فونیکسریمکسبهتام

سریع ترین خودروی الکتریکی جهان را ببینید+تصاویر

عصر خودرو: اگر تصور می‌کنید که پرسرعت ترین خودروی الکتریکی جهان تسلا مدل S یا کانسپت ONE ریماک هستند، سخت در اشتباه هستید.

سریع ترین خودروی الکتریکی جهان را ببینید+تصاویر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از گیزمگ، آنچه که از قلم انداخته اید، انفیلد 8000 است، بخشی از این موضوع به این دلیل است که شما هرگز نام آن را نشنیده اید ولی بخش عمده این موضوع هم به این دلیل است که مینی خودروهای هشت اسب بخاری دهه 1970 میلادی بعید است بتوانند در رقابت سریع ترین خودروی الکتریکی شرکت کنند.

اما خودروی تمام الکتریکی انفیلد 8000 داستان ما که تا دندان مسلح و بروز رسانی شده و Flux Capacitor لقب گرفته است، توانسته با طی مسافت یک چهارم مایل در 9.86 ثانیه رکورد جهانی را جابجا کند.

در سال 2012 جانی اسمیت روزنامه نگار و کارشناس حوزه خودرو که مجری برنامه دنده پنج نیز بوده است، تصمیم گرفت یک خودروی الکتریکی قدیمی را بازسازی کند. عشق و علاقه ای که وی در این کار گذاشته به اندازه عشق به بازسازی یک فورد موستانگ کلاسیک یا شورولت کوروت بود.

در این پروژه یک دستگاه انفیلد 8000 سال 1974 که کاملا در سیل تخریب شده بود انتخاب شد زیرا اسمیت قصد داشت پیشرانه الکتریکی و  سیم کشی خودرو را از ابتدا بسازد.

اسمیت در سال 2012 در بلاگی درباره این خودرو نوشت: اساس این پروژه احیای یک خودروی الکتریکی فراموش شده و بروز رسانی آن به آخرین فن آوریهای قرن 21 است.

این خودروی انگلیسی در زمان خودش به یک موتور الکتریکی هشت اسب بخار تکیه داشت که با باتری‌های اسیدی اش به حداکثر سرعت 72 کیلومتر بر ساعت می‌رسید و با هر بار شارژ 64 کیلومتر را طی می‌کرد. این آمار برای یک خودروی قهرمان امروزی به شدت پایین است.

اما  Flux Capacitor بازسازی شده توسط وی از دو موتور دی سی و 188 پیل باتری یون لیتیوم بهره می‌برد که بیش از 800 اسب بخار نیرو و 1200 نیوتن متر گشتاور را روانه چرخهای این خودرو سبک 920 کیلوگرمی می‌کند.

Flux Capacitor رکورد طی یک چهارم مایل را ابتدا با 16 ثانیه شروع کرد ولی مدت زیادی در آن رکورد نماند و به سرعت به رکوردهای 12 و 11 ثانیه رسید. این خودرو در ماه سپتامبر گذشته رکورد طی مسافت یک چهارم مایل در 10.84 ثانیه را ثبت کرد که بهتر از رکورد تسلا مدل S بود و عنوان سریع ترین خودروی الکتریکی اروپا را از آن خود کرد.

در اوایل سال جاری میلادی اسمیت و تیم همراه وی به دنبال شکستن رکورد جهان بودند اما زامبی سفید شرکت داتسون سر راه آنها بود.

اما این خودرو هفته گذشته در رکورد طی مسافت یک چهارم مایل در 9.86 ثانیه را با سرعت متوسط 195 کیلومتر بر ساعت از خود به جای گذاشت و عنوان سریع ترین خودروی الکتریکی جهان را از آن خود کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
    دکه مطبوعات
    • خودرو امروز ۶۷۱
    • خودرو امروز ۶۶۹
    • خودرو امروز ۶۶۸
    • خودرو امروز ۶۶۷
    • خودرو امروز ۶۶۶
    • خودرو امروز ۶۶۵
    • خودرو امروز ۶۶۴
    • خودرو امروز ۶۶۳
    • خودرو امروز ۶۶۲
    آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
    آرشیو