فونیکسریمکسبهتام

فرماندار چالوس تأکید کرد:

لزوم تأیید صلاحیت راننده و سلامت خودرو در سرویس‌های مدارس

عصر خودرو- فرماندار چالوس با تأکید بر لزوم رعایت مواردی در تعیین سرویس دانش‌آموزان، گفت: تأیید صلاحیت راننده و سلامت خودرو و همچنین نرخ اعلام شده براساس هماهنگی صورت گرفته باید جدی گرفته شود.

لزوم تأیید صلاحیت راننده و سلامت خودرو در سرویس‌های مدارس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، محمدناصر زندی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان تدارک و برنامه‌ریزی برای پروژه مهر را از مهم‌ترین محورهای این نشست خواند و اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای هدایت تحصیلی و آمادگی آموزشگاه‌ها و مدارس به‌ویژه در مناطق دور دست به‌شکلی باشد که یک‌روز بدون معلم نباشد.

    وی با بیان اینکه یکی از بحث‌های جدی در شورای آموزش و پرورش تعیین‌تکلیف ساختمان‌ها و مدارسی در شهرستان است که قابل استفاده نیست خواستار تسریع در این روند شد و افزود: براساس اولویت باید برخی از مدارس واگذار شود تا از محل درآمد آن مناطق دیگر بازسازی شود.

    فرماندار چالوس با بیان اینکه برخی از مناطق می‌تواند تهاتر شود، تصریح کرد: اموال بدون استفاده آموزش و پرورش و یا اموالی که در نگهداری آنها مشکل داشته و از طرفی فایده‌ای برای شهرستان ندارد ضرورت دارد تا تعیین همه این مدارس مشخص شود.

    این مسؤول با تأکید بر رعایت مواردی در تعیین سرویس دانش آموزان باید تأیید صلاحیت راننده و خودرو و همچنین نرخ اعلام شده براساس هماهنگی صورت پذیرد، خاطر‌نشان کرد: در این زمینه باید جدیت صورت بگیرد چون با جان فرزندان ما در ارتباط است و برای آگاهی‌بخشی به اولیا و هم اینکه دقت مدیران نیز باید توجه شود.

    زندی به احساس مسؤولیت در زمینه سرویس دانش‌آموزان تأکید کرد و ادامه داد: قبل از آغاز ماه مهر باید مشکل سرویس برطرف شود و حتی اگر نرخ عادلانه نباشد اما امنیت فرزندان برای ما مهم‌تر است.

    وی درباره مشکل مدارس فرسوده  بلا استفاده در چالوس نیز بیان کرد: بیشتر مدارس ساخته شده قدیمی اهدایی مردمی بود بنابراین آموزش و پرورش باید به‌گونه‌ای رفتار کند که مردم از حس کمک کردن دلسرد نشوند.

    فرماندار چالوس با تأکید بر اینکه فروش این فضاها شایسته نیست، افزود: فروش این فضاها سبب ایجاد حس بدبینی در مردم می‌شود بنابراین باید زودتر تعیین‌تکلیف شود تا عایدات آن در همان منطقه صرف شود و در صورت عدم واگذاری و یا فروش می‌توان با نظارت بخشدار در حال حاضر از آن استفاده کرد تا فرسوده نشود تا وقتی تکلیفش معلوم شود.

    *استقرار نیروی انتظامی در مدارس ابتدایی مرزن‌آباد

    رئیس شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد نیز با بیان اینکه در بحث معلم و نیروی انسانی در سال‌های قبل در مرزن‌آباد مشکل وجود داشت، اظهار کرد: امسال دیگر این مشکل برطرف شد.

    علی سام‌دلیری خواستار بررسی جدی در حوزه سرویس مدارس دانش‌آموزان شد و افزود: با توجه به اینکه مدرسه ابتدایی مرزن‌آباد در منطقه‌ای شیب‌دار واقع شده است بنابراین باید تعداد نیروهای انتظامی حداقل در زمان تعطیلی دانش‌آموزان برای جلوگیری از سرعت غیرمجاز راننده‌ها در این منطقه مستقر شود.

    *ضرورت جابه‌جایی مدرسه هچیرود

    رئیس شورای شهر هچیرود نیز با تأکید بر اینکه در مورد مدرسه امیرکبیر باید کمک شود تا این جابجایی صورت بگیرد، گفت: مدرسه هچیرود چون کار عمومی است و درخواست همه مدیران و مردم است بنابراین همه باید کمک کنند.

    امید پورکلهر گفت: باید شرایط را به‌شکلی فراهم کرد که کار را به جلو برد و با سرعت‌بخشی در احداث مدرسه در هچیرود عایداتش به همه مردم می‌رسد.

    بخشدار مرکزی چالوس در مورد سرویس دانش‌آموزان اظهار کرد: نرخ تعیین‌شده در حوزه روستایی با پیشنهاد حمل و نقل روستایی بوده و نباید نرخ به شکلی باشد که خودروهایی که مسؤولیتی ندارند با نرخ پایین‌تر وارد کار شوند و با بروز حوادث کسی پاسخ‌گو نشود.

    مدیر حوزه علمیه شهرستان چالوس نیز با بیان اینکه مشکل در زمینه سرویس مدارس دغدغه اولیا را در پی دارد، گفت: این مسأله سبب ارائه گزارش به انجمن مدارس و سپس انجمن مرکزی است.

    حجت‌الاسلام محمدحسین اسفندیاری با اشاره به اینکه بیشتر خودروهای سرویس مدارس تقریبا مستهلک بوده که مشکل اساسی است، تصریح کرد: در مورد دریافت شهریه مشکلی که مدیران مدارس دارند این است که چون شهریه با میانجی‌گری مدارس انجام می‌شود در نتیجه راننده‌ها را ترغیب می‌کند که در خفا تعداد دانش‌آموز را اضافه سوار کند و یا اینکه سال بعد خودش به‌صورت مستقیم با خانواده‌ها ارتباط برقرار می‌کند و بدون هماهنگی با مدرسه کار ایاب و ذهاب را انجام دهد.

    وی با بیان اینکه انجمن مرکزی در خدمت آموزش و پرورش است تا توقع بسیاری از خانواده‌ها را از انجمن در این باره داشته باشد، گفت: استقرار نیروی انتظامی در جلوی مدارس که در مسیر پرتردد قرار دارد و سبب سوء استفاده سودجویان و بروز مشکلات امنیتی برای دانش آموزان می‌شود نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط