فونیکسریمکسبهتام

فخرفروشی فدرر با مرسدس

عصر خودرو- راجر فدرر مهیا می‌شد تا تنها مدالی که در دوران حرفه‌ای ورزشی‌‌اش نداشت را بگیرد‌. او می‌خواست هر طور شده قهرمان المپیک در بخش تنیس انفرادی شود و مدال طلای این بازی‌ها را به جای خالی ویترینش ببرد.

فخرفروشی فدرر با مرسدس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرورزشی، 4 سال پیش او در یک قدمی رسیدن به این مدال بود ولی اندی ماری در لندن مقابل بریتانیایی‌ها خوش درخشید و نگذاشت راجر مدال طلا را بگیرد. امسال اما راجر مصمم بود با وجود سن بالایش عملیات نیمه‌تمامش در المپیک را کامل کند ولی درست چند روز مانده به شروع بازی‌های المپیک ریو، زانوی آسیب‌دیده‌‌اش او را از تنها هدف ورزشی باقی مانده‌‌اش منصرف کرد‌. راجر به توصیه پزشکان قید حضور در ریو را زد تا همچنان بتواند به فعالیتش در عرصه تنیس ادامه دهد. البته او نه تنها بی‌خیال بازی‌های المپیک شد بلکه اعلام کرد تا انتهای این فصل به دلیل مصدومیت در هیچ تورنمنتی رقابت نمی‌کند.

    سفر به گذشته
    با این حال شرکت نکردن در هیچ تورنمنتی به این معنی نمی‌شود که او در تورنمنت‌های نمایشی و برنامه‌های تبلیغاتی هم شرکت نمی‌کند! راجر که به تازگی با منتشر کردن ویدئویی نشان داده تمریناتش را از سر گرفته به تازگی در تیزر تبلیغاتی مرسدس بنز شرکت کرده و حسابی روی دیگری از خودش نشان داده. پرافتخارترین تنیس‌باز عصر اوپن در بخش مردان، در قرارداد تازه‌‌اش با مرسدس بنز که پول هنگفتی هم از آن به جیب زده نقش سه اسطوره دنیای تنیس یعنی راد لیور، جان مک انروی و البته آندره آغاسی را به تنهایی بازی کرده و در نهایت هم در قالب راجر فدرر فعلی، بنز SL که برایش در نظر گرفته شده را سوار می‌شود و می‌رود. ماجرای این تبلیغ تازه که حسابی سروصدا کرده این است که راجر فدرر از گذشته تا به حال در عرصه تنیس درخشیده است. در واقع مرسدس خواسته به این موضوع اشاره کند که راجر همیشه در دنیای تنیس وجود داشته‌؛ چه آن زمان که «دوک و دوشس» با هم بازی می‌کردند چه زمانی که راد لیور که تقریباً 2 برابر راجر فدرر سن دارد، افتخار‌آفرینی می‌کرده. راجر همیشه و همه جا حضور داشته.

    با ماشین هستی یا آدم؟!
    شروع این تیزر تبلیغاتی ابهام جالب‌توجهی دارد‌. راوی شروع می‌کند: «از همان ابتدا پتانسیل بزرگترین شدن را داشت. جایگاه اعتمادبخش، کادر قوی و ظرافت به کار گرفته در عملکرد. این پدیده تازه چنان صحنه را در دست گرفت که هیچ‌کس قبل از او نتوانسته بود!». مشخص نشده پیام مطرح شده خطاب به راجر فدرر به کار رفته و یا اینکه مدل‌های برند مرسدس بنز مورد خطاب قرار گرفته است. با این حال آن‌چه که مشخص است اینکه در ادامه راه کمی با خوش‌ذوقی تلاش شده تیزری طنز و متفاوت به مخاطب ارائه شود.

    وقتی راد لیور، فدرر را رقیبش می‌بیند
    راد لیور همان‌طور که عنوان شد2 برابر راجر فدرر سن دارد و در عصری که او افتخار‌آفرینی می‌کرد راجر فدرر پسربچه‌ای بیش نبود ولی در این تیزر عکسی قدیمی از لیور منتشر می‌شود‌؛ تصویری سیاه و سفید که او مشغول دست دادن با رقیب است. البته وقتی عکس کامل منتشر می‌شود مشخص می‌شود که رقیب لیور کسی جز فدرر نبوده! لیور خودش هم در این تیزر ظاهر می‌شود و درباره آن تقابلش حرف می‌زند: «اولین باری که با هم بازی کردیم این پسر باورنکردنی نشان می‌داد. ما رقبای سرسختی برای یکدیگر بودیم. این پسر، من را با سرعت، دقت و البته ماشینی که سوار می‌شد تحت تأثیر قرار داده بود. اوووه، فقط ماشینش را به خاطر دارم».
    نکته قابل توجه اینکه کارگردان راجر فدرر را در تصویری قدیمی نشان می‌دهد که با بنز SL قرمز رنگی دارد در فرانسه اطراف برج ایفل دور دور می‌کند!

    وقتی راجر فدرر، آغاسی می‌شود
    در ادامه این تیزر جالب‌توجه راجر فدرر به دهه 90 برده می‌شود و با گذاشتن کلاه‌گیسی خودش را به شکل آندره آغاسی در می‌آورد. او ادای آغاسی و راکت شکستنش را به طرز ویژه‌ای درمی‌آورد و به خوبی شیوه خوشحالی کردن اسطوره سابق را هم کپی می‌کند. از این گذشته حتی آن صحنه مشهور که با گوشی‌هایی شبیه به «گوشتکوب» که مختص عصر آغاسی بود هم صحبت می‌کند! شاید خلاقیت کارگردان این تیزر به زمانی برمی‌گردد که راجر فدرر را در قالب یکی دیگر از اسطوره‌های دنیای تنیس یعنی مک انروی به نمایش می‌گذارد‌؛ با همان عکس معروفی که از این اسطوره قدیمی هنوز وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو