فونیکسریمکسبهتام

شرکت ژاپنی تنها سازنده ایربگ‌های معیوب نیست

ARC هم به تاکاتا اضافه شد

عصر خودرو- تاکاتا احتمالا تنها شرکت سازنده ایربگ نیست که محصولات معیوب روانه بازار کرده است.

ARC هم به تاکاتا اضافه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اتوگاید، پس از کشته شدن یک راننده در کانادا در ماه گذشته به دلیل نقص ایربگ، سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا در حال ادامه تحقیقات خود روی هشت میلیون ایربگ تولید شده توسط شرکت ARC است.

    بادکننده ایربگ خودروی این راننده که یک هیوندای النترا 2009 بوده منفجر شده و مسئولان کانادایی در حال تحقیق روی دلایل احتمالی این موضوع هستند. ‌

    این تحقیقات روی دستکم هشت میلیون ایربگ ARC مورد استفاده توسط جنرال موتورز، فیات کرایسلر، هیوندای و کیا تا سال 2004 است. این احتمال وجود دارد که این تحقیقات شامل خودروهای جدیدتر نیز بشود.

    براساس اعلام سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراههای آمریکا، ایربگ های ARC طراحی هیبریدی دارند که از گاز ذخیره شده پرفشار به همراه مقدار کمی نیترات آمونیوم برای باد کردن ابربگ استفاده می‌کند. تحقیقات اولیه این سازمان تفاوت‌های قابل توجهی را در طراحی بین بادکننده های ایربگهای ARC و تاکاتا که هم اکنون در حال جمع آوری هستند، نشان می‌دهد.

    این تحقیات اولین بار در ژوئیه 2015 و پس از زخمی شدن دو تن در تصادف یک کرایسلر مدل 2002 و یک کیا اپتیما 2004 روی 490 هزار خودرو شروع شد. ایربگ این خودروها توسط شرکت ARC ساخته شده بود.

    در این گزارش آمده است که بادکننده ایربگ خودروهای مورد بحث در چین مونتاژ شده اند.

    پیشتر سازمانهای نظارتی و قانونگذاری آمریکایی اعلام کرده اند که تاکاتا در ایربگهای خود از مواد شیمیایی همچون نیترات آمونیوم استفاده می کند که باعث میشود ایربگ با نیروی بیشتری باد شود.

    نیترات آمونیوم ماده ای است که بویژه در نواحی مرطوب در با گذشت زمان در معرض خرابی قرار دارد و ماده تغییر یافته می تواند انفجاری ایجاد کند که نیروی آن برای منفجر کردن کپسول باد کننده ایربگ کافی خواهد بود و اصابت ترکشهای این کپسول به سرنشینان مرگبار خواهد بود.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو