فونیکسریمکسبهتام

در پی خروج از اتحادیه اروپا

پژو – سیتروئن قیمت محصولات خود را در بریتانیا افزایش داد

عصر خودرو- گروه خودروسازی پژو – سیتروئن اعلام کرد که در پی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این شرکت قیمت برخی از محصولات جدید خود را در بازار بریتانیا افزایش داد. گفتنی است افزایش قیمت اخیر محصولات خودروساز فرانسوی در بازار بریتانیا در شرایطی اتفاق می افتد که به دنبال رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، ارزش پوند در مقابل سایر ارزها کاهش یافته است.

پژو – سیتروئن قیمت محصولات خود را در بریتانیا افزایش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز ، در این راستا و بر اساس اخبار منتشر شده، گروه خودروسازی پژو – سیتروئن از تاریخ اول آگوست سال جاری میلادی قیمت محصولات تمامی زیرمجموعه های خود شامل پژو، سیتروئن و DS را در بازار بریتانیا افزایش داده است. این افزایش قیمت در شرایطی تحقق می پذیرد که یک سخنگوی شرکت پژو در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: «در پی کاهش 10 درصدی ارزش پوند در مقابل یورو ما به دقت نوسانات احتمالی در بازار ارز را زیر نظر داشته و باید آن را پیش بینی کنیم.»

    اگرچه متوسط افزایش قیمت محصولات پژو به صورت رسمی اعلام نشده است، اما با نگاهی به قیمت جدید محصولات این شرکت مشخص می شود که به عنوان مثال خودروی تازه وارد پژو 308، 435 پوند افزایش قیمت داشته که این به معنای افزایش 8/2 درصدی قیمت این خودرو است. دیگر برندهای زیرمجموعه گروه خودروسازی پژو – سیتروئن نظیر «سیتروئن» و « DS » نیز به طور متوسط افزایشی 2 درصدی را تجربه کرده اند. در همین رابطه و به گفته سخنگوی شرکت خودروسازی سیتروئن، اتخاذ تصمیم از سوی مدیران این خودروساز فرانسوی پیش از بروز نوسانات اخیر در بازار ارز و کاهش ارزش پوند در مقابل سایر ارزها اتخاذ شده است.

    لازم به ذکر است براساس آمارهای منتشر شده از میزان فروش در هفت ماه نخست سال جاری میلادی، محصولات گروه خودروسازی پژو – سیتروئن در حال حاضر رقمی معادل 2/7 درصد از بازار خودروی بریتانیا را به خود اختصاص داده اند. همچنین این شرکت خودروسازی فرانسوی تمام قطعات مورد نیاز برای تولید محصولات خود در بریتانیا را از فرانسه وارد کرده و این موضوع سبب افزایش قیمت محصولات آن شده است.

    بازار خودروی بریتانیا که یکی از بزرگ ترین بازارهای اروپا محسوب می شود، در جریان برگزاری همه پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا دچار نوسانات بسیار زیادی شده و خریداران به دلیل نگرانی از عواقب تصمیم لندن برای خروج از اتحادیه اروپا از ثبت سفارش برای خودروهای جدید خودداری می کنند. در همین ارتباط میزان سفارش برای خودروهای جدید در بازار خودروی انگلستان افزایش ناچیز 01/0 درصدی را تجربه کرده است.

    فیلیپ مونوز از تحلیلگران ارشد مؤسسه تحقیقاتی «JATO Dynamics » در این رابطه می گوید: «افزایش قیمت خودرو در بازار خودروی بریتانیا که پس از آلمان دومین بازار بزرگ خودرو در اروپا محسوب می شود به هیچ عنوان خبر خوبی نبوده و موجب کاهش فروش خودرو در این کشور خواهد شد.» درحالی که خودروسازان همچنان در حال بررسی عواقب احتمالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند، آقای مونوز معتقد است: «اگرچه نخستین و سریع ترین اثر خروج لندن از اتحادیه اروپا تضعیف پوند و افزایش قیمت خودرو بوده است، اما با اتخاذ تدابیر مناسب می تواند با این موضوع مقابله کرد.»

    افزایش قیمت محصولات خودروسازان فرانسوی در بازار بریتانیا در حالی صورت می گیرد که طی هفته های گذشته مدیران سایر خودروسازان نیز از افزایش اجتناب ناپذیر قیمت خودروهای شان به دلیل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا خبر داده بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو