فونیکسریمکسبهتام

امحای ۲۲ میلیارد تومان قاچاق؛ خودروهای لوکس کشف‌شده صادر می‌شوند

عصر خودرو- نخستین گام برای اجرای آیین‌نامه ابلاغی تعیین تکلیف کالاهای کشف شده قاچاق با حضور دستگاه‌های متولی و امحا یا سوزاندن ۲۲میلیارد تومان کالای برخی نقاط کشور و فرار ۱۳خودروی لوکس از خطر امحا برداشته شد.

امحای ۲۲ میلیارد تومان قاچاق؛ خودروهای لوکس کشف‌شده صادر می‌شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، با وجود ابلاغ آیین‌نامه اجرایی مواد 55و 56قانون مبارزه با قاچاق کالا مبنی بر تعیین تکلیف کالاهای قاچاق کشف شده توسط معاون اول رئیس‌جمهور و تکلیف صریح این آیین‌نامه برای امحا یا صادرات کالاهای قاچاق، پس از عقب‌نشینی گام به گام ستاد قاچاق کالاو ارز و سازمان تعزیرات حکومتی، بازهم زور قانون به‌خودروهای لوکس و میلیاردی قاچاق نرسید؛

    گرچه طبق وعده مسئولان 22میلیارد دلار کالای قاچاق در برخی نقاط کشور امحا یا سوزانده شد. مسئولان ستاد قاچاق کالا و ارز و تعزیرات حکومتی روز سه‌شنبه در حالی بر قانونی بودن و نبود گریزی برای امحای 13خودروی لوکس کشف شده در استان فارس تأکید کردند که اظهارنظر رئیس سازمان اموال تملیکی مبنی بر ضرورت صدور حکم قضایی برای انجام این کار، موجب برخی تردیدها در مورد سرنوشت خودروهای مذکور شده بود.سرانجام سایه امحا از سر این خودروها دور و مقرر شد تا صادرات خودروهای لوکس قاچاق در دستور کار قرار گیرد.

        امحای 15میلیاردی قاچاق در تهران

    در چارچوب آیین‌نامه تعیین تکلیف کالاهای کشف شده قاچاق دیروز در مجموع 22میلیارد تومان کالا در سراسر کشور امحا یا سوزانده شد که سهم استان تهران از این کالاها بیش از 400تن و به ارزش تقریبی 15میلیارد تومان و در سایر استان‌ها مانند کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، آذربایجان، فارس و بوشهر 7میلیارد تومان بود. کالاهای امحا شده شامل انواع کالاهای فسادپذیر از قبیل عطر، ادکلن، مسواک، خمیردندان، نوشیدنی، شیر خشک، کنسرو و البسه بود که البسه و کفش‌های قاچاق به آتش کشیده شد و لوازم آرایشی و بهداشتی و اقلام خوراکی قاچاق نیز زیر غلتک در سه راه شهریار تهران معدوم شد. علی اکبر پوراحمدنژاد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان این مطلب اعلام کرد،

    در آیین‌نامه جدید به صراحت اعلام شده که عرضه کالای قاچاق برای مصرف در داخل کشور به‌طور کل ممنوع است و اگر پیش از این چنین اتفاقی افتاده، معطل آیین‌نامه جدید بودیم اما اکنون قانونگذار تکلیف کالاهای قاچاق را مشخص کرده و دیگر محلی برای فروش و عرضه اینگونه کالاها در داخل نخواهد بود.

        تعیین تکلیف خودروها تا 4‌ماه

    قاسم‌خورشیدی،‌سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به انجام نشدن امحای خودروهای لوکس قاچاق در شیراز اعلام کرد، این خودروها در اختیار سازمان املاک تملیکی قرار گرفتند و این سازمان از زمان صدور حکم قضایی 4‌ماه فرصت دارد برای آنها مشتری پیدا و آنها را صادر کند. طبیعتاً بعد از طی این مدت اگر برای این خودروها مشتری پیدا نشود این پورشه‌ها امحا می‌شوند.

        فقط 58صدم درصد کالای قاچاق جزو اموال تملیکی

    رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اینکه تنها 58صدم درصد از اموال قاچاق توقیفی کالا در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد، گفت: این عدد نشان می‌دهد که حجم اندکی از کالاهای قاچاق برای فروش به این سازمان داده می‌شود و بهتر است مسئولان برای مبارزه با بیش از 15میلیارد دلار کالای قاچاق تدابیری بیندیشند. عمده حجم قاچاق کالا از مبادی رسمی انجام می‌شود. دستگاه‌های مربوطه می‌توانند کالاهای قاچاق مکشوفه را در همانجا و جلوی چشم قاچاقچی آتش بزنند. امین دلیری با اشاره به اینکه قرار بر این شده به جای امحای 13 خودروی لوکس قاچاق این خودروها صادر شوند، افزود: برای تعیین تکلیف این خودروها نیازمند یک آیین‌نامه هستیم که هنوز تصویب نشده است. در مجموع 64خودروی لوکس قاچاق در سطح کشور کشف و ضبط شده است که بعد از طی مراحل قانونی آن، تعیین تکلیف می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو