فونیکسریمکسبهتام

برخلاف ادعای رئیس سازمان اموال تملیکی

امحای خودروهای قاچاق نیازی به اخذ مجوز قضایی ندارد

عصر خودرو- رئیس سازمان اموال تملیکی در حالی مدعی است مجوز قضایی برای امحای خودروهای قاچاق صادر نشده است که اساسا امحای خودروهای قاچاق هیچ نیازی به مجوز مرجع قضایی ندارد.

امحای خودروهای قاچاق نیازی به اخذ مجوز قضایی ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، بعد از اینکه خبر منتفی‌شدن  امحای خودروهای لوکس قاچاق منتشر شد،‌ دقایقی پیش دلیری رئیس سازمان اموال تملیکی در گفت‌وگویی مدعی شد که هنوز مجوز قضایی برای امحای این خودروها صادر نشده است.

    این در حالی است که درباره پرونده خودروهای قاچاق حکم قطعی تعزیرات حکومتی وجود دارد و امحای آن براساس آیین‌نامه داخلی سازمان اموال تملیکی و مانند سایر احکام امحا در پرونده‌های قاچاق انجام می‌شود و اساسا نیازی به اخذ مجوز از مرجع قضایی نداد و صرفا هنگام امحا، نماینده دادسرای محل حضور خواهد داشت. همان‌طور که نمایندگان نهادهای دیگر مانند تعزیرات، نیروی انتظامی و سازمان حفاظت‌محیط‌زیست حضور خواهند داشت.

    ماده 10  آیین‌نامه اجرایی مواد 56 و 57 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخصوص امحای کالاهای قاچاق مکشوفه می‌گوید:

    الف ـ سازمان مکلف است نسبت به امحای آنها با حضور نمایندگان ستاد، دادسرای محل، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفاظت محیط زیست و حسب مورد نمایندگان وزارتخانه‏‌های بهداشت و جهادکشاورزی اقدام کند. مراتب صورتجلسه شده و توسط آنان امضا خواهد شد.

    ب ـ دستگاه‏‌های کاشف و ضابطین پس از صدور حکم قطعی مبنی بر قاچاق بودن کالای مکشوفه، نسبت به امحای کالاهای ممنوعه (مشروبات الکلی، آلات و وسایل قمار، آثار سمعی و بصری مستهجن و مبتذل) با حضور اشخاص مذکور در بند (الف) این ماده و نماینده حفاظت اطلاعات یا حراست (برای دستگاه‏های غیرنظامی)، یگان یا واحد کاشف اقدام می‌‏نمایند.

    تبصره1ـ مسئولیت امحای کالاهای قاچاق مکشوفه به عهده سازمان می‏‌باشد. دستورالعمل امحاء توسط سازمان و با همکاری دستگاه‏های موضوع بند (الف) این ماده و حسب مورد دستگاه‏های ذی‏ربط به تصویب می‌رسد.

    تبصره2ـ ضایعات حاصل از امحای کالاهایی نظیر خودرو، موتورسیکلت و وسایل نقلیه، مطابق ضوابط قانونی به فروش می‏رسد.

    * در متن آیین‌نامه، منظور از سازمان، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو