فونیکسریمکسبهتام

وجود سه هزار وسیله نقلیه فرسوده در ناوگان حمل و نقل استان مرکزی

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی گفت: سه هزار و ۱۴ وسیله نقلیه عمومی مسافری و باری فرسوده با سن بالای ۲۵ سال در چرخه حمل و نقل این استان فعالیت دارند.

وجود سه هزار وسیله نقلیه فرسوده در ناوگان حمل و نقل استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، غلام عباس بهرامی نیا روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد دو هزار و 607 وسیله نقلیه باری و 407 وسیله نقلیه مسافری عمومی به امر جابجایی بار و مسافر در این استان فعالیت دارند.
    وی ادامه داد: هم اکنون هشت هزار و 440 دستگاه وسیله نقلیه عمومی در شبکه حمل و نقل استان مرکزی مشغول به کار هستند و حدود دو و چهار دهم درصد از کل وسایل نقلیه عمومی کشور را شامل می شود.
    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی استاندارد سن فرسودگی و عمر مفید ناوگان حمل و نقل عمومی را 10 سال عنوان کرد و گفت: این رقم در ناوگان مسافری و باری این استان به ترتیب هشت، و19 و شش دهم سال است.
    بهرامی نیا گفت: با توجه موقعیت جغرافیایی استان مرکزی در مسیر ترانزیتی شمال، جنوب و شرق به غرب کشور، روزانه به طور میانگین حدود 490 هزار وسیله نقلیه در جاده های این استان تردد دارند که 25 درصد این ترددها مربوط به وسایل نقیله درون استانی است.
    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی بیان کرد: میزان تردد وسایل نقلیه باری و مسافری از محورهای استان مرکزی در روزهای تعطیل با 20 درصد افزایش به 180 هزار تردد می رسد.
    بهرامی نیا گفت: 56 دستگاه تردد شمار در محورهای اصلی و شریانی این استان وظیفه ثبت تردد وسایل نقلیه و اطلاع رسانی میزان بار ترافیکی جاده های استان مرکزی را برعهده دارند.
    وی با یادآوری افزایش شش و 9 دهم درصدی آمار تلفات جاده ای استان مرکزی از ابتدای سال جاری تاکنون افزود: 139 نفر امسال بر اثر حوادث رانندگی در محورهای برون شهری و روستایی این استان جان خود را از دست داده اند.
    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی سرعت غیر مجاز، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه و عدم رعایت فاصله طولی را از عوامل اصلی این تصادف ها عنوان کرد.
    بهرامی نیا اضافه کرد: هم اکنون 39 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در محورهای این استان وجود دارد که 25 عدد این دوربین ها در سال جاری نصب شده است که علاوه بر ثبت تخلف سرعت غیر مجاز، عدم رعایت فاصله طولی و تغییر ناگهانی خطوط نیز توسط آنها ثبت می شود.
    وی گفت: هشت دوربین در آزاد راه ساوه - همدان و 11 دوربین در محور ساوه - تهران برای کاهش تلفات و جلوگیری از تخلفات رانندگی در این محورها نصب شده است.
    بهرامی نیا افزود: نصب این دوربین ها در محورهای مواصلاتی استان مرکزی، کاهش 10 درصدی تخلفات رانندگی و اصلاح رفتارهای ترافیکی رانندگان را در سال جاری به همراه داشته است.
    بهرامی نیا گفت: سیمان، نفت کوره، گازوئیل و سنگ های معدنی عمده کالاهای حمل شده از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور هستند.
    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی یادآور شد: یک میلیون مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای این استان جابه جا شده اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دلیل استفاده از وسایل شخصی حدود چهار و هشت دهم درصد کاهش یافته است.
    وی ادامه داد: 59 مجتمع رفاهی و اقامتی در سطح استان مرکزی برای خدمت رسانی به مسافران مجوز دریافت کرده اند که بهره برداری از 17 مجتمع آغاز و پنج مورد نیز در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.
    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی با یادآوری آغاز طرح تحلیل سوخت بر اساس پیمایش در کشور گفت: این طرح به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت اجرایی شده است.
    بهرامی نیا ادامه داد: با اجرای طرح تحلیل سوخت بر اساس پیمایش، صرفه جویی 14 درصدی مصرف سوخت در بخش حمل و نقل استان مرکزی به ارمغان آمده است.
    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان مرکزی افزود: بسته به نوع وسیله نقلیه 70 تا 90 درصد قیمت خودرو در قالب تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل، با بهره شش تا 10 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
    بهرامی نیا طرح تجهیز و نوسازی پاسگاه های پلیس راه را از اولویت های سازمان حمل و نقل و پایانه ها عنوان کرد و گفت: 48 پاسگاه در قالب این طرح، نوسازی می شود که پاسگاه توره اراک نیز برای نظارت و کنترل بیشتر محور اراک - بروجرد بازسازی و نوسازی می شود.
    هم اینک 11 هزار و 44 راننده فعالِ دارای کارت هوشمند در بخش حمل و نقل استان مرکزی فعالیت دارند که 41 درصد آنان دارای سن بین 30 تا 40 سال هستند.
    یک پایانه بار و دو شهرک حمل و نقل در زمینه حمل بار و کالا در استان مرکزی فعال هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط