فونیکسریمکسبهتام

واردات خودرو در سال گذشته ۹۸ درصد افزایش داشت

عصر خودرو : مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۹۸ درصدی واردات قطعی و موقت خودرو در سال ۸۹ نسبت به مدت مشابه سال ۸۸ خبر داد.

واردات خودرو در سال گذشته ۹۸ درصد افزایش داشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴:۵۱

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از ایسنا عادل دریس اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یک هزار و330 دستگاه خودرو به صورت قطعی و موقت در بندر و دریانوردی خرمشهر تخلیه شد درحالی که این میزان در سال 88، 708 دستگاه بود.
    وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالا در سال 88 بیش از یک میلیون و 383 هزار تن بود که این میزان در سال گذشته به بیش از یک میلیون و 383 هزار تن رسید و با رشد 23 درصدی همراه بود.
    دریس تصریح کرد: در سال گذشته 93 هزار و 919 کانتیر TEU در بندر و دریانوردی خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که این میزان در مقایسه با میزان تخلیه و بارگیری کانتینر TEU در سال 88، 24 درصد افزایش دارد.
    مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر عنوان کرد: در این مدت میزان تردد کشتی های بالای هزار تن در بندر و دریانوردی خرمشهر 365 فروند بود که با رشد 44 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن همراه بوده است.
    دریس ادامه داد: میزان تردد کشتی های کانتینرهای در بندر و دریانوردی خرمشهر در سال 89 به 290 فروند رسید نسبت به مدت مشابه سال 88، افزایش 32 درصدی داشت.
    وی گفت: تعداد شناورهای بارگیری شده به عراق در سال گذشته 142 فروند به وزن 218 هزار و 774 تن محصولات مختلف بود که در مقایسه با مدت مشابه سال 88، 10 درصد افزایش یافت.
    مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: میزان تردد مسافر در این مدت، 30 هزار و 155 نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال 88، با 14 درصد رشد همراه بود.



    کرمان موتوراکستریم