فونیکسریمکسبهتام

بررسی بازار انواع سنسور خودرو + جدیدترین فهرست قیمت

بازار حسگـرها

عصر خودرو- این مطلب را به بررسی بازار انواع سنسورهای مورد استفاده در خودروهای داخلی و بعضا خارجی اختصاص داده‌ایم؛ بازاری که تخصصی بوده و سهم عمده‌ای از آن از کشورهای خارجی تأمین می‌شود.

بازار حسگـرها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با ما همراه باشید تا گزارشی مبنی بر وضعیت بازار این قطعه حیاتی خودرو و مشکلاتی که فروشنده و مشتری ایرانی با آن دسته و پنجه نرم می‌کند را بخوانید. در پایان نیز ضمن راهنمایی شما برای بهترین خرید و انتخاب سنسور در بازار، توجه شما را به فهرست جدیدترین قیمت انواع سنسور خودروها جلب می‌کنیم.

    بازار دو رو!
    بازار انواع سنسورها در ایران دو رو دارد که یکی خوش و دیگری کابوس‌وار است. روی خوش آن برای خودروهای ساخت داخل است که کمپانی‌های خوشنامی چون جهان پارت و دینا حسابی در آن یکه‌تازی کرده و با استقبال مشتریان رو‌به‌رو هستند. این دو شرکت به همراه شرکت‌های قطعه‌سازی وابسته به دو غول خودروسازی ایران، نیاز بازار مربوط به خودروهای ساخت داخل را بر‌طرف کرده و مشتری را از پرداخت هزینه‌های سنگین بی‌نیاز می‌کند. روی کابوس‌وار آن به مالکانی اختصاص دارد که روزگاری خودروهایی نظیر ماکسیما، ریو، زانتیا و ... را برای خرید انتخاب کرده که عدم حمایت واردکننده قطعات و حتی سازندگان داخلی باعث شده تا سنسورهای این اتومبیل‌ها که روزگاری در ایران آوازه‌ای داشته و امروزه نیز به نوعی سرطان قطعه تبدیل شده‌اند، بسیار نایاب باشند و در صورت یافتن نیز قیمتی گزاف داشته باشند. به عنوان مثال، اغلب سنسورهای موجود در بازار برای خودروی ریو، جنس اصلی با برند کیا بوده که قیمتی حداقل یک و نیم برابری با اتومبیل‌های هم‌رده خود دارد.
    تولید ایرانی، افتخار ملی
    سنسور خودرو با توجه به دانش فنی خاص آن، از جمله قطعاتی است که کمتر به تولید آن در داخل کشور توجه شده است. در صورت انجام آزمایش‌های کنترل کیفی و تولید قطعات با‌کیفیت و همچنین با لحاظ‌کردن استاندارد‌های قطعه‌سازی، می‌توان از سویی در زمینه‌ تولید این قطعه، به مرحله‌ خودکفایی رسید و از سوی دیگر، از ورود قطعات بی‌کیفیت خارجی به کشور جلوگیری کرد. هم‌اکنون در بازار ایران کمپانی‌های نامداری هستند که اغلب قطعات برقی و مخصوصا سنسورهای خودروهای داخلی را تولید می‌کنند‌ اما با توجه به اینکه صنعت خودروسازی ایران پس از صنعت نفت، بزرگ‌ترین صنعت در ایران است، می‌توان ظرفیت‌های عظیمی برای این صنعت در نظر گرفت که بتوانیم حتی صادر‌کننده این قطعه حیاتی خودرو به کشورهای همسایه نیز باشیم.

    تحلیل قیمت‌ها
    بازاریان و مدیران فروشگاه‌های لوازم یدکی همگی متفق‌القول به نقش تولید داخلی در ثبات قیمت بازار سنسورهای خودرو اشاره دارند و اذعان می‌کنند در صورتی که به تولید داخلی بهای بیشتری داده شود، این بازار با کاهش قیمت نیز مواجه خواهد شد. با تنگ‌تر شدن گره تحریم‌ها، واردکنندگان این قطعه‌ دست به دامان کشور چین شده و از این کشور انواع سنسورها را به ایران وارد می‌کردند‌ اما خوشبختانه نداشتن صرفه اقتصادی یا به هر دلیلی وارد‌کردن سنسور از کشور چین با سود کلان همراه نبود و به همین منظور تعداد سنسورهای چینی در بازار به صورت کاملا محسوس کاهش یافت. به هر روی سنسور خودرو از جمله قطعات مصرفی بازار بوده و مالکان خودروهای ایرانی خواه نا خواه باید به این بازار مراجعه کنند. توصیه ما این است که به سنسورهای ساخت داخل اعتماد کرده و آنها را خریداری کنید چرا که نسبت به قیمت پرداختی، کیفیت و کارایی زیادی دارند و در صورت داشتن تمکن مالی پیشنهاد ما خرید سنسورهای اصلی ساخت آلمان، فرانسه و ژاپن است که البته باید توجه داشته باشید، سنسورهای اصلی علاوه بر کمیاب‌بودن، دارای قیمت گزافی هم هستند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو