فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد

وجود خلاء های قانونی در برخورد با موتورسواران متخلف

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت گفت: شفاف نبودن و خلاء های قانونی دربرخورد با موتورسواران متخلف یکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم؛ بیش از آنکه به علت های این موضوع بپردازیم متاسفانه با معلول برخورد می کنیم.

وجود خلاء های قانونی در برخورد با موتورسواران متخلف
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار حسینی درباره گلایه هایی مبنی بر عدم نظارت پلیس بر تخلفات موتورسیکلت سواران، اظهارداشت: تخلفات موتورسیکلت سواران، به عنوان یک معضل به شدت جامعه را تحت تاثیر قرار داده به گونه‌ای که شاهد بی نظمی اینگونه از کاربران در سطح شهر هستیم، در حالیکه از سوی دیگر آمار و ارقام ارائه شده از سوی پلیس موید نظارت بر تخلفات راکبان موتورسوار است.

    وی با بیان اینکه در چهارماهه نخست امسال، بیش از 50 هزار دستگاه موتورسیکلت به پارکینگ منتقل و نیز بیش از 800 هزار نفر از موتورسواران به علت تخلفات عدیده جریمه شدند از افزایش 15 درصدی این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

    وی با اشاره به اینکه از دیدگاه مردم، هیچ اقدامی از سوی پلیس جهت برخورد با موتورسواران متخلف انجام نشده است، گفت: اینکه از پلیس توقع داشته باشیم تا این معضل را به تنهایی حل کند، انتظارمنطقی نیست و راه به جایی نمی برد بلکه حل این معضل نیازمند این است که کلیه دستگاه های مسئول پای کار آمده و تکالیف خود را انجام دهند.

    رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: درصد قابل توجهی از راکبان موتورسیکلت به واسطه شغل یا درآمدشان از این وسیله نقلیه استفاده می کنند.

    سردار حسینی به اشباع پارکینگ ها به علت رهاکردن موتورسیکلت از سوی مالکان آن اشاره کرد و گفت: شفاف نبودن و خلاء های قانونی در این رابطه یکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم؛ بیش از آنکه به علت های این موضوع بپردازیم متاسفانه با معلول برخورد می کنیم.

    وی،عدم وجود مکان هایی برای انتقال موتورسیکلت های متخلف و نیز بی کیفیتی و ارزان قیمت بودن این وسیله نقلیه را یکی دیگر از معضلات موجود در این رابطه عنوان و تصریح کرد: نازل بودن قیمت این وسیله نقلیه موجب شده تا مالکان هیچ اقدامی برای ترخیص آن انجام ندهند و مجدداً موتورسیکلت دیگری را خریداری کنند.

    سردار حسینی بر استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت تولید موتورسیکلت تاکید کرد و گفت: نباید موتورسیکلت بی کیفیت و ارزان قیمت وجود داشته باشد بلکه کیفیت بالای این وسیله نقلیه موجب می شود تا مالکان نسبت به ترخیص آن اقدام کنند.

    وی خاطرنشان کرد: موتورسواران باید بداند در صورت ارتکاب تخلف و هدایت وسیله نقلیه به پارکینگ نمی تواند قید موتورسیکلت خود را زده و از تخلفی که مرتکب شده، شانه خالی کنند بلکه باید قانون، تکلیف متخلفان را مشخص کند.

    براساس گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر ایجاد محرومیت های اجتماعی برای موتورسواران متخلف تاکید و تصریح کرد: باید شرایط بروز این معضل، علت یابی شده و همه دستگاه ها تکالیف خود را به نحو شایسته انجام دهند و از سویی دیگر نباید از پلیس انتظار داشت که به تنهایی مشکلات را حل کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو