فونیکسریمکسبهتام

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین:

کامیون های فرسوده در قزوین نوسازی می شوند

عصر خودرو- مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین گفت: کامیون های فرسوده با عمر ۲۵ سال و بالاتر و ظرفیت ناخالص بیش از ۱۰ تن و دارای کارت هوشمند فعال نوسازی می شوند.

کامیون های فرسوده در قزوین نوسازی می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین، رحمت شعبانی  از اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باری خبر داد و گفت: در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باری و ایجاد تسهیلات برای تقویت بنیه مالی متقاضیان ناوگان نو، حداکثر میزان تسهیلات در نظر گرفته شده در این طرح، 70 درصد قیمت خودرو تا سقف 3000 میلیون ریال برای انواع برندهای اروپایی و کره ای با نرخ سود 12درصد و 2000 میلیون ریال برای انواع برندهای چینی و روسی با نرخ سود 15 درصد است.

    وی افزود: بر اساس تصمیمات کمیته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باری، ناوگان فرسوده مشمول طرح، کامیون های با عمر 25 سال و بالاتر با ظرفیت ناخالص بیش از 10 تن و دارای کارت هوشمند فعال و کامیون هایی که به دلیل نداشتن معاینه فنی کارت هوشمند آنها غیر فعال است می باشند.

    شعبانی با بیان اینکه ناوگان فرسوده فوق باید دارای کارکرد در سال 1394 باشند تصریح کرد: داشتن حداقل 12 بارنامه و حداقل 5000 کیلومتر پیمایش با بارنامه و داشتن 4 راه نامه (CMR) از دیگر شرایط ناوگان مشمول طرح است.

    شعبانی خاطر نشان کرد: در فرآیند نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی باری و اجرای طرح مالک خودروی فرسوده که متقاضی نوسازی با استفاده از تسهیلات است، باید با در دست داشتن کارت هوشمند ناوگان به یکی از شرکت های تأمین کننده خودرو مراجعه تا پس از ارائه اسناد مالکیت و اعتبار سنجی کارت هوشمند ناوگان و پرداخت حداکثر 5 درصد قیمت خودرو به عنوان پیش پرداخت اقدام به ثبت نام در سامانه نوسازی ناوگان و اخذ پیش فاکتور با اعتبار حداقل 2 ماه کند.

    وی با اشاره به میانگین عمر ناوگان باری در استان قزوین افزود: میانگین عمر ناوگان باری در استان قزوین در حدود 20.3 سال است و نسبت به میانگین عمر ناوگان در کشور که 16.8 سال است. ناوگان  حمل و نقل عمومی جاده ای کالای استان قزوین 3 سال فرسوده تر است. در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی عمل به معیارهای اقتصاد مقاومتی است.

    مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان قزوین با بیان اینکه متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیش تر به دفاتر انجمن های صنفی مربوطه دراستان مراجعه کنند گفت: شرکتهای خودروساز مجتمع صنعتی ماموت، سپهر دیزل کاوه، ایران اتومبیل، آریا دیزل، باران خودرو پرشیا، سیبا موتور، آذهایتکس و سایپا دیزل به عنوان تأمین کننده در این طرح مشارکت دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو