مدت از آن جمله است و گفت: ایران خودرو برای این منظور به افزایش درآمد و تیراژ تولید پرداخته که در نتیجه آن در سال جدید با 12 درصد رشد نسبت به سال گذشته، 850 هزار دستگاه تولید می کند.
    مهندس نجم الدین مدیریت هزینه ها را از دیگر راهکارهای کاهش قیمت تمام شده محصول عنوان کرد و گفت: دست یابی به مقیاس اقتصادی تولید، 12 درصد رشد در تمام سایت ها و تولید 125 هزار دستگاه در سایت خراسان از دستاوردهای سال 89 به شمار می رود و امسال 9 درصد تولیدات به خارج از کشور صادر خواهد شد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نهادینه کردن قیمت و کیفیت رقابتی را از دیگر سرفصل های مهم در سال جهاد اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: در این راه، بهبود جهشی کیفیت در زنجیره ارزش ساز، با جدیت دنبال می شود.
    منهدس نجم الدین با تاکید بر لزوم دست یابی به کیفیت رقابتی در خدمات خودرو در بازارهای داخل و خارج، کسب 70 درصد رضایت مشتریان را هدف ایران خودرو در این زمینه دانست.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، طراحی و توسعه محصولات بر اساس نیاز بازار و استانداردهای زیست محیطی را از دیگر سرفصل های مهم ایران خودرو در سال جهاد اقتصادی عنوان کرد و از طراحی و تولید سه محصول و دو مدل سال برای سال 90 خبر داد.
    وی از عرضه رانا از شهریور ماه امسال خبر داد و آن را یک خودروی تمام ایمن با قیمت مناسب و استانداردهای روز جهان عنوان کرد.
    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش مصرف سوخت محصولات از میانگین هشت لیتر به 2. 7 لیتر در 100کیلومتر را از دیگر برنامه های ایران خودرو در سال جدید ذکر کرد.

    وی افزود: محصول جدید دنا در فروردین ماه 89 نهایی، در بهمن ماه 89 نمونه سازی و در اسفندماه تولید آزمایشی شده و در ابتدای سال 91 تولید انبوه می شود که این مدت زمان یک رکورد در تولید یک محصول به شمار می رود.
    مهندس نجم الدین دنا را نخستین خودروی ملی ایرانی دانست که بدون مشارکت خارجی به تولید رسیده و تمامی کارهای آن تا تولید آزمایشی به دست متخصصان ایران خودرو انجام و تمامی قالب های آن از جمله قالب های بزرگ بدنه، در داخل کشور تولید شده است.
    وی افزود: دنا ضمن تامین استانداردهای ملی و بین المللی، با هدف ارتقای برند و کسب مزیت رقابتی، با قیمت مناسب و برخوردار از خدمات مطلوب عرضه می شود.
    گفتنی است در مراسم رونمایی از محصول دنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی؛ مهندس محرابیان، وزیر صنایع و معادن؛ هاشمی، رییس کمیسیون صنایع و معادن؛ فتحی پور، رییس کمیسیون اقتصادی؛ کاتوزیان، رییس کمیسیون انرژی؛ آقایی، رییس کمیسیون عمران؛ جعفرزاده، رییس کمیسیون اجتماعی و اعضای کمیسیون های مختلف مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعتی کشور حضور داشتند.



    کرمان موتوراکستریم