فونیکسریمکسبهتام

خودروی خورشیدی به بندر عباس می رود

عصر خودرو- خودروی خورشیدی غزال ایرانی۳، در هفتمین روز از تور علمی خود در بندر عباس حضور می یابد تا این دستاورد علمی را در معرض دید عموم قرار دهد.

خودروی خورشیدی به بندر عباس می رود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، خودروی خورشیدی «غزال ایرانی3» از روز 26 تیرماه، مسیر خود را در قالب یک تور علمی از منطقه آزاد انزلی آغاز کرده و قرار است با رسیدن به منطقه آزاد کیش این مسیر را به پایان برساند.در حال حاضر بندر انزلی، بندر رشت، قزوین، تهران، کاشان، اصفهان و  یزد توسط این خودرو طی شده است.

    شروع حرکت غزال ایرانی از دانشگاه تهران

    استقرار غزال3 در منجیل برای شروع تور علمی

    غزال 3 ، سی و یکم ام تیرماه در شیراز و تخت جمشید مستقر شد. این خودروی خورشیدی امروز در بندر عباس حضور می یابد و سپس برای رسیدن به مقصد نهایی یعنی منطقه آزاد کیش حرکت می کند.

    هدف این تور علمی این است که مردم با یک محصول دانشگاهی از نزدیک آشنا شوند. در واقع دیدار چهره به چهره مردم هدف است. علت اینکه این تور علمی از دریای خزر آغاز شده این است که دریای خزر یک منبع محیط زیستی مهم برای کشور است و این خودرو هم در راستای حفاظت از محیط زیست طراحی و ساخته شده است.

    چنین تور علمی باعث می شود که اعضای جدید دانشجویان که در تیم طراحی و ساخت این خودرو مشارکت دارند با مشکلات طراحی از نزدیک آشنا شوند و در صدد بیایند که آنها را برطرف کنند. خودروی خورشیدی با پایان یافتن این تور علمی، دو هزار و 700 کیلومتر را طی کرده است.

    غزال ایرانی3 در خیابان ولیعصر

    عبور غزال3 از عوارضی اصفهان

    حضور غزال3  در یزد و استقبال جهانگردان خارجی

    غزال 3 سومین خودرو از نوع غزال ایرانی است که از سوی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران ساخته شده است. این تیم دانشجویی در دانشگاه تهران مشغول به فعالیت روی چهارمین نسل خودروی خورشیدی غزال ایرانی هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط