فونیکسریمکسبهتام

تمرکز بر طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی ۴

عصر خودرو- مدیر پروژه طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی از طراحی غزال ایرانی (۴) خبر داد و گفت: در صورت فراهم شدن بسترهای لازم ،تجاری سازی و تولید انبوه غزال ایرانی را در دستور کار داریم .

تمرکز بر طراحی و ساخت خودرو خورشیدی غزال ایرانی ۴
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، کارن ابری نیا هدف از سفر خود با خودروی غزال ایرانی را معرفی این خودرو به جامعه، ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، تقویت و استحکام بخشیدن به روحیه و کار تیمی عنوان کرد و گفت: در تور علمی که از 26 تیرماه از منطقه آزاد انزلی آغاز کردیم از شهرهای رشت، قزوین، تهران، قم، کاشان، اصفهان، یزد، شیراز و بندرعباس عبور و وارد جزیره کیش بعنوان مقصد نهایی شدیم.
    وی با بیان اینکه خودرو خورشیدی غزال 3 به همت دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در مدت یکسال طراحی و ساخته شد اظهار کرد: این خودرو چهار چرخه با وزن 450 کیلوگرم گنجایش دو سرنشین را دارد .
    ابری نیا گفت: این خودرو تا سرعت 130 کیلومتر بر ساعت را طی کرده است و در صورت مناسب و هموار بودن مسیر می تواند تا 160 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته باشد.
    این استاد دانشگاه تصریح کرد : آزمایش ها و بررسی های مختلفی همچون میزان مصرف و دریافت انرژی و مسائل مکانیکی و الکترونیکی خودرو در طول مسیر مورد بررسی قرار گرفت که در طرح های بعدی به طور یقین آن را مورد توجه قرار خواهیم داد.
    ابری نیا مهمترین طرح و برنامه در دستور کار گروه را پس از بازگشت از کیش طراحی خودرو غزال ایرانی 4 عنوان کرد و به ایرنا گفت:برای نخستین بار خودرویی با ظرفیت 4 سرنشین 4 چرخ و دو موتور ساخته خواهد شد .
    وی مهترین مشکل در طول مسیر را نامناسب بودن سطح برخی جاده ها عنوان کرد و گفت : در مجموع سفر خوب و بی حادثه ایی را تجربه کردیم .
    استاد دانشگاه مکانیک دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی در مورد تولید انبوه غزال ایرانی 3 به ایرنا گفت : مرکز طراحی و ساخت خودروی خورشیدی غزال ایرانی سال 1383 در دانشکده فنی دانشگاه تهران فعالیت خود را آغاز کرده و سه نسل خودرو غزال ایرانی 1، 2 و خودرو برقی آروین توسط استادان ودانشجویان این دانشگاه طراحی و ساخته شده و تلاش داریم با فراهم شدن بسترهای لازم در راستای تجاری سازی گام برداریم .
    وی اضافه کرد: در این مسیر تولید خودرو سبک شهری، برقی و هیبریدی و بنزینی کم مصرف را پیشنهاد کرده ایم که امیدواریم بتوانیم آن را عملیاتی کنیم .
    ابری نیا اظهار کرد : برگزاری برنامه های متنوع توسط تیم خودروی خورشیدی برای مردم هر شهر و منطقه و پاسخ به پرسش ها از برنامه های این تور علمی بود .
    وی گفت : با ورود به جزیره کیش در پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران نیز برنامه ای ویژه برگزار می شود .
    مدیر پروژه طراحی و ساخت خودروی خورشیدی غزال ایرانی مهمترین برنامه تیم را حضور در رقابت های بین المللی استرالیا در سال آینده عنوان کرد.
    این خودرو در رقابت های سال 2015 استرالیا مقام سوم سرعت و مقام هفتم را در طی مسافت به دست آورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو